w ,

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [Raport]

Kody rabatowe

W świecie szybko rozwijającego się handlu elektronicznego narzędzi, które pozwalają motywować klientów do zakupów, jest bardzo dużo. Jednym z nich są kody rabatowe, stanowiące zwykle element większej strategii marketingowej sklepu.

Z ankiety przeprowadzonej przez Grupę Domodi wynika, że aż 87% badanych korzysta z kodów rabatowych podczas zakupów modowych. Niemal jedna czwarta z nich robi to raz w miesiącu (24%) lub nawet kilka razy w miesiącu (23%). Przy użyciu tego typu zniżek najchętniej kupujemy odzież (54%), następnie obuwie (36%) i dodatki (10%).

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

O ile z punktu widzenia właściciela sklepu kod rabatowy spowoduje zmniejszenie zysków z przedmiotów objętych kampanią kuponową, to jednak zalet takiego działania może być znacznie więcej i w dłuższej perspektywie dają one szansę na poprawienie wyników finansowych firmy. Mowa tutaj np. o możliwości wprowadzenia nowych klientów do sklepu, czy też przywrócenia tych, przez jakiś czas nieobecnych. Najważniejsze jednak na początek jest zbudowanie właściwej strategii do osiągnięcia wyznaczonego wcześniej celu.

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

Sklepy internetowe i newslettery najczęściej wskazywanymi źródłami nowych kodów rabatowych

Dokładnie ¼ respondentów badania Grupy Domodi wybrało sklep internetowy jako główne źródło informacji o nowej zniżce. Niewiele mniej, bo 23% badanych dowiaduje się o nich z newsletterów, które otrzymują na skrzynkę mailową. 33% badanych natrafia na tego typu zniżki przypadkowo, a aż 23% szuka ich celowo.

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

Zniżki w postaci kodów rabatowych mogą stać się dla sklepów wartościowym źródłem wiedzy na temat skuteczności poszczególnych kanałów promocji oraz działań marketingowych. Dają  możliwość sprawdzenia, które z nich generują największy ruch, czy prowadzą do konwersji. Sklep jest w stanie analizować swoje akcje rabatowe, oznaczając je odpowiednimi kodami. Odpowiednia interpretacja zebranych wyników może doprowadzić nas do wniosków, dotyczących przykładowo wysokości  dochodu z poszczególnych źródeł i wskaże nam te najkorzystniejsze – komentuje Martyna Głowińska-Gryglewska, Marketing & PR Manager w Grupie Domodi.

Kody rabatowe okazją do oszczędzania

Kody rabatowe mają wiele postaci, mogą być na przykład zniżką w formie wartości procentowej, którą za najatrakcyjniejszą uznało 31% respondentów, czy określonej kwoty, lubianej przez 24% badanych. Czasami sklepy zapewniają klientom darmową dostawę. Tego typu benefit wybrało 23% ankietowanych. Te oraz pozostałe opcje przedstawione na wykresie dają klientom możliwość zakupów w niższych cenach, co prawie wszyscy ankietowani (98%) uznali za dobry sposób oszczędzania. 

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

Wyniki raportu prezentują również ciekawy insight dotyczący podejścia badanych do korzystania z kodów rabatowych. Mianowicie, jeśli dany produkt w sklepie wyjątkowo podoba się badanym, wówczas nie zawsze są chętni, by poczekać, aż zacznie obowiązywać na niego promocja. 16% badanych robi zakupy od razu, a do czasu obowiązywania rabatu jest w stanie wstrzymać się ⅓ respondentów (33%). 

Kody rabatowe dźwignią e-commerce [raport]

Z proponowanych przez marki kodów rabatowych możemy korzystać w każdym miejscu i czasie. Także w serwisie Domodi.pl i Allani.pl na bieżąco pojawiają się nowe oferty promocyjne. Trwająca obecnie akcja Summer Sale skupia największe rabaty na letnie kolekcje z kilkuset sklepów i jest doskonałą okazją do uzupełnienia letniej garderoby. 

W online’owej ankiecie, przeprowadzonej w dniach 1-30.06.2021, wzięło udział 100 respondentów z Polski (n=100).

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tiktok

Spark Ads – nowy format reklamowy w TikTok

Content marketing

Jaką rolę spełniają agencje content marketingowe w tworzeniu treści oraz strategii rozpoznawalności marki?