Głównym celem każdej aktywności marketingowej, którą prowadzisz jest przyciągnięcie wysokiej jakości ruchu do Twojej firmy i pozyskanie nowych klientów. Właśnie dlatego dla każdej nowoczesnej marki niezbędny jest content marketing, który odpowiednio umiejscowiony i przygotowany, ma moc przyciągania odbiorców na stronę internetową twojej firmy. Czym jest marketing treści i co można dzięki niemu zyskać? Sprawdź w poniższym artykule.
Spis treści
Czym jest content marketing?
Podstawą content marketingu jest pozyskiwanie klientów poprzez tworzenie, publikowanie i rozpowszechnianie informacji, które są przydatne dla docelowych odbiorców. W przeciwieństwie do standardowej reklamy, marketing treści nie mówi klientom, że twoja firma jest najlepsza w tym co robi, ponieważ koncentruje się na dawaniu klientom tego, czego szukają.
Content marketing może przybierać różne formy i zaleca się, by różnicować formaty, dobierając je do tego, jaki rodzaj treści preferuje docelowy użytkownik. Mogą być to posty na blogu, ebooki, materiały wideo, infografiki, raporty czy różne case studies. Oferując wartość w ten sposób, nie tylko przyciągamy do siebie społeczność, ale też zaczynamy budować świadomość i zaufanie do marki. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie konkretne zalety daje content marketing.
Treść buduje zaufanie klientów i reputację marki
Wysokiej jakości treści tworzą pozytywne wrażenia dla obecnych, jak i potencjalnych klientów, a jeden satysfakcjonujący post czy wideo sprawia, że goście wracają po więcej. Z każdą wizytą powstaje relacje i buduje się zaufanie – rezultatem jest efekt kuli śnieżnej, czyli im więcej wysokiej jakości treści tworzysz, tym więcej reputacji zdobywasz na rynku.
Content marketing ma odpowiadać na pytania użytkowników zanim skontaktuje się on np. ze sprzedawcą, dlatego warto dawać wartość, nie prosząc od razu o nic w zamian. Właśni wtedy twoje rady i rekomendacje zostaną z większym prawdopodobieństwem uznane za wiarygodne.
Wysokiej jakości treści napędzają ruch organiczny
Ciężko jest nadążyć za wszystkimi zmianami w algorytmach wyszukiwarek, jednak wysokiej jakości marketing treści daje spójne rezultaty. Ludzie korzystają z Internetu i wyszukiwarek, by znaleźć rozwiązania na ich pytania, wykorzystując ciąg słów kluczowych. Prowadzenie działań SEO za pomocą treści wymaga ogromnej harmonii, zrozumienia słów kluczowych oraz psychologii konsumenta. Duży nakład pracy i zrozumienie użytkownika nie pozostaną jednak bez efektów, ponieważ właściwe działania przyniosą realnych klientów.
Tworzenie treści wzmacnia relacje z klientami
Korzyścią z content marketingu jest również to, że pomaga budować i umacniać relacje z obecnymi klientami, o których nie można zapomnieć. Lojalni klienci mają kluczowe znaczenie dla sukcesu twojej firmy, dlatego musisz dostosować treści i spostrzeżenia mające dużą wartość dla powracających klientów. Właśnie wtedy w pełni wykorzystasz moc niestandardowego contentu, wzmacniając ważne relacje z klientami. Tworzenie materiałów powinno służyć wielu celom – w tym oczywiście przyciąganie do firmy, ale również utrzymanie zaangażowania poprzez jakościowe treści opracowane specjalnie po zakupie.
Content marketing poprawia konwersję
Siłą napędową każdej firmy jest sprzedaż, podobnie jak motorem każdej strategii marketingowej jest pozyskanie nowych klientów w celu zwiększenia sprzedaży. Każdorazowo, gdy klient wchodzi w interakcję z twoimi treściami, dajesz lepiej mu poznać swoją firmę czy też produkty, a poprzez dostarczanie informacji, które są potrzebne użytkownikom do podjęcia decyzji o zakupie, wpływasz na konwersje. Czy kiedykolwiek po przeczytaniu rekomendacji na blogu zdecydowałeś się na zakup jakiegoś produktu lub usługi? Dobrze napisany wpis jest gwarancją sukcesu, wzbogać go wezwaniem do działania, by poprowadzić użytkownika do kolejnego etapu procesu i gotowe.
Treść przedstawia wiedzę specjalistyczną marki
Jak pozycjonować się na eksperta w swojej dziedzinie? Wykorzystując w tym celu content marketing. Firmy prowadzą blogi, wymieniają się gościnnymi wpisami w najlepszych serwisach informacyjnych po to, by wzmocnić swój wizerunek, jako specjalisty, a to prowadzi do zaufania użytkowników. Marketing treści to świetny sposób na udowodnienie swojej wiedzy i pokazanie, że można ufać twojej marce, ponieważ wie co robi. Wraz ze wzrostem autorytetu, zaczniesz dostrzegać kilka głównych zalet np. Google wyśle więcej wysokiej jakości ruchu organicznego do twojej witryny. Im większy ruch dociera do strony, tym więcej osób konsumuje twoje treści i będą oni bardziej skłonni stać się potencjalnymi klientami.
Biorąc pod uwagę wszystkie te korzyści, zdecydowanie widać, że content marketing jest niezbędnym elementem rozwoju twojej firmy. Jakość twoich treści przyciągnie i skonwertuje nowych klientów do twojej firmy. W SmartBuzz wiemy, jak osiągać cele marketingowe i jak opracowywać skuteczną strategię content marketingu, dlatego sprawdź naszą ofertę – https://smartbuzz.pl/uslugi/content-marketing – i skontaktuj się z nami – chętnie porozmawiamy.
- Błędy w content marketingu – 7 grzechów głównych popełnianych przez twórców contentu
- Jak zostać influencerem na Instagramie? Najważniejsze rzeczy, o których trzeba pamiętać
- Skuteczne treści to te uwielbiane zarówno przez czytelników, jak i algorytmy. Jak połączyć wartościowy content z dbałością o SEO?