Widoczność w sieci to obecnie ważny fundament marketingu w praktycznie każdej branży. Kto osiąga pod tym względem najlepsze wyniki? Kto jest stale widoczny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google i przyciąga do siebie najwięcej odwiedzin?
Właśnie na te pytania odpowiada „Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż”. Jak co roku został on przygotowany przez firmę MAYKO. Najważniejszym kryterium tworzenia zestawienia był średni roczny szacunkowy ruch organiczny danego serwisu.
Jak powstawał „Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż”?
Dane potrzebne do stworzenia zestawienia zostały zgromadzone przy użyciu narzędzia SEMSTORM. Ustalono dlatego liczbę odwiedzin danych serwisów przypadającą na każdy miesiąc w roku 2018, a następnie wyciągnięto z tego średnią roczną. Na podstawie tej wartości wybrano liderów raportu.
W raporcie załączono także takie informacje jak:
- zmiana średniego szacunkowego ruchu na danym serwisie w stosunku do roku poprzedniego wyrażona w procentach,
- zestawienie serwisów z najwyższym procentowym wzrostem szacunkowego ruchu,
- zestawienie serwisów z najwyższym procentowym spadkiem szacunkowego ruchu.
Jak ustalić, które branże są najbardziej konkurencyjne pod względem budowania linków? Tego dowiemy się dzięki danym zgromadzonym przez narzędzie SURFER – nowość w tegorocznej edycji. Do każdej branży załączono wykres, który pokazuje, jak wiele innych domen linkuje do omówionych w raporcie serwisów.
Co na temat samych wyników i zestawienia mają do powiedzenia zawarte w rankingu firmy? Tego dowiemy się dzięki sekcji wypowiedzi ich przedstawicieli. Swoje opinie przygotowali:
- Wojciech Pawlik, morele.net
- Michał Barczyk, x-kom.pl
- Monika Szatyłowicz, taniaksiazka.pl
- Kamil Lupa, frisco.pl
- Marek Winiarski, domiporta.pl
- Marcin Mielczarek, e-zabawkowo.pl
Na końcu raportu znajdują się wypowiedzi ekspertów. Dotyczą one przemyśleń związanych z branżą SEO w roku 2018, jak i przewidywań na kolejny rok. Przeczytamy wypowiedzi następujących osób:
- Paweł Gontarek „Zgred”, fabrykamarketingu.pl
- Katarzyna Jakubów-Tyka, netim.pl
- Krzysztof Kilewski, grupa-tense.pl
- Michał Kliszczak, eactive.pl
- Tomasz Sadowski, pap.pl
- Mariusz Sioch, agencjawhites.pl
- Szymon Słowik, szymonslowik.pl
- Artur Wojczal, widoczni.com
- Lukasz Zelezny, zelezny.uk
- Łukasz Zontek, sfeo.agency
Pobierz raport pod adresem: https://marketingwsieci.pl/raport-seo-2018-liderzy-swoich-branz/