w

YouTube jest kobietą? Najwyższe ROI i 600 kampanii w rok

dzień kobiet, youtuberki, social media

Ponad milionowy kobiecy kanał o gamingu? Obecny! Popularyzatorka rapu? No jasne. Globtroterki, recenzentki książek, profesjonalne make-up artist czy popularyzatorki nauki – wszystkie znajdziecie na YouTube! Polskie youtuberki utarte stereotypy już dawno zostawiły w tyle.

Influencerki z LifeTube obserwuje łącznie 8 milionów osób. To wcale niemało – to “zaledwie” odpowiednik populacji Szwajcarii! Dużą część z 600 kampanii zrealizowanych w 2018 roku stworzyły youtuberki z kategorii beauty, które charakteryzuje najwyższe ROI, czyli zwrot z inwestycji dla marketerów. Brytyjskie badania (Fashion & Beauty Monitor 2018) pokazują, że każdy funt wydany na współpracę z influencerami beauty to zwrot z inwestycji w wysokości 8,81 funta (!).

Kobiety na polskim YouTube nie odstają w żadnym wypadku od swoich zagranicznych koleżanek. Coraz częściej spotykam na platformie profesjonalne realizacje, jakościowe materiały (nie tylko pod względem treści, ale również sposobu wykonania) oraz kreatywne i nieprzegadane jeszcze tematy. Naszym kobietom nie brakuje kreatywności i zapału. Śledzą trendy, ale również wyznaczają własne. Tworzą indywidualne serie filmowe, oryginalne formaty czy własne hashtagi, którymi widzowie chętnie oznaczają materiały związane z tematem danego kanału. Polskie youtuberki to jakość sama w sobie – z doświadczenia w LifeTube wiem, że wiele influencerek, które z nami współpracują chętnie inwestują środki zarobione w kampaniach komercyjnych w coraz to nowszy i lepszy sprzęt, umożliwiający im realizację materiałów na najwyższym poziomie. Wszystko z myślą o widzach i rozwoju swojego kanału – mówi Małgorzata Dumin – Head of Management-Beauty LifeTube.

W minionym roku wideo youtuberek z LifeTube spotkały się z też z niezwykle pozytywnym odbiorem widzów – zebrały aż 97% łapek w górę! Średni czas oglądania ich filmów w tym roku to prawie 5 minut (dokładnie 4:48). Ciekawych, nowatorskich kobiecych kanałów jest na YouTube coraz więcej i to w każdej kategorii tematycznej. Poznajcie niektóre z nich!

MagdalenaMariaMonika – gamerka na obcasach

Wiecie, że Red Lipstick Monster to nie jedyny ponad milionowy, kobiecy kanał na YouTube? Jest jeszcze MagdalenaMariaMonika – największy kobiecy kanał gamingowy na polskim YT! I tylko 35% widzów kanału to mężczyźni. U MagdalenyMariiMoniki znajdziecie znakomite gameplaye najsłynniejszych gier i realizacje, znanych już, serii – np. “Minecraft na obcasach”. Średni czas oglądania jednego wideo youtuberki to aż 11 minut! Zaskoczeni?

Mówiąc Inaczej – popularyzatorka wiedzy

Zabawnie i merytorycznie o języku polskim w jednym wideo? Tylko z Pauliną Mikułą! Jedna z najpopularniejszych osobowości na polskim YouTube i ekspert w dziedzinie popularyzacji języka polskiego w sieci tworzy program edukacyjno-rozrywkowy “Mówiąc Inaczej”. Od 2013 roku publikuje filmy, w których w zaskakujący sposób opowiada o zawiłościach polskiej wymowy i gramatyki. Edukacja w najlepszym wydaniu, z domieszką dobrego humoru i esencji kobiecości.

Stricte Rap – pasjonatka rapu

Kobiecy kanał, który oglądają głównie mężczyźni (stanowią 88% widowni) – brzmi dziwnie? Stricte Rap robi to dobrze! Kanał prowadzony przez ASOlkę skupia słuchaczy rapu i pasjonatów kultury hip-hopu. Youtuberka przeprowadza zaskakujące sondy uliczne i tygodniowe przeglądy polskiej rap sceny!

Aleksandra Żuraw – królowa lookbooków

Królowa lookbooków polskiego YouTube, vlogerka, modelka, młoda mama i kreatywna businesswoman, dla której nie ma rzeczy niemożliwych! Aleksandra Żuraw, kiedyś znana z Top Model, a dziś zdecydowanie z autorskiego kanału na YouTube, to chodzące kompendium wiedzy dla kobiet. Na swoim kanale porusza tematykę beauty, mody i lifestyle, nie uciekając od ważnych i trudniejszych tematów. To wulkan energii, inspiracji i dobrego flow!

Globstory – podróżniczka

Obywatelka świata o gigantycznym sercu. Podczas jednej ze swoich dalekich podróży, zorganizowała spontaniczną akcję społeczną i zebrała prawie 60 tysięcy złotych na budowę domu Pana Pov i jego rodziny w Kambodży. Wynik przebił oczekiwania youtuberki o 500%! Kaja to skarbnica wiedzy o podróżowaniu, krajach oraz odległych zakątkach, które odwiedziła. Jest przykładem na to, jak wykorzystać YouTube do realizacji swoich życiowych pasji i do skutecznych, społecznych akcji.

Magda Bereda – piosenkarka

Mówi się o niej, że jest najpopularniejszą youtuberką wśród polskich piosenkarek! W 2017 roku zajęła pierwsze miejsce w dziennym przyroście subskrypcji w rankingu polskich twórców YouTube. Kilkakrotnie nominowana do nagród w konkursach dla twórców internetowych. Magdę często można oglądać w telewizjach śniadaniowych oraz na muzycznych portalach internetowych, jeszcze częściej na koncertach. W tym roku planuje wydać swoją pierwszą płytę!

Adrianna Grotkowska Make Up

Szalona i kreatywna make-up guru. Adrianna Grotkowska to prawdziwa petarda wśród urodowych kanałów na YouTube. Jest mistrzynią makijażu, a jej kreatywne podejście do tego tematu ciągle zaskakuje widzów. Nie boi się wyzwań, eksperymentów i odważnych kolorów. Na kanale Ady znajdują się przede wszystkim rzetelne testy produktów oraz tutoriale makijażowe. Nikt bardziej szczerze od niej nie wskaże tańszych zamienników markowych produktów.

Co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

twój weekend, gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

Ostatni „Twój Weekend” – Gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

liderzy branż w seo 2018 – raport firmy mayko 4

Liderzy branż w SEO 2018 – raport firmy MAYKO