w

YouTube jest kobietą? Najwyższe ROI i 600 kampanii w rok

Dzień kobiet, youtuberki, social media

Ponad milionowy kobiecy kanał o gamingu? Obecny! Popularyzatorka rapu? No jasne. Globtroterki, recenzentki książek, profesjonalne make-up artist czy popularyzatorki nauki – wszystkie znajdziecie na YouTube! Polskie youtuberki utarte stereotypy już dawno zostawiły w tyle.

Influencerki z LifeTube obserwuje łącznie 8 milionów osób. To wcale niemało – to “zaledwie” odpowiednik populacji Szwajcarii! Dużą część z 600 kampanii zrealizowanych w 2018 roku stworzyły youtuberki z kategorii beauty, które charakteryzuje najwyższe ROI, czyli zwrot z inwestycji dla marketerów. Brytyjskie badania (Fashion & Beauty Monitor 2018) pokazują, że każdy funt wydany na współpracę z influencerami beauty to zwrot z inwestycji w wysokości 8,81 funta (!).

Kobiety na polskim YouTube nie odstają w żadnym wypadku od swoich zagranicznych koleżanek. Coraz częściej spotykam na platformie profesjonalne realizacje, jakościowe materiały (nie tylko pod względem treści, ale również sposobu wykonania) oraz kreatywne i nieprzegadane jeszcze tematy. Naszym kobietom nie brakuje kreatywności i zapału. Śledzą trendy, ale również wyznaczają własne. Tworzą indywidualne serie filmowe, oryginalne formaty czy własne hashtagi, którymi widzowie chętnie oznaczają materiały związane z tematem danego kanału. Polskie youtuberki to jakość sama w sobie – z doświadczenia w LifeTube wiem, że wiele influencerek, które z nami współpracują chętnie inwestują środki zarobione w kampaniach komercyjnych w coraz to nowszy i lepszy sprzęt, umożliwiający im realizację materiałów na najwyższym poziomie. Wszystko z myślą o widzach i rozwoju swojego kanału – mówi Małgorzata Dumin – Head of Management-Beauty LifeTube.

W minionym roku wideo youtuberek z LifeTube spotkały się z też z niezwykle pozytywnym odbiorem widzów – zebrały aż 97% łapek w górę! Średni czas oglądania ich filmów w tym roku to prawie 5 minut (dokładnie 4:48). Ciekawych, nowatorskich kobiecych kanałów jest na YouTube coraz więcej i to w każdej kategorii tematycznej. Poznajcie niektóre z nich!

MagdalenaMariaMonika – gamerka na obcasach

Wiecie, że Red Lipstick Monster to nie jedyny ponad milionowy, kobiecy kanał na YouTube? Jest jeszcze MagdalenaMariaMonika – największy kobiecy kanał gamingowy na polskim YT! I tylko 35% widzów kanału to mężczyźni. U MagdalenyMariiMoniki znajdziecie znakomite gameplaye najsłynniejszych gier i realizacje, znanych już, serii – np. “Minecraft na obcasach”. Średni czas oglądania jednego wideo youtuberki to aż 11 minut! Zaskoczeni?

Mówiąc Inaczej – popularyzatorka wiedzy

Zabawnie i merytorycznie o języku polskim w jednym wideo? Tylko z Pauliną Mikułą! Jedna z najpopularniejszych osobowości na polskim YouTube i ekspert w dziedzinie popularyzacji języka polskiego w sieci tworzy program edukacyjno-rozrywkowy “Mówiąc Inaczej”. Od 2013 roku publikuje filmy, w których w zaskakujący sposób opowiada o zawiłościach polskiej wymowy i gramatyki. Edukacja w najlepszym wydaniu, z domieszką dobrego humoru i esencji kobiecości.

Stricte Rap – pasjonatka rapu

Kobiecy kanał, który oglądają głównie mężczyźni (stanowią 88% widowni) – brzmi dziwnie? Stricte Rap robi to dobrze! Kanał prowadzony przez ASOlkę skupia słuchaczy rapu i pasjonatów kultury hip-hopu. Youtuberka przeprowadza zaskakujące sondy uliczne i tygodniowe przeglądy polskiej rap sceny!

Aleksandra Żuraw – królowa lookbooków

Królowa lookbooków polskiego YouTube, vlogerka, modelka, młoda mama i kreatywna businesswoman, dla której nie ma rzeczy niemożliwych! Aleksandra Żuraw, kiedyś znana z Top Model, a dziś zdecydowanie z autorskiego kanału na YouTube, to chodzące kompendium wiedzy dla kobiet. Na swoim kanale porusza tematykę beauty, mody i lifestyle, nie uciekając od ważnych i trudniejszych tematów. To wulkan energii, inspiracji i dobrego flow!

Globstory – podróżniczka

Obywatelka świata o gigantycznym sercu. Podczas jednej ze swoich dalekich podróży, zorganizowała spontaniczną akcję społeczną i zebrała prawie 60 tysięcy złotych na budowę domu Pana Pov i jego rodziny w Kambodży. Wynik przebił oczekiwania youtuberki o 500%! Kaja to skarbnica wiedzy o podróżowaniu, krajach oraz odległych zakątkach, które odwiedziła. Jest przykładem na to, jak wykorzystać YouTube do realizacji swoich życiowych pasji i do skutecznych, społecznych akcji.

Magda Bereda – piosenkarka

Mówi się o niej, że jest najpopularniejszą youtuberką wśród polskich piosenkarek! W 2017 roku zajęła pierwsze miejsce w dziennym przyroście subskrypcji w rankingu polskich twórców YouTube. Kilkakrotnie nominowana do nagród w konkursach dla twórców internetowych. Magdę często można oglądać w telewizjach śniadaniowych oraz na muzycznych portalach internetowych, jeszcze częściej na koncertach. W tym roku planuje wydać swoją pierwszą płytę!

Adrianna Grotkowska Make Up

Szalona i kreatywna make-up guru. Adrianna Grotkowska to prawdziwa petarda wśród urodowych kanałów na YouTube. Jest mistrzynią makijażu, a jej kreatywne podejście do tego tematu ciągle zaskakuje widzów. Nie boi się wyzwań, eksperymentów i odważnych kolorów. Na kanale Ady znajdują się przede wszystkim rzetelne testy produktów oraz tutoriale makijażowe. Nikt bardziej szczerze od niej nie wskaże tańszych zamienników markowych produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Twój weekend, gazeta. Pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

Ostatni „Twój Weekend” – Gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

Liderzy branż w seo 2018 – raport firmy mayko

Liderzy branż w SEO 2018 – raport firmy MAYKO