Oto kilka faktów na temat oglądalności mundialu w poszczególnych krajach. Na tapetę wzięty został pierwszy mecz każdej z reprezentacji. Czy popularność widowiska ma przełożenie również na jego aktywne śledzenie w telewizji?
Najbardziej wierni swojej reprezentacji pozostają Belgowie i Włosi. W zestawieniu uzyskali ten sam wynik (82%), co oznacza, że mieszkańcy kraju ze stolicą w Brukseli zasiedli przed telewizorem w liczbie 5,2 mln, natomiast Włosi w miażdżącej przewadze – 15,3 mln. Niewiele mniejszą wartość procentową osiągnęli Niemcy – 81,7%, co w przełożeniu na liczbę mieszkańców dało wynik 26,3 mln osób. Na kolejnym miejscu plasuje się Anglia (78% i 14,4 mln widzów). Dalsze wyniki to: Hiszpania (68,5%, 11,3 mln), Holandia (79,3%, 10,6 mln), Francja (56,3%, 15,9 mln). Najmniejsze zainteresowanie piłką nożną wykazują Rosjanie, którzy przed telewizorami zasiedli w liczbie 2,2 mln mieszkańców, co daje 44,6% ogółu.
Który mecz fazy grupowej zgromadził przed telewizorami największą publiczność? Prawie 90% widowni obejrzało mecz Holandia-Chile, a niespełna 5% mniej zmagania Niemców z USA. Wysoką popularnością cieszyło się również starcie Belgii z Koreą Południową oraz Anglii z Włochami. Mniejszym zaangażowaniem wykazali się fani piłki nożnej dopingujący Rosję czy Francję – mecz Rosja-Belgia obejrzało mniej niż połowa widowni.
Dane/Źródło: egta. Tłumaczenie własne