w

Monika Brodka w reklamie AA +30 i +40

Monika brodka w reklamie aa +30 i +40

Monika Brodka i Malgorzata Braunek są twarzami kampanii AA Technologia Wieku. W działaniach reklamowych i promocyjnych Monika Brodka wspiera swoim wizerunkiem markę AA Technologia Wieku, linie 18+, 30+, 40+, natomiast Małgorzata Braunek – linie 50+, 60+, 70+. Obie Ambasadorki pojawiają się w kampanii prasowej oraz w materiałach promocyjnych. Monika Brodka wystąpi także w kampanii telewizyjnej.

Aa_brodka_oceanic
Źródło: oceanic. Pl
Aa_brodka_oceanic
Źródło: oceanic. Pl

Okazało się jednak, że odbiorców reklamy razi Pani Monika w reklamie kosmetyków +30 i sprawa została zgłoszona do Rady Reklamy. Skarżący stwierdził, że „jest oczywiste i logiczne, że krem oznaczony jako „30+” przeznaczony jest dla osób powyżej 30 roku życia. Tymczasem w reklamie pojawia się Monika Brodka, piosenkarka, która – jak wiadomo z ogólnie dostępnych źródeł – urodziła się 7 lutego 1987 roku, a więc ma niewiele ponad 25 lat. Cudowny krem firmy AA zapewne potrafi wygładzić skórę 30-latki, ale z całą pewnością nie może obniżyć jej biologicznego wieku o 5 lat. W tym sensie reklama wprowadza w błąd w wyjątkowo niedobry sposób, mamiąc kobiety nierealnymi efektami.”

Monika brodka w reklamie aa +30 i +40

Wniósł również o uznanie reklamy za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy, w myśl którego reklamy nie mogą wprowadzać w błąd jej odbiorców, w szczególności w odniesieniu do istotnych cech, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji, przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego produktu.

Jednak zdaniem skarżonego „oznaczenie na kartoniku reklamowanego produktu /30+/ informuje, dla jakiej grupy wiekowej dany produkt jest rekomendowany, czyli dla grupy około 30 roku życia. Zaznaczyć należy, iż „rekomendowany” nie oznacza, iż osoby z innych grup wiekowych nie mogą stosować takich produktów. Brak jest również ograniczeń odnośnie płci osób stosujących wspomniane produkty, albowiem mogą być używane zarówno przez kobiety jak i przez mężczyzn. Idąc tokiem myślenia skarżącego, można by dojść do nieprawidłowego wniosku, iż kremy z serii AA Technologia Wieku są wyłącznie przeznaczone dla kobiet powyżej 30 roku życia. A taki wniosek jest z gruntu błędny.”

Wykorzystywanie w reklamach, np. kosmetyków, osób publicznie znanych i cenionych jest praktyką powszechnie stosowaną i jak najbardziej zgodną z prawem. W przedmiotowej reklamie brak informacji na temat wieku Pani Moniki Brodki, brak również sugestii odnośnie tego, iż stosowanie tych produktów pociągnie za sobą skutek w postaci upodobnienia się do prezentowanej gwiazdy. W żadnym miejscu przedmiotowej reklamy nie występuje informacja , iż prezentowany w niej produkt może zmieniać wiek biologiczny użytkownika.

Rada Reklamy uznała, że przedmiotowa reklama nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy.

To dość ciekawa decyzja mając na uwadze, to co od wielu lat mówi się o reklamach kosmetyków przeciw starzeniu reklamowanych przez dwudziestoletnie modelki i retuszowaniu modelek w reklamach. Twarzy w reklamie kosmetyków nie traktujemy „umownie” – reklama sprzedaje nam marzenie i chcemy wyglądać dokładnie tak jak modelka…


źródło: oceanic / Rada Reklamy

Natlia_lesz-mem

Jak łatwo stać się memem czyli kilka słów o depresji Marii i przytulaniu Natalii

Jak nie tworzyć wizerunku. Czy meblowy fast food rzeczywiście jest gorszy?

Jak nie tworzyć wizerunku. Czy meblowy fast food rzeczywiście jest gorszy?