w

Personalizacja i dynamiczna treść w newsletterze, rekomendacje w email marketingu

Personalizacja i dynamiczna treść w newsletterze, rekomendacje w email marketingu

Jeżeli zależy Ci na nawiązaniu i utrzymaniu wartościowych relacji z odbiorcami, dopasuj treść i charakter wiadomości do ich oczekiwań. Na szczęście nie oznacza to konieczności pisania osobnego maila do każdej osoby w bazie adresowej. Dzięki wykorzystaniu profesjonalnej platformy do email marketingu, możesz w prosty sposób kierować odpowiednie kampanie do zainteresowanych nimi odbiorców.

Personalizacja i dynamiczna treść w newsletterze, rekomendacje w email marketingu

Subskrybenci staja się coraz bardziej wymagający wobec komunikacji email marketingowej. Wysyłanie tej samej wiadomości do wszystkich odbiorców na liście mailingowej raczej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. W niektórych przypadkach może nawet działać na szkodę nadawcy: wywołać niezadowolenie subskrybentów i spowodować problemy z dostarczalnością.
Jeżeli zależy Ci na nawiązaniu i utrzymaniu wartościowych relacji z odbiorcami, dopasuj treść i charakter wiadomości do ich oczekiwań. Na szczęście nie oznacza to konieczności pisania osobnego maila do każdej osoby w bazie adresowej. Dzięki wykorzystaniu profesjonalnej platformy do email marketingu, możesz w prosty sposób kierować odpowiednie kampanie do zainteresowanych nimi odbiorców.

Personalizacja a zaangażowanie użytkownika

Główną motywacją do stosowania personalizacji jest konieczność angażowania odbiorców. Skuteczność wszystkich działań email marketingowych zależy właśnie od zaangażowania subskrybentów. Otwarcia wiadomości, kliknięcia w znajdujące się w nich linki, dzielenie się wiadomością z innymi użytkownikami – wszystkie te akcje bezpośrednio przekładają się na ROI i realizację celów biznesowych.

Zaangażowanie odbiorców jest również monitorowane przez dostawców usług pocztowych. Jeżeli użytkownicy wykazują brak aktywności lub usuwają Twoje maile, oznaczają je jako spam i wyrzucają Twój adres z książki adresowej, jest to wyraźny znak, że wysyłane przez Ciebie kampanie nie spełniają ich oczekiwań. Spadek zaangażowania użytkowników może osłabić Twoją reputację i negatywnie wpłynąć na dostarczalność Twoich wiadomości.

Zacznij od segmentacji
Pierwszym krokiem do personalizacji newsletterów jest przeprowadzenie szczegółowej segmentacji bazy adresów. Najlepiej rozpocząć segmentację już na etapie subskrypcji, aby od samego początku kierować dopasowaną do oczekiwań odbiorców komunikację.

Poznaj swoich odbiorców

Odpowiedz na pytanie: kim są Twoi subskrybenci? Jakie trudności spotykają ich na drodze zawodowej? Co jest dla nich wartościowe, interesujące, a co jest absolutnie niezbędne, aby mogli odnieść sukces? Na jakie z ich pytań możesz odpowiedzieć za pomocą emaila?

Przygotuj persony subskrybentów – szczegółowy opis typów odbiorców znajdujących się na Twojej liście mailingowej. Zebranie kluczowych informacji na ich temat pomoże Ci w przygotowaniu wartościowych i angażujących kampanii, które sprawią, że email marketing od getresponse będzie Ci przynosił jeszcze więcej korzyści.

W procesie przygotowania opisu subskrybenta możesz wykorzystać szablon, używany do opracowania persony klienta:

Buyerpersonagago

Zdj. 1 Szablon persony klienta opracowany przez firmę Leftbrain DGA

Przygotowane w ten sposób sylwetki subskrybentów pomogą Ci w stworzeniu segmentów – grup odbiorców spełniających wybrane kryteria. Im lepiej poznasz swoich subskrybentów, tym lepiej będziesz mógł dopasować wiadomości do ich preferencji.

Treści dynamiczne

Jeżeli dysponujesz odpowiednio posegmentowaną i utrzymaną listą mailingową, możesz przygotować szablon wiadomości wykorzystujący pola treści dynamicznych. Treści dynamiczne to elementy szablonu, które zostają automatycznie wykorzystane przez system w oparciu o dane na temat subskrybenta.

Przykładem kampanii, w której świetnie sprawdza się dynamiczny content, może być kampania realizowana przez biuro podróży. Poniżej został przedstawiony przykład szablonu wiadomości zawierający elementy dynamiczne: tytuł, zdjęcia, treść i walutę.

Dynamic_content

Zdj. 2 Przykład szablonu zawierającego treści dynamiczne.

Każdy z odbiorców kampanii otrzyma wiadomość, której treść zostanie dopasowana do jego preferencji. System umieści w szablonie odpowiednie treści na podstawie miejsca zamieszkania, oraz preferencji każdego użytkownika.

Kolejnym ciekawym przykładem wykorzystania treści dynamicznych może być kampania przeprowadzona przez firmę Vemma Europe. Firma zorganizowała konferencję, podczas której uczestnicy mogli zrobić sobie zdjęcie na specjalnie przygotowanym stoisku. Zdjęcie zostało przesłane do systemu i po konferencji każdy uczestnik otrzymał newsletter z okładką magazynu YPR ze swoim zdjęciem. Również wersja językowa została przygotowana dynamicznie w oparciu o preferowany język komunikacji.

Untitled1-2

Zdj. 3 Przykład kampanii wykorzystującej treści dynamiczne zrealizowanej przez firmę Vemma Europe.

Dopasuj również częstotliwość

Na początku roku firmy BuzzStream oraz Fractl przeprowadziły badanie na grupie 900 osób, które miało na celu określić powody, dla których użytkownicy rezygnują z subskrypcji wybranych kanałów marketingowych. Na pytanie dotyczące powodu rezygnacji z subskrypcji newslettery, ankietowani udzielili następujących odpowiedzi:

24% odpowiedziało, że treści wiadomości są nudne i powtarzają się

28% rezygnuje z subskrypcji ponieważ chce oczyścić skrzynkę odbiorczą

33% rezygnuje, ponieważ otrzymuje zbyt dużo wiadomości od nadawcy

Powyższe wyniki pokazują, że częstotliwość wysyłania emaili ma olbrzymie znaczenie. Postaw na wartościowe treści i dopasuj ilość wysyłanych wiadomości do preferencji odbiorców. W przypadku email marketingu więcej nie zawsze znaczy lepiej.

Podsumowanie:

• Personalizacja ma olbrzymi wpływ na zaangażowanie odbiorców

• Przygotuj sylwetki subskrybenta i zadbaj o prawidłową segmentację listy

• Dopasuj treści do preferencji odbiorców

• Zwróć uwagę na odpowiednią częstotliwość wysyłki

Trendy e-commerce

Najbardziej rozpoznawalne serwisu e-handlu

Smartkids - pierwszy raport poświęcony dzieciom w mobile

SmartKids – pierwszy raport poświęcony dzieciom w mobile