Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Podopieczni domów dziecka otrzymają darmowe okulary – kampania społeczna Grupy Essilor Polska

8000 przebadanych dzieci, ponad 2000 przekazanych par okularów – to dotychczasowy bilans programu Zobacz Lepszą Przyszłość realizowanego przez Grupę Essilor Polska. Właśnie rozpoczęła się kolejna edycja kampanii. Pracownicy ponownie ruszyli do placówek opiekuńczych w całym kraju, by sprawdzać wzrok ich podopiecznych, a potrzebującym przekazać okulary.

Program Zobacz Lepszą Przyszłość rozpoczął się ponad dwa lata temu. Dotychczas, każdego roku odbywały się dwie edycje tej akcji – wiosenna i jesienna. W ramach projektu wolontariusze, do których należą pracownicy spółek – JZO, Essilor Polonia, JAI KUDO oraz Essilor Optical Laboratory Polska wykonują w domach dziecka przesiewowe badania wzroku. Podopieczni, u których zaistnieje podejrzenie wady wzroku, kierowani są na wizytę do okulisty, a następnie otrzymuje bezpłatne okulary.

 

W marcu ruszyła kolejna edycja programu. Plany organizatorów zakładają, że w jej trakcie pracownicy spółek Grupy Essilor Polska przebadają wzrok kolejnym 2,5 tysiącom podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Prawidłowe widzenie jest potrzebne najmłodszym, by właściwie się rozwijać. Dzięki okularom potrzebujące dzieci z wadami wzroku mogą osiągać lepsze wyniki w nauce i nawiązywać relacje społeczne. Właściwa korekcja jest więc istotnym elementem wyrównywania ich szans na dobry start w dorosłe życie. Trafiamy do nich dzięki naszej akcji. Pokazujemy również, że problemy z widzeniem dotyczą także młodzieży. Wzrok najmłodszych powinien być sprawdzany, a w razie potrzeby właściwie korygowany. Świadomość na ten temat w naszym kraju jest wciąż niewystarczająca. Przed nami jeszcze wiele pracy, aby to się zmieniło – mówi Mirosław Nowak, Prezes Grupy Essilor Polska, Litwa, Łotwa, Estonia.

 

Bezpłatne, przesiewowe badania wzroku wykonywane są w ramach kampanii Zobacz Lepszą Przyszłość zgodnie z międzynarodowymi normami, przez wolontariuszy z Grupy Essilor Polska. Są nimi pracownicy, którzy wcześniej przeszli niezbędne szkolenia.

„W każdej edycji ponad 100 pracowników zgłasza się, aby skorzystać z możliwości, jakie daje nasz program i zrobić coś dobrego. Uczestnictwo w nim daje wolontariuszom ogromną satysfakcję. Pokazuje również, że naszą misję, czyli poprawę jakości życia poprzez poprawę widzenia, można realizować na wiele sposobów. Jestem dumny z naszego zespołu. Bez nich pomoc, którą zapewniamy najmłodszym, nie byłaby możliwa”- dodaje Mirosław Nowak.

Kampania Zobacz Lepszą Przyszłość stała się rozpoznawalną inicjatywą, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem w wielu kręgach. Akcja zdobyła uznanie zarówno przedstawicieli branży optycznej, jak również osób spoza tego sektora, o czym świadczy m.in. nagrodzenie jej inicjatorów tytułem Dobroczyńcy Roku 2018. Organizatorem programu Zobacz Lepszą Przyszłość jest Grupa Essilor Polska oraz fundacja Vision for Life. Partnerem programu jest Fundacja Przyjaciółka oraz firmy: Essilor Polonia Sp. z o.o., JZO S.A., JAI KUDO Polska Sp. z o.o., Essilor Optical Laboratory Polska.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz