w ,

Pięć polskich sieci afiliacyjnych, które warto znać

Sieci afiliacyjne

Sieci afiliacyjne to popularny model marketingu internetowego, pozwalający na współpracę reklamodawców z wydawcami w ramach wspólnej sieci reklamowej.

Zasada działania programów afiliacyjnych jest prosta. Wydawcy internetowi promują na swoich stronach, blogach lub profilach społecznościowych produkty i usługi wskazane przez reklamodawców, a łącząca ich sieć afiliacyjna dostarcza niezbędne narzędzia techniczne, pozwalające np. na optymalizację reklam i stron sprzedażowych.

Reklamodawcy osiągają dzięki takiej współpracy założony cel marketingowy, a wydawcy zarabiają na wyświetlaniu reklam znajdujących się na ich stronach. Afiliacje mogą być rozliczane w modelach m.in. pay per click (prowizja za kliknięcie w link), pay per lead (prowizja np. za zapisanie się klienta do newslettera) lub pay per sale (prowizja za sprzedaż).

Największą siecią afiliacyjną na świecie jest Google Ads, ale polscy wydawcy stron internetowych mają do dyspozycji także kilka rodzimych rozwiązań tego typu.

Poniżej przedstawiamy listę pięciu polskich programów afiliacyjnych, które warto poznać bliżej.

1. Allegro Polecam (link do programu)

Program afiliacyjny stworzony przez największy w Polsce serwis aukcji internetowych. Do sieci przystąpić może każdy posiadacz indywidualnego konta Allegro (z programu wyłączone są konta firmowe), a działanie programu polega na udostępnianiu w sieci linków polecających do określonych produktów.
Jeśli wejście w link zwieńczone zostanie zakupem, wówczas Allegro wypłaci uczestnikowi programu nagrodę w wysokości 20 proc. prowizji pobieranej od sprzedającego. Nagradzane są zakupy nie tylko poleconych produktów, lecz również innych, znajdujących się w tej samej kategorii.

2. Comperia Lead (link do programu)

Sieć afiliacyjna, której celem jest promocja produktów finansowych, usług pozabankowych i ubezpieczeń. To odpowiedni program dla stron zajmujących się tematyką około finansową, blogerów doradzających nt. finansów osobistych, wyboru kredytu czy ubezpieczenia. Po zarejestrowaniu w programie, wydawca może stworzyć stronę sprzedażową od podstaw lub umieścić w już istniejącym serwisie narzędzia, takie jak linki, banery, widgety ale też bardziej atrakcyjne dla odbiorcy treści, jak porównywarki produktów. Reklamodawcy obecni w programie to renomowane instytucje finansowe i pozabankowe: banki, fintechy, ubezpieczyciele. Wartość prowizji zależy od wysokości transakcji i jest naliczana od każdego formularza, który został poprawnie wypełniony i przesłany do ComperiaLead. Uczestnicy programu mogą również liczyć na indywidualne wsparcie konsultanta.

3. Travellead (link do programu)

Program przeznaczony dla wydawców internetowych z branży turystycznej. Sieć działa bez pośredników, dzięki czemu może zaproponować swoim partnerom prowizje sięgające 4 proc. wartości sprzedanej wycieczki. Właściciele stron mogą także zarobić dzięki sezonowym ofertom specjalnym i pozyskaniu do programu kolejnych wydawców. Najbardziej aktywni uczestnicy programu są nagradzani wyższymi stawkami prowizji.

4. Program Partnerski Ceneo (link do programu)

Ceneo to jeden z najpopularniejszych e-commerców w Polsce, a także największa baza opinii o
sklepach, produktach i dostawcach. Posiada również własny program partnerski, który łączy twórców internetowych z Ceneo. Współpraca skierowana jest do osób posiadających własną stronę, profil Social Media, blog czy kanał na YouTube.
Jak twórcy mogą zarabiać w PP Ceneo? Wystarczy umieścić link, banner czy inne narzędzie na swoim kanale. Użytkownik klika w reklamę i przechodzi na Ceneo.pl, gdzie może porównać ceny danego produkty i przeczytać opinie na jego temat. Prowizja naliczana jest nie tylko za zakupy dokonane na stronie Ceneo, lecz także za przejście bezpośrednio do sklepu.
W programie działania także system poleceń. Jeśli za pomocą dedykowanego link w programie
zarejestruje się kolejny użytkownik, wówczas zapraszający otrzyma 10 proc. prowizji wypracowanej
przez nowego członka.

5. WebePartners (link do programu)

Sieć dedykowana branży ecommerce. Prowadzący swoje strony, blogi czy media społecznościowe mogą zarabiać na polecaniu produktów dostępnych w sklepach internetowych. Korzystający z WebePartners wydawcy mają do dyspozycji nie tylko standardowe linki afiliacyjne, bannery lub widgety, lecz także narzędzia takie jak kody rabatowe czy WebeSklep. To ostatnie rozwiązanie pozwala na rozbudowanie oferty istniejącego sklepu lub stworzenie od podstaw nowej platformy, na której zostaną umieszczone produkty reklamodawców.

Dodatkowe możliwości zarobku na stronie internetowej:

Jeśli prowadzisz bloga lub stronę internetową możesz też zwiększyć swoje przychody publikując artykuły sponsorowane. Możesz samodzielnie dogadywać się z klientami, ale możesz też skorzystać z pomocy specjalnych platform, które łączą wydawców z reklamodawcami.
Plusy tego rozwiązania są następujące:
  • pierwsze i najważniejsze to płatność. Płatność za artykuł pobiera platforma, a Ty wypłacasz pieniądze z platformy. Nie masz zatem żadnego problemu z nieopłaconymi fakturami, oczekiwaniem na płatność. Nawet jesli reklamodawca samodzielnie nie zatwierdzi artykułu, to po upływie danego terminu (zazwyczaj jest to kilka dni) artykuł zostaje zatwierdzony automatycznie, a pieniądze pojawiają się na Twoim koncie wydawcy.
  • jeśli klient zleci artykuł i wprowadza poprawki to są one opisane w sposób jasny i konkretny. Cała komunikacja odbywa się za pomocą platformy i jeśli powstają jakieś spory to zawsze możesz zgłosić to dedykowanej osobie na platformie, która pomoże Ci rozstrzygnąć problem.

Z jakich platform warto korzystać:

Whitepress (https://www.whitepress.com/):

Najstarsza i chyba najpopularniejsza platforma do publikowania artykułów sponsorowanych.

Plusy:

  • szybkie przelewy
  • wparcie wydawców
  • łatwa obsługa panelu

Jak zyskać zaufanie klientów i zarabiać na afiliacji?

Według badania przeprowadzonego przez firmę Kantar, w mijającym roku wzrósł wskaźnik Ad Equity, określający pozytywne postrzeganie reklam m.in. w internecie.

Największą skutecznością cechowały się reklamy publikowane przez influencerów, na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się z kolei reklamy umieszczane w serwisach ecommerce, podcastach, profilach social media (format story oraz jego odpowiedniki) i serwisach streamujących muzykę. Jeśli zaś chodzi o najpopularniejsze wśród odbiorców reklam marki medialne, pierwszy w rankingu Kantar był Instagram, za którym uplasowały się Google, YouTube i TikTok.

Jakie wnioski z tych danych mogą wyciągnąć twórcy treści internetowych, zainteresowani sieciami afiliacyjnymi?

  • Po pierwsze, aby zarabiać afiliacji wcale nie trzeba posiadać strony internetowej – polecenia (w najróżniejszych formatach) umieszczać można równie dobrze w kanałach social media, filmach na YouTube czy podcastach.
  • Dużo ważniejsze od miejsca publikacji jest zdobycie przez autora zaufania odbiorców i przekonanie ich, że jest się w danej dziedzinie ekspertem. Pozwoli to zbudować duże grono stałych sympatyków, a tym samym zwiększyć szansę na zysk z afiliacji.
  • W budowaniu wiarygodności pomoże także polecanie tylko tych produktów i usług, które nawiązują do tematyki publikacji autora.
  • Bardzo ważne jest również to, aby promować wyłącznie znane sobie produkty, za których jakość możemy osobiście poręczyć. Wymaga to od wydawcy gruntownego zapoznania się ze specyfiką prezentowanych ofert, ale dzięki takiemu podejściu nie zawiedziemy zaufania, jakim obdarzyli nas użytkownicy serwisu lub profilu.
  • Dobrym zwyczajem jest również nagradzanie odbiorców, którzy skorzystali z poleceń afiliacyjnych i pozwolili serwisowi zarobić. Na ogół wystarczą zwykłe podziękowania, najbardziej aktywnym użytkownikom można się natomiast odwdzięczyć przy pomocy zniżki lub drobnego upominku.
Zastosowanie się do tych zasad pozwoli dotrzeć do dużej liczby odbiorców, wyeliminować z ich grona osoby zupełnie przypadkowe i zwiększyć dochody z afiliacji. Uwolni także od potencjalnych zarzutów nieuczciwość i sprzedaży produktów niskiej jakości.

  1. Jak zarabiać na swojej pasji? 12 porad od Pomagam.pl LIVE
  2. Tworzenie strony afiliacyjnej – na co zwrócić uwagę?
  3. 5 sposobów, w jakie sztuczna inteligencja „hakuje” marketing lojalnościowy
Dlaczego ludzie oglądają innych ludzi, którzy grają w gry? [badanie]

Dlaczego ludzie oglądają innych ludzi, którzy grają w gry? [badanie]

Delio

delio – supermarket online z nową kampanią