Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Ranking agencji PR według fee income za rok 2019 – zgłoszenia

Ranking agencji PR

Związek Firm Public Relations zaprasza do wzięcia udziału w VII edycji Rankingu agencji PR według fee income. Zgłoszenia będą przyjmowane do 29 czerwca 2020 r. zarówno od firm zrzeszonych jak i niezrzeszonych w ZFPR.

Ranking ma na celu ukazanie właściwego charakteru usług PR na rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów. Pojęcie „fee income” jest definiowane jako

przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów dla klientów jak: zakup mediów, produkcji zewnętrznej, koszty osób niezatrudnionych na stałe i podwykonawców. Inaczej CF – comissions & fees – czyli suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi.

Tegoroczny ranking firm PR wg fee income będzie miał szczególne znaczenie, zarówno dla klientów, jak i samej branży PR. Będzie rodzajem „stop-klatki”, punktu odniesienia do wielu analiz i to na długo, bo pokaże kondycję branży na chwilę przed wydarzeniem, które zmieniło kontekst społeczny i gospodarczy, w jakim działamy” – mówi Adam Jarosz, prezes ZFPR. „Ranking przedstawi wyniki za 2019 r., których w obecnym roku, naznaczonym pandemią, będzie w skali sektora bardzo trudno osiągnąć. Działając niezmiennie w uznaniu wartości, dla których powstał i funkcjonuje Związek, jesteśmy dla rynku transparentni i dlatego zachowujemy ciągłość publikacji tych danych. Dla samej branży to nie mniej ważne, bo wobec licznych wyzwań, z którymi obecnie się mierzymy, pozwoli nam lepiej ocenić bieżącą sytuację i podejmować stosowne działania w celu neutralizowania potencjalnych strat oraz stymulowania wzrostu – dodaje Adam Jarosz.

Prezentowane w rankingu wyniki będą weryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską, a audyt obejmie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację oraz przygotowanie raportu. W Rankingu mogą wziąć udział agencje PR, które świadczą pełen zakres usług public relations, a także grupy kapitałowe spełniające ten warunek. W przypadku grup kapitałowych w rankingu będą uwzględnione przychody tylko z tych podmiotów z grupy, których głównych przedmiotem działalności jest świadczenie usług public relations. Podobnie jak w ubiegłych latach, w rankingu prezentowane będą dwie osobne klasyfikacje dla podmiotów indywidualnych i grup kapitałowych. 

Wszyscy zainteresowani udziałem w rankingu proszeni są o kontakt z biurem ZFPR poprzez adres: joanna.dokudowicz@zfpr.pl. Wzór ankiety oraz zasady udziału w rankingu opisane w regulaminie można znaleźć na stronie www.zfpr.pl. Publikacja raportu z rankingiem zaplanowana jest na koniec lipca br.

Za audyt rankingu odpowiedzialna jest firma Strategia Audit.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *