w

Reach and Frequency – nowy model rozliczeń kampanii reklamowych na Facebooku

Reach and frequency – nowy model rozliczeń kampanii reklamowych na facebooku

Wprowadzony niedawno przez Facebooka nowy model płatności za kampanie ma umożliwić reklamodawcom większą kontrolę nad budżetem kampanii oraz emisją reklam, a przede wszystkim nad zasięgiem i częstotliwością ich wyświetleń. Co dzięki temu zyskają?

Podstawowe korzyści kampanii typu Reach and Frequency:

*Kontrola zasięgu i budżetu kampanii – już na etapie planowania kampanii reklamodawca wie do kogo dotrze reklama w ramach określonego budżetu. W trakcie trwania kampanii algorytm Facebooka skupi się na zasięgu oraz konkretnej częstotliwości wyświetleń reklamy.

*Możliwość ustawienia cappingu – pozwala na określenie maksymalnej liczby wyświetleń reklamy indywidualnemu użytkownikowi.

*Sekwencje reklam – jedna reklama może być częścią ciągu kilku kreacji, czyli de facto częścią całej historii, którą reklamodawca chce opowiedzieć poprzez działania reklamowe.

*Możliwość otrzymania szacunkowych danych odnośnie potencjału kampanii zarówno dla ustawionego maksymalnego budżetu lub celu zasięgowego. Dzięki temu otrzymamy szacunkowe dane o zasięgu kampanii w określonym budżecie. Istnieje także możliwość określenia celu zasięgowego.

*Świadoma optymalizacja działań – już na etapie planowania kampanii widzimy, jak zmienia się CPM w zależności od modyfikacji w grupie docelowej, długości trwania kampanii, czy wspomnianego już cappingu.

Kiedy korzystać z kampanii typu Reach & Frequency

Warto zastanowić się nad nowym modelem kampanii, gdy Twoim celem jest:

1. budowanie wizerunku marki / firmy oraz wzrost świadomości i rozpoznawalności marki,

2. częstotliwość, z jaką chcesz docierać do odbiorców (możesz bowiem ustawić maksymalną liczbę wyświetleń reklamy dla indywidualnego odbiorcy).

Jak to działa i jakie ma zastosowanie?

Kampanie typu Reach and Frequency będą się świetnie sprawdzały np. do tzw. storytellingu (coraz bardziej wykorzystywanego w działaniach komunikacyjnych firm). Omówmy to na przykładzie, prowadzonej ostatnio na dużą skalę, kampanii sieci supermarketów Carrefour, w której działania zostały podzielone na 2 etapy:

Teaser (2 rodzaje spotów), który miał wzbudzić zainteresowanie odbiorców i zachęcić ich do rozwiązania zagadki, dlaczego francuski cesarz nagle zaczął interesować się sprawami Polski.

Reveal – etap ujawniający, iż za kampanią stoi marka Carrefour, kładący nacisk na zmiany, które zostały wprowadzone w punktach handlowych sieci Carrefour Polska.

Wykorzystane narzędzia: spoty wideo (emitowane w najpopularniejszych kanałach stacji telewizyjnych), spoty radiowe, reklamy na nośnikach OOH, strona internetowa dedykowana całej akcji.

Załóżmy, iż poszerzymy wykorzystane w kampanii kanały komunikacji o media społecznościowe, a dokładniej o Facebooka. Wykorzystane byłyby, przygotowane już na potrzeby kampanii telewizyjnej, spoty wideo. Model Reach and Frequency umożliwiłby dotarcie do określonej liczby użytkowników i określenie, jak często dany spot miałby być im wyświetlany. W pierwszej fazie, wybranej grupie docelowej, emitowane byłyby spoty teaserowe (z określeniem maksymalnej liczby emisji na jednego użytkownika). W etapie drugim, osobom, które zobaczyły spoty teaserowe, byłyby emitowane tzw. spoty reveal-owe.

Ustawienia kampanii krok po kroku:

Wybieramy zakładkę „Stwórz kampanię”: po wybraniu Konta reklamowego oraz Klienta, w trzecim kroku „Typ zakupu” mamy możliwość wybrania modelu rozliczeniowego: „Aukcja” bądź „Zasięg i częstotliwość”.

Docieramy do etapu ustawiania stawek i harmonogramu kampanii. Wyliczony koszt zasięgu jest proponowany na podstawie wybranej na poprzednim kroku grupy docelowej i miejsca wyświetlania

W trakcie tworzenia kampanii na zasięg i częstotliwość istnieje możliwość wyboru tylko jednego z proponowanych miejsc emisji. Obecnie w tym modelu rozliczeń można już przeprowadzić wszystkie dostępne rodzaje kampanii, oprócz kampanii na pozyskanie fanów.

Wymogi kampanii:

1. kampania typu Reach & Frequency dostępna jest jedynie w modelu rozliczeniowym CPM;
minimalny czas trwania kampanii: 24h;

2. brak możliwości zatrzymania kampanii, czy zmiany celów kampanii;<

3. możliwość zastosowania: promocja postów ze stron facebookowych oraz promocja zewnętrznych stron internetowych;
ograniczenia w targetowaniu: np. brak możliwości ustawiania wykluczeń, ani wyboru możliwości emisji reklamy znajomym naszych dotychczasowych fanów;

4. minimalny zasięg: 200 000 osób.

[podobne_raport]

Jem dla dwojga - folik® mama rusza z kampanią wizerunkową

Jem dla Dwojga – Folik® Mama rusza z kampanią wizerunkową

Bezpłatna konferencja digital signage summit już 20 kwietnia 2016 r. W warszawie!

Bezpłatna Konferencja DIGITAL SIGNAGE SUMMIT już 20 kwietnia 2016 r. w Warszawie!