Reklama poszukiwana to cykl akcji organizowanych przez grupę Dobro, którego pierwsza edycja odbędzie się 30 października 2014 roku o godz. 19:00 pod Aureolą Jakuba Szczęsnego na ul. Szewskiej (za galerią Dizajn BWA Wrocław).
Organizatorzy kierują akcję Reklama poszukiwana do wszystkich, dla których wygląd przestrzeni publicznej nie jest obojętny i zachęcają do poszukiwania reklam pcv (tzw. banerów), które zostały zagubione w mieście. Pomoc w ich odnalezieniu jest częścią planu, mającego wpłynąć na pozytywne kreowanie wizerunku nie tylko Wrocławia, ale wszystkich miast Polski.
Reklamy zagubione to reklamy zewnętrzne, które zagubiły się w mieście z różnych przyczyn i, nieświadomie lub celowo, znajdują się w miejscach, w których nie powinno ich być. Te zguby nierzadko wykraczają poza legalność ich eksponowania lub zagrażają na przykład ruchowi drogowemu. By uwolnić ich właścicieli od ewentualnych kar czy nieszczęść, za które mogą być odpowiedzialni, należy je niezwłocznie zlokalizować i usunąć.
Osoba, której uda zlokalizować się zagubiony baner powinna go usunąć, a w jego miejscu dla właściciela zguby informację zawartą pod tym linkiem http://goo.gl/VGpx2R. Reklamę pcv należy przynieść pod wskazany adres, o określonej godzinie wydarzenia, podczas którego eksperci grupy Dobro odkupią ją od znalazcy w cenie 1 zł za metr kwadratowy. Zgromadzone banery będą mogły wrócić do swoich właścicieli, jeśli ci zjawią się w miejscu skupu do godziny 19.15. Organizatorzy chętnie pomogą właścicielom reklam, ale również wszystkim zainteresowanym, uniknąć zagubienia w przyszłości.
Zagubione reklamy to, podobnie jak aluminiowe puszki, materiał wtórny. W późniejszym okresie skupione przez Dobro reklamy zostaną poddane procesowi przemiany, a materialny efekt, który zostanie im nadany, wystawiony będzie na aukcję charytatywną.
Organizatorem akcji jest DOBRO – nieformalna grupa aktywistów działającą od 2011 roku we Wrocławiu, przyjmującą rolę medium i nadajnika, opisującego i wytykającego błędy wizualne oraz zaniedbania, które prowadzić mogą do niebezpieczeństw estetycznych, społecznych i komunikacyjnych. Działania grupy są wyrazem niezgody wobec tzw. reklamowej wolnej Amerykanki oraz wszystkich zachowań umniejszających wygląd przestrzeni publicznej, która, co szczególnie podkreślają, stanowi wraz z innymi jej przejawami całokształt kultury materialnej i duchowej człowieka. Grupa uświadamia, że brak poszanowania dla wspólnego dobra, czy ignorancja Miasta i Państwa wobec takich zachowań jest bezpośrednim i krzywdzącym działaniem wymierzonym w obywateli. Jednocześnie Dobro nie przyznaje się do aktów wandalizmu przeprowadzanych na nielegalnych banerach reklamowych w mieście, sytuując samym siebie jedynie w roli dokumentalistów.