Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Reksio wygryza konkurencję

Wśród 13 monitorowanych stacji o profilu dziecięcym i młodzieżowym największy potencjał ma TVP ABC – wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub. Badanie jednoznacznie wskazuje także, że najwierniejszymi widzami kanałów dla dzieci i młodzieży są przedstawiciele grupy wiekowej 4-9 lat.

Swoje ulubione bajki oglądają przez ponad godzinę dziennie, a ich ulubieńcami są bohaterowie starych kreskówek, takich jak “Pszczółka Maja”, “Reksio” i “Smerfy”. Dzień dziecka stał się dla domu mediowego MullenLowe MediaHub pretekstem do analizy stacji telewizyjnych, które swoja ofertę adresują do najmłodszych widzów. W najmłodszej grupie (4-9 lat) królują pozycje TVP ABC. Pierwsze trzy miejsca zajmują “bajki ich rodziców”.

W grupie 10-15 lat wygrywają formaty ze stacji Disney Channel i Nickleodeon. Tutaj listę top otwiera serial “Violetta”. Doskonała pozycja kanału TVP ABC jest naturalną konsekwencją zasięgu technicznego stacji na poziomie 78 proc. – TVP ABC to kanał cyfrowy naziemny. Pozostałe, uwzględnione przez nas stacje są dostępne wyłącznie u operatorów satelitarno – kablowych.

Duży zasięg gwarantuje publicznemu operatorowi najlepsze wyniki oglądalności – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert rynku telewizyjnego z MullenLowe MediaHub. Dzieci w wieku 4-15 lat spędzają przed TV znacznie mniej czasu niż cała populacja powyżej czwartego roku życia – wynika z analizy MullenLowe MediaHub. W gronie najmłodszych widzów programy emitowane przez stacje dziecięce angażują w największym stopniu grupę 4-9 lat (ponad godzina dziennie).

Grupa 10-15 lat spędza przed telewizorami o połowę mniej czasu. Jednak na przestrzeni ostatnich kilku lat oglądalność stacji dziecięcych grupie 4- 15 lat jest bardzo stabilna. Grupy 4-9 lat i 10-15 lat różnią się pod kątem wybieranych kanałów, jednak dla obu, kanałem najczęściej oglądanym jest Nickelodeon. W grupie 4-9 lat ta stacja, obok TVP ABC, najprężniej w ostatnich latach zdobywała udziały. Największe straty zanotowały zaś MiniMini, Disney XD, Disney Chennel oraz Cartoon Network. W grupie 10-15 lat na przyzwoitym poziomie utrzymują swoje udziały tylko Nickelodeon i Cartoon Network, największe spadki odnotowały zaś Disney XD i Disney Channel.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,