Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Tomasz Ossoliński x Electrolux

Electrolux Tomasz Ossoliński

Electrolux rusza z nową odsłoną kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”, w której inspiruje do proekologicznych wyborów i pokazuje jak poprzez drobne zmiany zachowań dbać o środowisko naturalne. Osią działań tegorocznej kampanii jest letnia aktywacja – Strefa Electrolux. To popupowa przestrzeń zlokalizowana na plaży w Gdańsku Brzeźno, w ramach której działać będzie cyrkularny butik we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania. Powstanie Strefy zainauguruje wyjątkowe wydarzenie – pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, który po raz kolejny wspiera w działaniach proekologicznych markę Electrolux. Promocja Strefy obejmuje działania w digitalu i przestrzeni miejskiej, których start zaplanowano na 15 lipca.

Założenia kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”

Każdego roku do wytworzenia nowych ubrań zużywane są ok. 93 miliardy m³ wody. W trakcie procesu ich produkcji wyemitowanych zostaje ok. 1,2 miliarda ton dwutlenku węgla. Co gorsze, zaledwie mniej niż 1% materiałów zużytych do produkcji tkanin poddawany jest recyklingowi, a miliony ton ubrań trafiają na śmietnik.* Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest tzw. „fast fashion”, czyli szybki przemysł odzieżowy zachęcający do jednorazowych zakupów. W rezultacie „szybka moda” doprowadziła do  dwukrotnego wzrostu ilości produkowanej odzieży od 2000 roku, kiedy stała się istotnym segmentem rynku. W ciągu ostatnich 15 lat średni czas użytkowania odzieży spadł zaś aż o 35%.**

Liniowy model konsumpcji, na którym oparta jest aktualnie gospodarka większości współczesnego świata, działa na zasadzie „kup, zużyj, wyrzuć”. Z analiz UE wynika, że jeśli nadal będziemy w takim tempie postępować w eksploatacji zasobów, to do 2050 r. będziemy potrzebować zasobów trzech Ziem. Skończone zasoby i kwestie klimatyczne wymagają zatem przejścia od modelu liniowego do neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, zrównoważonej środowiskowo i całkowicie „cyrkularnej” gospodarki. 

Jedyne wyjście z sytuacji, w którą sami się zapędziliśmy czyniąc z gospodarki linearnej obowiązujący współcześnie wzorzec rozwoju, to odzyskiwać to, co już wytworzyliśmy, zamykać obieg ubrań, sprzętów i wszystkich wytwarzanych dóbr tak, by jak najwięcej elementów wracało do obiegu, jak w naturze. Najważniejszy dziś po stronie nabywców jest umiar
w konsumpcji, a po stronie producentów projektowanie rzeczy, które będą mogły wrócić, będą naprawialne i długotrwałe. Współpraca z marką Electrolux to dla Ubrania do Oddania możliwość wyjścia z naszą ideą do szerszego grona odbiorców i odbiorczyń. To pokazanie innym firmom i inicjatywom, że duży biznes i start-up’y z misją mogą długoterminowo współpracować, uczyć się od siebie i razem się rozwijać, dążąc wspólnie do redukcji swojego wpływu na środowisko. – mówi Anna Pięta, Strategy Manager, Ubrania do Oddania.

Dlatego marka Electrolux, realizując globalną misję, której nieodzowną częścią jest zrównoważony rozwój i troska o planetę, postanowiła zainicjować kolejną odsłonę rozpoczętej w 2020 roku kampanii „Pierz, susz, noś dłużej”. Kampania inspiruje do wspierających ekologię wyborów i pokazuje, jak poprzez drobne zmiany zachowań oraz wsparcie modelu cyrkularnego w gospodarce i konsumpcji można dbać o środowisko naturalne. 

Electrolux Tomasz Ossoliński

Od kilkunastu lat świat, dosłownie i w przenośni, pali nam się pod nogami – jeśli chcemy utrzymać Ziemię miejscem możliwym do życia, musimy, jako marki i konsumenci, wprowadzić poważne zmiany w naszych codziennych zachowaniach. Electrolux to marka, która wspiera takie podejście i promuje postawę sustainabillity w swoim modelu biznesowym oraz wśród konsumentów. Kampania Pierz, susz, noś dłużej, którą zapoczątkowaliśmy w 2020 roku, to przeciwstawienie się trendom „fast fashion”. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość tego, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko. – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux.

Strefa Electrolux – butik z modą cyrkularną, przestrzeń customizacji, relaksu i showroom 

Letnia aktywacja kampanii „Pierz, susz, noś dłużej” to Strefa Electrolux zlokalizowana na plaży Gdańsk Brzeźno, w której każdy będzie mógł dowiedzieć się, jak dbać o ulubione ubrania, aby cieszyć się nimi jak najdłużej i przez to dbać o planetę. Działalność Strefy zainauguruje pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, ambasadora marki. Cała kolekcja została uszyta z tkanin z poprzednich kolekcji projektanta z 20 lat pokazów mody i sztuk teatralnych, do których robił kostiumy. Wydarzenie odbędzie się 23 lipca.

Tylko 1 procent z wyrzuconych w tym roku na śmietnik ponad 90 milionów ton niesprzedanych ubrań i akcesoriów, które produkuje branża odzieżowa, poddanych zostanie recyklingowi. Reszta zaśmieci naszą planetę i przyczyni się do nieodwracalnych zmian w środowisku naturalnym. Nie chcę się do tego dokładać. Najnowszą kolekcję na wiosnę-lato 2022 postanowiłem po raz pierwszy stworzyć w duchu mody cyrkularnej i odzysku w całości. Do jej powstania wykorzystałem wyłącznie resztki tkanin, z których szyłem swoje kolekcje w ciągu ostatnich 20 lat pracy. Cieszę się, że wraz z marką Electrolux i Ubrania do Oddania mam możliwość pogodzić zamiłowanie do mody i ubrań ze zrównoważonym rozwojem. Realizujemy projekt, który jest spójny ideowo i dobry dla planety. Dlatego jest tak wyjątkowy i ważny – mówi Tomasz Ossoliński, projektant mody

Strefa Electrolux podzielona jest na 4 przestrzenie. W Strefie działać będzie butik z modą cyrkularną „Noś dłużej” we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania, w którym można kupić ubrania z drugiej ręki i modele z cyrkularnej kolekcji Tomasza Ossolińskiego. Strefa to także przestrzeń customizacji, w której eksperci pokażą jak dawać ubraniom drugie życie, przestrzeń relaksu, czyli idealne miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare, pozwalających na pranie i suszenie
z wykorzystaniem systemów, które wpływają na oszczędność wody i energii, a przede wszystkim zapewniają dbałość o tkaniny, przedłużając ich trwałość. 

Projekt Strefy jest spójny z proekologicznymi założeniami marki także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu i po zakończeniu akcji zostaną przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.

Kampania wspierająca działania Strefy

Aktywność Strefy wsparta jest kampanią realizowaną pod hasłem „Znajdź styl w dbaniu o planetę i noś się inaczej”. Start kampanii zaplanowano na 15 lipca. Obejmie ona działania digital, w tym video z udziałem Tomasza Ossolińskiego zapraszającego na swój pokaz mody cyrkularnej oraz do Strefy Electrolux, spoty audio (youtube i radia internetowe), działania  w Social Mediach, współpracę z influencerami zaangażowanymi w działania proekologiczne oraz niestandardowe citilighty i ekrany LED zlokalizowane w Trójmieście. 

Za strategię, kreację, produkcję kampanii oraz działania PR z zakresu media relacji odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith. Organizację Strefy powierzono agencji eventowej Awena. 

* Źródło: Ellen MacArthur Foundation, A new textiles economy: Redesigning fashion’s future, (2017,http://www.ellenmacarthurfoundation.org/publications).

** Źródło: https://www.nature.com/articles/s43017-020-0039-9, za: https://sukces.rp.pl/styl/5967-nowe-raporty-potwierdzaja-fast-fashion-niszczy-planete/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *