Znacie aplikację Too Good To Go? Jeśli nie, to z całego serca (i żołądka) zachęcamy do zainstalowania tej appki na swoim telefonie 🙂
Too Good To Go to wywodząca się z Danii aplikacja, dzięki której niesprzedana danego dnia żywność, zamiast lądować w koszu, staje się wspaniałym posiłkiem-niespodzianką.
Teraz Too Good To Go zachęca do zakupu plakatów drukowanych na papierze stworzonym z odpadów żywnościowych.
Kopii jest tylko 250, więc warto Kolekcję przygotowało 15 artystów z różnych krajów, a polską propozycję stworzyła, znana z anteny Radia Kapitał, wybitna graficzka Hanna Cieślak.
Plakaty możecie kupić tutaj
Misją Too Good To Go jest stworzenie świata, w którym nie wyrzuca się jedzenia.
Sklepy i restauracje codziennie oferują świeże produkty, takie jak np. pieczywo, owoce, świeże kanapki, sałatki czy też pełne dania. Choć każde z przedsiębiorstw stara się sprzedać wszystkie porcje czy sztuki, nie zawsze się to udaje. W ten sposób całkowicie świeże i dobre jedzenie może wylądować w koszu. Dzięki aplikacji Too Good To Go użytkownicy mają szanse uratować przez wyrzuceniem pełnowartościowe produkty czy posiłki kupując je w bardzo atrakcyjnych cenach! Ten niewielki krok i zmiana myślenia człowieka może mieć wielki wpływ na planetę.
Aktualizacja:
W centrum Warszawy, przy kinie Muranów 05.06 pojawi się mural z hasłem zachęcającym do wyrzucania jedzenia… ale tylko do garnka! Będzie to inauguracja akcji specjalnej zorganizowanej przez Too Good To Go z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska (5 czerwca), zatytułowanej “Jedzenie jak z obrazka”.
Aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia przygotowała nie lada niespodziankę dla wszystkich miłośników kuchni i nie tylko. W ramach międzynarodowej akcji Too Good To Go, artyści z 15 krajów stworzyli limitowaną edycję plakatów, w niebanalny sposób nawiązujących do problemu marnowania jedzenia. Każdy z rysunków został wydrukowany na papierze powstałym z odpadów żywnościowych, a dochód ze sprzedaży zasili działania uhonorowanego w 2020 roku Pokojową Nagrodą Nobla, Światowego Programu Żywnościowego ONZ.
Wśród dzieł nie zabrakło polskiej propozycji przygotowanej przez autorkę licznych plakatów filmowych, muzycznych, teatralnych, okładek książek i albumów muzycznych. Hanna Cieślak, bo o niej mowa, jest ilustratorką i graficzką z Warszawy. Swoje prace tworzy, wykorzystując techniki cyfrowe, jak również klasyczny rysunek odręczny.
Wybór daty i formy inauguracji na przypadający Dzień Ochrony Środowiska nie jest przypadkowy. Na całym świecie w każdej sekundzie 51 ton jedzenia ląduje w koszu, co nie jest bez znaczenia dla środowiska. Produkcja każdego produktu żywnościowego zużywa określoną ilość wody i energii. Wraz z wyrzucanym posiłkiem marnujemy również naturalne zasoby naszej planety oraz narażamy ją na niepotrzebną emisję CO₂e. Aż 8%-10% globalnej emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Warto nadmienić, że mural przedstawiający pracę Hanny Cieślak namalowany został z użyciem farb antysmogowych.
Naszą misją jest inspirować do walki z marnowaniem jedzenia, a co jest bardziej inspirujące od sztuki? Przez lata plakaty były nie tylko nośnikami informacji, ale także orężem w sprawie. Tym razem artyści promują ideę walki z marnowaniem jedzenia i to w sposób bardzo apetyczny. Każde dzieło jest wyjątkowe. Kupując plakat w ramach naszej akcji nie tylko wspieramy inicjatywę Programu Żywnościowego ONZ, ale także możemy cieszyć się prawdziwym dziełem sztuki, które przyozdobi nasze wnętrza. – Podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.
Limitowana edycja plakatów dostępna będzie przez 3 tygodnie pod adresem: www.toogoodtogo.pl/posters.
Oprócz muralu, w ramach kampanii powstały klipy promujące prace artystów dostępne na YouTube oraz w kampanii na social media, rusza także konkurs na Instagramie Too Good To Go, w którym użytkownicy wymyślają hasła w związku z Dniem Ochrony Środowiska. To nie wszystko! Partnerzy Too Good To Go również włączają się do akcji i na swoich kanałach i wśród pracowników, od 5 czerwca ruszają z konkursami, w których wygrać można te wyjątkowe plakaty. Konkursy pojawią się m.in. na profilach: Costa Coffee, Etno Cafe, Starbucks, Flying Tiger Copenhagen, Gastromall (Olimp, City Break, Deli Pizza, Bistro Durum), Hotel Novotel Warszawa Centrum i Hotel Novotel Wrocław Centrum. Za przygotowanie kampanii odpowiada zespół Too Good To Go.
Choć to pierwsza akcja charytatywna zorganizowana przez Too Good To Go, firma od lat prowadzi działania rzecznicze mające na celu ograniczać skalę marnowania zarówno na poziomie krajowym, jak i unijnym. Na stałe w aplikacji Too Good To Go jest możliwość zasilenia konta Banków Żywności
Zobacz też:
Jak wyróżnić się wśród konkurencji dzięki niszy rynkowej?
2 komentarze
Dodaj odpowiedź