w ,

12 decyzji do podjęcia na start e-commerce

Start-ecommerce
start-ecommerce

Mogłoby się wydawać, że obecnie, stworzenie platformy e-commerce jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Na rynku jest wiele firm, które oferują kompletne pakiety umożliwiające szybki start e-handlu. Ale…to nie do końca takie proste. Posiadanie witryny e-commerce to wiele wyzwań z nią związanych. Aby trochę ułatwić ten proces, przygotowaliśmy ogólny przewodnik o kluczowych elementach podczas startu w e-commerce.

Określ cel swojej witryny e-commerce

Pierwszy krok dla właścicieli witryn sklepów internetowych to określenie wizji. Zastanów się, co chcesz robić jako właściciel e-sklepu i jak ma on wyglądać za kilka lat. Warto przygotować strategię, w której uwzględni się planowany rozwój, długo i krótkoterminowe cele, rynek zbytu czy koszty utrzymania. Odpowiedzi na te pytania pozwolą dostosować wybór platformy do celów biznesowych, ale też generowanie zysków stanie się prostsze.

Wybierz oprogramowanie dopasowane do Twoich potrzeb

Tworząc swój sklep internetowy musisz wybrać odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu możliwe będzie zarządzanie witryną, marketingiem, sprzedażą i operacjami. Decyzja o wyborze platformy bezpośrednio wpływa na rentowność i stabilność firmy, dlatego warto dokładniej przyjrzeć się dostępnym propozycjom. Na co zwrócić uwagę?

Typ platformy

Posiadany budżet wpływa na typ platformy do sklepu online, a wśród nich znajdują się systemy typu one source, SaaS i autorskie rozwiązania. Najczęstszym wyborem są platformy open source, których kod źródłowy dostępny jest dla użytkowników bezpłatnie i modyfikować w nim można wszelkie aspekty.

Liczba posiadanych produktów

Posiadając duży katalog produktów, potrzebujesz platformy, która poradzi sobie z ilością dostępnego towaru. Wybór platformy z niskimi limitami zasadniczo ogranicza korzyści dla Twojego sklepu, dlatego zwróć uwagę na ten aspekt.

Skalowalność

Podczas wyboru ważne, by zwrócić uwagę na możliwości rozwoju platformy wraz ze sklepem. Czy narzędzie sprosta nagłym wzrostem ruchu? Czy wraz z rozwojem marki, oprogramowanie będzie podążać jej tempem? Twój biznes może się szybko skalować, dlatego planuj wybór CMS-a krok naprzód.

Możliwości integracji

Istotną kwestią jest również możliwość integracji z innymi systemami. Zastanów się, jakich funkcji będziesz potrzebować i sprawdź, czy narzędzie posiada szeroki wybór modułów, dzięki którym poszerzysz funkcjonalności platformy.

Zadbaj o właściwy projekt witryny

Każdy sklep internetowy odzwierciedla to, jaka jest firma i jak poważnie podchodzi do klientów oraz produktów. Sposób działania witryny internetowej wpływa na pierwsze wrażenie, dlatego słaby interfejs czy brak przejrzystości nie wzbudzi pozytywnych emocji użytkownika. Poza prostą nawigacją i czytelnością, obowiązkowym elementem na liście jest responsywny widok. Zakupy internetowe to coraz częstszy nawyk konsumentów, dlatego właściwe wyświetlanie się stron na różnych urządzeniach jest niezbędne, by klienci mogli wygodnie przeglądać witrynę i realizować transakcje.

Opracuj strategię SEO i content marketingu

Jeśli chcesz, aby potencjalni klienci widzieli Twoje produkty przed produktami konkurencji, optymalizacja stron witryny pomoże Ci osiągnąć cel. Ruch organiczny to największe źródło ruchu i największa jego część pochodzi z wyszukiwarek. Zwracaj uwagę na tytuły i opisy produktów, używaj słów kluczowych oraz zadbaj o szybkość ładowania się strony. Pamiętaj też, że treści to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO, ale i samej strony. Treści pomagają przyciągnąć nowych użytkowników do sklepu, dlatego publikuj wartościowe treści, opracuj bloga i stwórz ekspercki wizerunek firmy. Udzielaj odpowiedzi swoim klientom za pomocą tworzonych tekstów, by dodać swojej stronie wartości.

Dowiedz się, jak promować swój sklep

Posiadanie wielu źródeł ruchu i nowej sprzedaży w witrynie e-commerce jest bardzo istotne, dlatego dobrze znać kilka opcji na przyciągnięcie nowych klientów.

Reklama w social media

Prawie każdy posiada konto na Facebooku, Instagramie lub Twitterze i to tam spędza chociaż chwilę w wolnym czasie. Gdzie indziej reklamować swoją markę, jeśli nie tam?

E-mail marketing

Zbierz jak najwięcej adresów e-mail swoich klientów i potencjalnych klientów, by wysyłać im wiadomości zachęcające do zakupów. Oferuj im zniżki, przypominaj o rabatach i koszykach, informuj o promocjach – bądź z nimi w kontakcie i zapraszaj do odwiedzania witryny.

Reklama w wyszukiwarkach

Świetnym sposobem na reklamowanie sklepu jest reklama w wyszukiwarkach, dzięki Google Ads. To płatne reklamy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania za pośrednictwem sieci reklamowej. Mogą być one w formie reklam graficznych, wideo czy sponsorowanych wyników, a wyniki otrzymywane są w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżącą kontrolę.

Pamiętaj, że zawsze punktem wyjścia jest cel, bez którego ciężko będzie o dalsze kroki. Jeśli po powyższych wskazówkach stwierdziłeś, że potrzebny będzie Ci doświadczony partner technologiczny, sprawdź naszą ofertę na SmartBees. Od lat zajmujemy się tworzeniem sklepów w oparciu o Magento, dlatego będziemy w stanie przekształcić Twoje cele w użyteczną biznesowo witrynę.

 

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Reklama na facebooku czy google ads

    Reklamy na Facebooku i w Google mają największe znaczenie dla marketingu cyfrowego. Które z tych rozwiązań lepiej wybrać?

    Popularne techniki storytellingu

    4 popularne techniki storytellingu, które może wykorzystać każda firma