Taco będzie najpopularniejszym daniem 2020 roku. Dla niektórych może być to zaskoczeniem, jednak według tegorocznej edycji raportu Uber Eats FoodCast ten sztandarowy przysmak kuchni meksykańskiej zdeklasował konkurentów. Za nim uplasowały się odpowiednio: pizza, poke bowls i shawarma. W badaniu przeanalizowano kilka milionów wyszukiwań użytkowników z aplikacji Uber Eats, aby wskazać główne preferencje żywieniowe mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Co zaskakujące, oprócz typowych evergreenów, czyli potraw, które zawsze są na topie i dostępnych w jedzeniu w dostawie, wśród popularnych trendów żywieniowych znajdują się w nadchodzącym roku: kwiat lotosu, mochi (japońskie ciastka z ryżu i mąki ryżowej) oraz bibimbap (danie kuchni koreańskiej, zbliżone do bowla).
Co będziemy zamawiali w kolejnej dekadzie? W najnowszej edycji raportu prognoz żywieniowych Uber Eats przyjrzał się produktom spożywczym, coraz szybciej zyskującym na popularności podczas składania zamówień w aplikacji.
Super Foody i Konopie
Na podstawie wyszukiwań oraz liczby zamówień użytkowników aplikacji Uber Eats, zdecydowanie najmocniej uwagę przykuwają dania z… siemieniem lnianym. Prawdopodobnie będzie to najpopularniejszy super food w 2020 roku.
W większości europejskich restauracji standardem staną się menu oferujące dania z olejem CBD (legalny, organiczny związek chemiczny z grupy kannabinoidów, występujący w konopiach). Z kolei kombucha – czyli musujący napój na bazie sfermentowanej herbaty – będzie stałym dodatkiem do posiłków.
Natomiast weganie i fleksitarianie, a przede wszystkim ich wysublimowane podniebienia, rzadziej będą sięgać po sprawdzone już substytuty mięsa, jak tofu czy seitan, a częściej będą wybierali nowe produkty, jak tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi) lub chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji). Ten ostatni przeżywa „drugą młodość” – w zeszłorocznym raporcie Foodcast Uber Eats tracił on raczej na popularności.
W 2019 r. zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost świadomości tego, co jemy i zamawiamy. Według naszych danych użytkownicy Uber Eats chcą wiedzieć, skąd pochodzą spożywane przez nich produkty, w jakich warunkach były uprawiane lub hodowane oraz czy posiadają witaminy i składniki odżywcze. Co więcej, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie warunków pracy osób wytwarzających dane artykuły – mówi Jeanette Mellinger, Dyrektor Działu User Research w Uber Eats – Kierunki zapoczątkowane w minionym roku, obecnie przeszły do mainstreamu. Substytuty mleka i mięsa zdecydowanie zyskały na popularności. Konsumenci zaś poszukują produktów bogatych w prozdrowotne składniki – jak nasiona lnu – dodaje Mellinger.
Według niej obok zawsze popularnego popcornu, na stałe na naszych talerzach zagoszczą warzywa takie, jak dynia, grzyby czy czosnek, ponieważ trend zdrowego odżywiania będzie jeszcze zyskiwał na popularności.
Jesteśmy dumni, widząc jak platforma Uber Eats zmienia postrzeganie segmentu posiłków na dowóz z niedzielnych grzeszków, na zdrowe, codzienne dania – podsumowuje Jeanette Mellinger.
Wśród „najgorętszych” produktów spożywczych na 2020 rok znajdą się (region EMEA, czyli Europa – Bliski Wschód – Afryka, trendy na podstawie kilku milionów wyszukiwań w Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
- Len
- Olej CBD
- Kombucha
- Czosnek
- Kurki
- Kakao
- Prażona kukurydza
- Dynia
- Chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji)
- Tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi)
Najpopularniejszymi kuchniami regionalnymi w 2020 roku będą w regionie EMEA (na podstawie kilku milionów wyszukiwań w Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
- Izraelska
- Skandynawska
- Etiopska
- Koreańska
- Armeńska
Pięć artykułów, które zanotowały największy spadek wyszukiwań (region EMEA, na podstawie kilku milionów wyszukiwań w aplikacji Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
- Sriracha (tajski sos chilli z dodatkiem czosnku, octu, cukru i soli)
- Taro (tropikalny kuzyn ziemniaka, występujący w rejonach Hawajów i Polinezji)
- Matcha
- Tofu
- Kimchi
Metodologia badania
Badanie FoodCast zostało przeprowadzone od maja do listopada 2019 roku. Przeanalizowano w nim kilka milionów wyszukiwań użytkowników zamawiających potrawy przy użyciu aplikacji Uber Eats w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź