Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Wyszukiwarka Google pokazuje jakich mebli szukają Polacy

program afiliacyjny

Badania Google wskazują, że polski konsument inspiracji do wyposażenia wnętrz szuka głównie w internecie. Siedząc w fotelu i surfując w sieci za pomocą telefonu lub w domu z rodziną i przyjaciółmi. Interesują nas głównie: styl glamour, eleganckie toaletki, ale również wygodne fotele.

 

Polska jest IV eksporterem mebli na świecie i VI największym ich producentem. Kupuje od nas nie tylko rynek europejski ale i Stany Zjednoczone – tak wynika z badań Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. A co i przede wszystkim jak kupujemy my, Polacy? Otóż sam sposób zakupu mebli znacząco się zmienił i nie zaczyna się już w sklepie, a właśnie we własnym domu – na kanapie, w towarzystwie rodziny czy też przy stole ze znajomymi. Inspiracje dotyczące meblarskich wyborów pojawiają się obecnie w każdym momencie i w każdym miejscu. Szukasz mebli – stajesz się klientem cyfrowym. W 2018 roku większość zapytań o home furnishing pochodziła z telefonów komórkowych i wyniosła aż 65% zapytań w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Współczesny klient jest przede wszystkim bardzo ciekawy – poszukuje inspiracji w kraju i zagranicą, jest niecierpliwy i wymagający. Informacje z sieci pozwalają mu samodzielnie porównywać i analizować oferty, również na bazie rekomendacji influencerów wnętrzarskich. Dlatego wyszukiwarka Google jest swego rodzaju barometrem zachowań klienta – mówi Łucja Woźnica z Google Polska.

Liczy się komfort

Według raportu Google Consumer Barometer 2018 Polacy coraz częściej szukają foteli i krzeseł, ich wyszukiwanie wzrosło o 57% (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47%). Urządzając salon, odchodzimy od popularnych skórzanych wypoczynków na rzecz wygodnych uszaków (wzrost o 104%) oraz foteli wiszących (wzrost o 35%). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest styl “glamour”. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240%) i nowe materace (wzrost aż o 370%).

W kuchni nie musi być laboratoryjnie

Nowe trendy widać też w polskich kuchniach, o 13% spadło zainteresowanie białymi zabudowami. Wzrosło natomiast wyszukiwanie kuchni szarych (o 15%), a także połączenia czerni z drewnem (o 50%). Choć Polska jest silnym producentem mebli, wciąż jednak najchętniej kupujemy w zagranicznych sieciówkach. W lutym 2019 Ikea zanotowała 25,2% wyszukiwań, Leroy Merlin 12,8%, a Castorama 12,5%.

Mebli szukamy głównie jesienią – największa liczba wyszukiwań przypadła w 2018 roku w listopadzie. To również zasługa wyprzedażowego szaleństwa związanego z Black Friday, które to już na dobre zagościło w polskich zwyczajach zakupowych.