Do zespołu Linque Solutions – firmy, która świadczy usługi strategicznego wsparcia polskich startupów w wejściu na rynek amerykański – dołączyła Kamila Stępniowska, była COO w Geek Girls Carrots.
Linque Solutions świadczy usługi strategicznego wsparcia polskich startupów w wejściu na rynek amerykański. Firma powstała w 2014 roku i tworzona jest przez Kaję Kwaśniewską – Polkę, która po ukończeniu MBA w Stanach Zjednoczonych postanowiła wykorzystać swoje doświadczenie w zakresie management consultingu oraz prowadzenia biznesu w USA do pomocy startupom wchodzącym na ten rynek – oraz Adama de Sola Pool – lokalnego angel inwestora. Teraz do tego zespołu dołącza Kamila Stępniowska jako Partner oraz COO.
Stępniowska była wieloletnią COO w Geek Girls Carrots (GGC), organizacji liczącej obecnie ok 17 tys. osób na całym świecie. Jest współtwórczynią globalnego rozwoju GGC, w szczególności w USA, gdzie stworzyła GGC od podstaw. Współtwórczyni oddziałów GGC w Seattle, Nowym Jorku, Berlinie, Tokyo, Londynie, Warszawie oraz Łódź. W swoim doświadczeniu ma bezpośrednią współpracę z firmami i organizacjami takimi jak Facebook, Mozilla Foundation, Google Developers Group, Intel, General Assembly, WeWork czy Python Software Foundation. Współorganizatorka dotychczas największej konferencji poświęconej karierze kobiet w Tech w Seattle (ACT-W Seattle 2015), organizowanej przez Geek Girls Carrots, Women Who Code, ChickTech.
– Po trzech latach spędzonych w głównej mierze na budowaniu polskiego, a następnie globalnego sukcesu Geek Girls Carrots zaczęłam szukać nowych wyzwań. Wielokrotnie widziałam w Polsce i Europie dobre pomysły technologiczne, które odnosiły lokalny sukces ze wglądu na swoją innowacyjność i pracowitość zespołów. Najczęściej miały jednak problem z sprzedażą, marketingiem i PR – kluczowych czynnikach sukcesu w Stanach. Razem z Kają, w ramach Linque Solutions mam możliwość współtworzenia przyszłego sukcesu europejskich startupów na rynku Amerykańskim – komentuje Kamila Stępniowska, Partner i COO w Linque Solutions.
Usługi Linque Solutions obejmują swoim zakresem dwie główne fazy związane z wejściem na rynek w USA czyli market fit, na który składa się walidacja produktu/usługi na rynku w USA wraz z pozyskaniem pierwszych klientów oraz faza market growth związana ze skalowaniem produktu/usługi. W ramach obydwu tych faz Linque Solutions świadczy usługi związane z marketingiem, sprzedażą, pośrednictwem w zatrudnianiu pracowników oraz pozyskaniem finasowania i partnerów strategicznych. W zakresie doradzwa prawnego firma wspolpracuje z kancelaria prawna Tytusa Cytowskiego, Cytowski LLC.
Kamila będzie specjalizować się w metodyce Client Experience Map, która ma na celu zebranie ustrukturyzowanego feedbacku od klientów, który prowadzi do rozwoju samego produktu/ usługi i dostosowania UX do klientów amerykańskich. Pierwszy wspólny projekt zostanie przeprowadzony dla polskiej firmie z branży technologii marketingowych rozpoczynającej działalność na rynku amerykańskim.
Wraz z dołączeniem Kamili do zespołu, Linque Solutions poszerzyło swój obszar geograficznej działalności o Nowy Jork. Do tej pory firma była obecna głównie w Bostonie i San Francisco.
– Boston, Nowy Jork i oczywiście San Francisco to trzy najważniejsze miasta startupowe na mapie Stanów Zjednoczonych, dlatego nasza obecność jest tu niezbędna. Naszym celem jest rozwijanie w nich sieci kontaktów z lokalnymi ekspertami branżowymi, mentorami oraz inwestorami w celu ułatwienia i przyspieszenia ścieżki rozwoju firmom, z którymi współpracujemy – mówi Kaja Kwaśniewska, założycielka i CEO Linque Solutions, LLC.
Poza wspieraniem polskich startupów, które zdecydują się wejść na rynek amerykański, Linque Solutions dzielić się będzie wiedzą dotyczącą wchodzenia na rynek w Stanach Zjednoczonych. Różnice kultury biznesowej, czy w podejściu do marketingu i sprzedaży to główne obszary w których startup musi dokonać transformacji wchodząc na rynek w Stanach Zjednoczonych – mówi Kamila Stępniowska. Poprzez nasze kanały będziemy starali się przekazać jak najwięcej wiedzy w tym zakresie. W lipcu zapraszam również na moje warsztaty do Warszawy, Poznania, Berlina i Paryża, gdzie omawiać będę różnice w kulturze biznesowej pomiędzy Europą, a Stanami Zjednoczonymi – dodaje Kamila.
Warsztaty z Kamila Stępniewską odbędą się w dniu 15 lipca w Warszawie, 1 sierpnia w Poznaniu oraz 22 lipca w Berlinie. Aby dowiedzieć się więcej o warsztatach, należy skontaktować się mailowo z Kamilą na adres: kamila@lq-s.com.
[podobne_growth hacking]