K2 wraz z Fundacją Itaka uruchomiły kampanię, która ma na celu rozpowszechnienie informacji o zaginionych osobach za pomocą Snapchata.
„Postanowiliśmy skierować do osób młodych z nadzieją, że zaangażują się one w poszukiwania swoich rówieśników. Zastanawialiśmy się, jak do nich dotrzeć i z pomocą przyszła nam agencja K2, która zaproponowała stworzenie pierwszego na świecie narzędzia wykorzystującego nową funkcję Snapchata – Face Swap” – mówi Izabela Jezierska-Świergiel, członkini zarządu ds. PR i Fundraisingu Fundacji Itaka. Wg ostatnich badań na Snapchacie znajduje się już ponad 900 000 młodych Polaków* w wieku 13-25.
Dla niewtajemniczonych funkcja Swap Face polega na zamianie swojej twarzy na dowolne zdjęcie zapisane w telefonie.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj:
Film z kampanii:
Rozumiem, że cel jest szczytny i super, że świetnie że są Fundacje, które nie boją się realizowania nowatorskich pomysłów. Problem w tym, że osoby „zeswapowane” po prostu nie są do siebie podobne, więc ciężko to nazwać rozpowszechnieniem wizerunku osoby zaginionej.
Poniżej przykład – z lewej blogerka, z prawej twarz zaginionej dziewczynki.
[podobne_snapchat]