w

Raport IAB Polska i PBI: reklama online w dobie post-cookie 

Raport iab polska i pbi: reklama online w dobie post-cookie 

Jak będzie wyglądał świat bez ciasteczek 3rd party? Kto na tym zyska, a kto straci? Jak te zmiany wpłyną na cały rynek oraz na jego poszczególne segmenty? Te i podobne pytania zadaje sobie dzisiaj cały ekosystem reklamy cyfrowej. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskie Badania Internetu (PBI) we współpracy z ekspertami rynkowymi stworzyli raport „Reklama online w dobie post-cookie”, który zbiera i systematyzuje wiedzę na temat nadchodzących zmian. Z okazji premiery publikacji zapraszamy na panel ekspercki, który odbędzie się 22 lipca o godz. 11:00, na platformie LiveWebinar.

Rynek komunikacji cyfrowej przechodzi obecnie jedną z kluczowych transformacji, której rezultatem będzie zmiana dotychczasowego sposobu przetwarzania danych na temat użytkowników internetu oraz możliwości emisyjnych reklam. Od 2023 roku lider rynku przeglądarek w Polsce – Chrome, zablokuje działania reklamowe realizowane z danymi bazującymi na 3rd party cookies. 

W odpowiedzi na potrzeby rynku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskie Badania Internetu (PBI) przygotowali raport „Reklama online w dobie post-cookie”, który został zrealizowany w oparciu o wywiady z ekspertami, badania jakościowe i ilościowe* oraz analizy na bazie danych IAB Polska/PwC AdEx.

Z okazji premiery raportu zapraszamy na panel ekspercki “Reklama online w dobie post-cookie”, który odbędzie się 22 lipca o godz. 11:00, na platformie LiveWebinar. Zaproszeni eksperci znajdą odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące wpływu projektowanych zmian na cały ekosystem reklamowy oraz na jego poszczególne segmenty.

Panel ekspercki:

1) Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska – moderator dyskusji

2) Paweł Laskowski, Prezes Zarządu PBI 

3) Bartek Malinowski, Regional President CEE, APAC & MEA, Adform

4) Andrzej Purchla, Ekspert AdTech, Agora 

5) Tomasz Piątkowski, Chief Digital Officer, GroupM 

6) Michał Stefański, Strategic Partnerships Lead, Google Polska

Udział w webinarze jest bezpłatny, na wydarzenie obowiązuje rejestracja: https://bit.ly/2VikKcH

O badaniu

Na potrzeby raportu zrealizowano projekt badawczy składający się z 2 modułów:

– badania jakościowego: 11 wywiadów pogłębionych z przedstawicielami różnych stron rynku komunikacji cyfrowej (m.in. wydawców, domów mediowych i agencji marketingowych oraz dostawców technologii);

– badania ilościowego: 66 wywiadów z wyżej wspomnianymi grupami respondentów oraz reklamodawcami.

Wywiady zrealizowano w marcu 2021 roku.

Badanie ilościowe przeprowadzono za pomocą standaryzowanego kwestionariusza, dane zaś zebrano techniką wywiadów internetowych wspomaganych komputerowo (CAWI) za pośrednictwem platformy Webankieta. Respondentami byli pracownicy podmiotów, które funkcjonują w obrębie ekosystemu IAB Polska  – firmy członkowskie oraz te, które aktywnie uczestniczą w działaniach związku i śledzą kanały informacyjne.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Programista

Trendy technologiczne, które rozwinęły się w pandemii

Czym zajmuje się agencja marketingowa

Czym zajmuje się agencja marketingowa i kiedy warto skorzystać z jej usług?