Firma LEGO, zajmująca się produkcją najsłynniejszych na świecie kloców, reklamuje się w kreatywny sposób. Mało kto wie, ale nazwa LEGO, jest skrótem duńskiego zwrotu „Leg godt” („baw się dobrze”). Skoro producentom chodzi o twórczą zabawę, to takie też są ich kampanie reklamowe.
Od początku 🙂
Wszystko zaczęło się ponad 90 lat temu w małym warsztacie stolarskim w Billund w Danii: w sierpniu 1932 roku stolarz i ojciec czwórki dzieci, Ole Kirk Christiansen, założył małą firmę, którą dwa lata później nazwał Lego.
Co jest jedynym na świecie legalnym stymulatorem mózgu?
Kreacja stworzona przez Fabrika DDB (2007).
Reklama przygotowana przez amerykańską agencję Pereira & O’dell
Agencja Dpz jest odpowiedzialna za cykl reklam, w których wykorzystano niecodzienne połączenie kolorów (2004).
Create impossible, czyli wszystko jest możliwe 🙂 Za cykl kreatywnych reklam odpowiedzialna jest agencja Jung Von Matt/alster.
Kreacja przygotowana przez Bartle Bogle Hegarty.
Niech Twoja wyobraźnia zdecyduje, co jest w pudełku.
Cykl reklam stworzonych przez Saatchi & Saatchi Singapore (2006).
Odbiorcy przekazu są zachęcani do zbudowania różnych maszyn i pojazdów.
Kostka Rubika ułożona ze słynnych klocków. Reklama została przygotowana przez agencję Jung Von Matt.
Kampania Lego Star Wars
9. Małe klocki, duże historie. Cykl kreacji został przygotowany przez agencję Miami Ad School.
10. Przykład świetnej reklamy przygotowanej przez brazylijską agencję Dm9 Publicidade Ads & Commercials Archive. W kreacji zostało wykorzystanych wiele słynnych nazwisk.
[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=qif_Rf-uIgU’]
Klocki LEGO pobudzają kreatywność. Na pewno tą zasadą kierowała się agencja Saatchi & Saatchi Singapore.
Układ okresowy pierwiastków stworzony przez Fcb Johannesburg.
W tym cyklu reklam agencji Miami Ad School przedstawiono różnorodne sposoby wykorzystania klocków.
14. Ambientowa kampania stworzona przez Ogilvy & Mather Santiago, w której wykorzystane różne budynki w przestrzeni miejskiej.
Kampania „Shadow” stworzona została przez chilijską agencję Y&R.
Jak widać, dzięki klockom można zbudować naprawdę wszystko 😉
Projekt agencji Ogilvy & Mather Santiago.
Portugalska agencja J Walter Thompson Publicidade, reklamując klocki również wykorzystała motyw rozumu, kreatywności i mądrości.
18. Agencja Blattner Brunner udowodniła, że „less is more”.
19. Agencja Saatchi & Saatchi jest odpowiedzialna za kampanię Rebuilt. Trzeba przyznać, że wykorzystanie ludzkiej tragedii do reklamowania klocków to odważny i ryzykowny koncept.
20. Draftfcb Johannesburg także pokazał, że więcej nie zawsze oznacza lepiej 😉 Periscope
21. Kolejna kreatywna kampania agencji Jung von Matt. Użyjcie wyobraźni, a zobaczycie bohaterów następujących bajek i kreskówek: Southpark, Ninja Turtles, Ernie And Bert, Donald Duck, Lucky Luke And The Daltons, Asterix And Obelix, The Smurfs, The Simpsons 🙂