Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

15 sposobów na poprawę wyszukiwania za pośrednictwem serwisu Pinterest

pinterest

W zeszłym roku Pinterest był społecznościową sensacją, a w 2013 roku ma szansę stać się hitem marketingu wyszukiwarek. Wiosną, z wynikiem 104 milionów odsłon zamykał pierwszą trojkę stron (po Facebooku i Twitterze) generujących największy ruch. 

infografika_pinterest_Stefan_Leijon_cc_flickr

Dzięki tak dużej popularności, Pinterest może stać się pomocnym narzędziem w promowaniu marki w internecie oraz ulepszaniu efektywności wyszukiwania. Brian Conlin w serwisie PR Daily radzi, jak to zrobić w 15 prostych krokach.

  1. Wypełnij dział „O nas”
    To, co umieścimy w notce profilowej mieszczącej zaledwie 200 znaków jest niezwykle ważne z punktu widzenia SEO. W tekście powinno znaleźć się jak najwięcej słów kluczowych, związanych z charakterem Twojej działalności, które później pomogą wyszukiwać Twoje tablice i przypinki w serwisie Pinterest.
  2. Zdobądź odznakę weryfikacyjną
    Odznaka potwierdza, że content znajdujący się na profilu należy do jego właściciela. Można ją uaktywnić z poziomu zakładki „Ustawienia”. Zweryfikowane strony wypadają lepiej w wyszukiwaniach i generują więcej ruchu.
  3. Zwróć uwagę na elementy strony ważne pod kątem SEO
    W przypadku serwisu Pinterest, wyszukiwarki uwzględniają konkretne elementy strony, takie jak nazwa profilu, tagi oraz tytuły tablic tworzonych w jego ramach. Wszystkie te elementy powinny być przemyślane i zgodne ze strategią SEO.
  4. Linkuj do innych stron
    Osoba zainteresowana twoim profilem na Pinterest z pewnością będzie chciała dowiedzieć się czegoś więcej o ofercie. By jej to umożliwić, dobrze jest umieszczać na nim dużo linków powiązanych z firmą – do oficjalnej strony, Facebooka, czy innych kanałów komunikacji. By mieć pewność, że użytkownik skorzysta z tej szansy, do linkowania używaj komunikatów typu call to action, takich jak „Dowiedz się więcej”.
  5. Stań się widoczny dla wyszukiwarek
    Jeśli internauci nie będą mogli znaleźć twojej strony, korzystanie z Pinteresta mija się z celem. W ustawieniach znajduje się opcja ukrywania profili przed wyszukiwarkami, więc jeśli nie chcesz, by Twój wysiłek poszedł na marne, upewnij się, że ta funkcja jest wyłączona.
  6. Przygotuj się na wyszukiwanie lokalne
    Wzrost popularności Pinteresta to znak, że jego pozycja umacnia się również w wyszukiwaniach na poziomie lokalnym. Przygotuj się na to tworząc tablice, na których znajdą się atrakcje związane z Twoją okolicą, a także siedziba firmy lub jej sklepy. Dzięki temu goście od razu dowiedzą się, gdzie Cię szukać.
  7. Twórz dużo tablic
    Im więcej ich będzie, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaną wyszukane. Szanse rosną, jeśli tytuły tablic będą zawierać słowa kluczowe związane z Twoją firmą.
  8. Łącz tablice w kategorie
    Jeśli tego nie zrobisz, użytkownik, który trafił na tablicę przypadkowo, nie będzie mógł jej odnaleźć na stronie.
  9. Promuj najlepszych
    Osoby przeszukujące Pinterest widzą tylko dwa pierwsze rzędy dwóch tablic umieszczonych najwyżej na Twoim profilu. Przenieś w to miejsce twoje najlepsze tablice, zawierające największą liczbę przypinek, odsłon i komentarzy.
  10. Dodawaj słowa kluczowe do nazw plików
    Nazwy nadawane zdjęciom z automatu przez aparaty nie mają nic wspólnego z tym, co się na nich znajduje. Wrzucając fotografię na tablicę zadbaj, by nazwa pliku była adekwatna i zawierała słowa kluczowe. Wśród nich powinna się znaleźć nazwa firmy oraz tego, co znajduje się na obrazku, zwłaszcza, jeśli przedstawia on któryś z produktów.
  11. Twórz dobre opisy przypinek
    Pinterest daje użytkownikowi 500 znaków na stworzenie opisu każdej przypinki. Taka notka to również świetne miejsce, by promować się pod kątem SEO.
  12. Publikuj obrazy dobrej jakości
    Google i Bing przeszukują Pinterest pod kątem jakości obrazów więc dbaj, by miały wysoką rozdzielczość i pojawiały się na właściwych tablicach.
  13. Sprawdzaj, co przypinają inni
    Wyszukiwarki biorą pod uwagę popularność konkretnych przypinek w swoich rankingach. Sprawdzając, co przypinają Twoi klienci oraz ich znajomi dowiesz się, jakie obrazki mogą ich przyciągnąć na Twoją tablicę. Możesz również spytać, czego powinno być więcej i spełnić tę prośbę.
  14. Różnicuj źródła
    Nie bazuj tylko na tym, co znajduje się na Pintereście – poszukuj obrazów z innych stron i regularnie odświeżaj swoje tablice.
  15. Dodawaj ceny i linki
    Prezentowanie produktów na Pintereście to świetny pomysł, który można ulepszyć, umieszczając ich ceny w tagach. Obrazkowi może również towarzyszyć link do strony z ofertą.