W zeszłym roku Pinterest był społecznościową sensacją, a w 2013 roku ma szansę stać się hitem marketingu wyszukiwarek. Wiosną, z wynikiem 104 milionów odsłon zamykał pierwszą trojkę stron (po Facebooku i Twitterze) generujących największy ruch.
Dzięki tak dużej popularności, Pinterest może stać się pomocnym narzędziem w promowaniu marki w internecie oraz ulepszaniu efektywności wyszukiwania. Brian Conlin w serwisie PR Daily radzi, jak to zrobić w 15 prostych krokach.
- Wypełnij dział „O nas”
To, co umieścimy w notce profilowej mieszczącej zaledwie 200 znaków jest niezwykle ważne z punktu widzenia SEO. W tekście powinno znaleźć się jak najwięcej słów kluczowych, związanych z charakterem Twojej działalności, które później pomogą wyszukiwać Twoje tablice i przypinki w serwisie Pinterest. - Zdobądź odznakę weryfikacyjną
Odznaka potwierdza, że content znajdujący się na profilu należy do jego właściciela. Można ją uaktywnić z poziomu zakładki „Ustawienia”. Zweryfikowane strony wypadają lepiej w wyszukiwaniach i generują więcej ruchu. - Zwróć uwagę na elementy strony ważne pod kątem SEO
W przypadku serwisu Pinterest, wyszukiwarki uwzględniają konkretne elementy strony, takie jak nazwa profilu, tagi oraz tytuły tablic tworzonych w jego ramach. Wszystkie te elementy powinny być przemyślane i zgodne ze strategią SEO. - Linkuj do innych stron
Osoba zainteresowana twoim profilem na Pinterest z pewnością będzie chciała dowiedzieć się czegoś więcej o ofercie. By jej to umożliwić, dobrze jest umieszczać na nim dużo linków powiązanych z firmą – do oficjalnej strony, Facebooka, czy innych kanałów komunikacji. By mieć pewność, że użytkownik skorzysta z tej szansy, do linkowania używaj komunikatów typu call to action, takich jak „Dowiedz się więcej”. - Stań się widoczny dla wyszukiwarek
Jeśli internauci nie będą mogli znaleźć twojej strony, korzystanie z Pinteresta mija się z celem. W ustawieniach znajduje się opcja ukrywania profili przed wyszukiwarkami, więc jeśli nie chcesz, by Twój wysiłek poszedł na marne, upewnij się, że ta funkcja jest wyłączona. - Przygotuj się na wyszukiwanie lokalne
Wzrost popularności Pinteresta to znak, że jego pozycja umacnia się również w wyszukiwaniach na poziomie lokalnym. Przygotuj się na to tworząc tablice, na których znajdą się atrakcje związane z Twoją okolicą, a także siedziba firmy lub jej sklepy. Dzięki temu goście od razu dowiedzą się, gdzie Cię szukać. - Twórz dużo tablic
Im więcej ich będzie, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaną wyszukane. Szanse rosną, jeśli tytuły tablic będą zawierać słowa kluczowe związane z Twoją firmą. - Łącz tablice w kategorie
Jeśli tego nie zrobisz, użytkownik, który trafił na tablicę przypadkowo, nie będzie mógł jej odnaleźć na stronie. - Promuj najlepszych
Osoby przeszukujące Pinterest widzą tylko dwa pierwsze rzędy dwóch tablic umieszczonych najwyżej na Twoim profilu. Przenieś w to miejsce twoje najlepsze tablice, zawierające największą liczbę przypinek, odsłon i komentarzy. - Dodawaj słowa kluczowe do nazw plików
Nazwy nadawane zdjęciom z automatu przez aparaty nie mają nic wspólnego z tym, co się na nich znajduje. Wrzucając fotografię na tablicę zadbaj, by nazwa pliku była adekwatna i zawierała słowa kluczowe. Wśród nich powinna się znaleźć nazwa firmy oraz tego, co znajduje się na obrazku, zwłaszcza, jeśli przedstawia on któryś z produktów. - Twórz dobre opisy przypinek
Pinterest daje użytkownikowi 500 znaków na stworzenie opisu każdej przypinki. Taka notka to również świetne miejsce, by promować się pod kątem SEO. - Publikuj obrazy dobrej jakości
Google i Bing przeszukują Pinterest pod kątem jakości obrazów więc dbaj, by miały wysoką rozdzielczość i pojawiały się na właściwych tablicach. - Sprawdzaj, co przypinają inni
Wyszukiwarki biorą pod uwagę popularność konkretnych przypinek w swoich rankingach. Sprawdzając, co przypinają Twoi klienci oraz ich znajomi dowiesz się, jakie obrazki mogą ich przyciągnąć na Twoją tablicę. Możesz również spytać, czego powinno być więcej i spełnić tę prośbę. - Różnicuj źródła
Nie bazuj tylko na tym, co znajduje się na Pintereście – poszukuj obrazów z innych stron i regularnie odświeżaj swoje tablice. - Dodawaj ceny i linki
Prezentowanie produktów na Pintereście to świetny pomysł, który można ulepszyć, umieszczając ich ceny w tagach. Obrazkowi może również towarzyszyć link do strony z ofertą.