w

85% internautów gra – Raport Game Industry Trends 2013

85% internautów gra - raport game industry trends 2013

III edycja Raportu Game Industry Trends 2013 przynosi wyniki kolejnej fali badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, które na zlecenie NoNoobs.pl S.A. przeprowadziła firma Research.NK na próbie ponad 4 000 internautów.

Zmniejsza się dystans pomiędzy grającymi mężczyznami, a kobietami, notujemy wzrost we wszystkich grupach wiekowych. Mocno wzrósł odsetek osób grających na tabletach, a także odsetek osób grających codziennie. Co ciekawe, widzimy zmniejszoną chęć grania na smartfonach. Ogólnie badanie pokazuje, że więcej czasu poświęcamy na granie oraz więcej osób gra codziennie.

III edycja badania GIT 2013 przynosi potężną dawkę informacji dotyczącą rynku growego w Polsce – komentuje Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl S.A.Dzięki współpracy z Research.NK mogliśmy przebadać bardzo dużą grupę internautów uzyskując bardzo ciekawe dane. Warto zwrócić uwagę na ciągły wzrost liczby graczy, zwłaszcza w najstarszych grupach wiekowych. Tą tendencję obserwujemy od kilku lat i zbliżamy się powoli do granicy czyli do 100%. Ciekawy wydaje się być lekki spadek graczy na smartfonach, wygląda na to, że następuje przesiadka na tablety oraz inny, bardziej zaawansowany sprzęt do grania – dodaje Dariusz Sokołowski.

Największy odsetek heavy userów znajdziemy wśród gier społecznościowych – blisko 2/3 użytkowników deklaruje, że gra codziennie. Na drugim miejscu znajdziemy inne gry przeglądarkowe, jednak tutaj codzienne granie deklaruje tylko ok. 1/3 internautów. We wszystkich kategoriach widzimy wzrost liczby osób grających codziennie. Podobnie jak w ubiegłych latach, najwięcej light userów (grających rzadziej niż kilka razy w miesiącu) znajdziemy wśród użytkowników gier konsolowych. Może to być związane z tym, że gry konsolowe, częściej od pozostałych, działają w modelu offline multiplayer.

W 2013 roku odsetek grających kobiet wyniósł aż 82% kobiet – mówi Agnieszka Świtkowska, co-founder NoNoobs.pl S.A. To wzrost już o 11 pp. odkąd prowadzimy badanie. Jeśli chodzi o płatności, to wciąż dominują tradycyjne gry PC – blisko 63% użytkowników za nie płaci. Na drugim miejscu, ze wzrostem o 9 pp. znajdują się gry społecznościowe. Spada natomiast skłonność do płatności za gry tabletowe, co może wiązać się z większą próbą w tegorocznym badaniu, a także z upowszechnieniem się tabletów i pojawieniem się tańszych modeli na rynku. A może po prostu jest mniej ciekawych tytułów? – dodaje Agnieszka Świtkowska.

Sdeg

Raport można pobrać bezpośrednio ze strony.

17 reklam united colors of benetton, których nie możesz przegapić

17 reklam United Colors of Benetton, których nie możesz przegapić

Młode łaciate pełne energii - nowa kampania mlekpolu

Młode Łaciate pełne energii – nowa kampania Mlekpolu