w

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

Wakacje dobiegły końca, a rok szkolny rozpoczął się już na dobre. Sprawdziliśmy, jak sezon urlopowy wpłynął na branżę turystyczną i jej aktywność reklamową. Przyjrzeliśmy się intensywności działań firm z kategorii „Accomodations” i „Travel agents” w kanałach digital, telewizji i radiu, korzystając z danych z badania gemiusAdReal. Dane z badania Mediapanel wykorzystaliśmy natomiast, aby przeanalizować oglądalność stron z kategorii „Podróże i turystyka”.

Analiza obejmuje okres od kwietnia 2023, a więc jeszcze przed majówką, aż do końca sierpnia 2023.

Rynek reklamowy

Jak wynika z danych, w przypadku branży turystycznej najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych kanałem był digital. To tutaj w analizowanym okresie miało miejsce 73% kontaktów reklamowych firm z kategorii „Accomodations” i Travel agents”. Na drugim miejscu znalazła się telewizja (16% kontaktów), na trzecim – radio (11%)

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

Branża turystyczna charakteryzuje się jednak dużą sezonowością. Zjawisko to odzwierciedlone jest w danych dotyczących intensywności kampanii reklamowych marek z tej kategorii w poszczególnych miesiącach.

Najwięcej kontaktów reklamowych marek ze wskazanych branż miało miejsce w czerwcu oraz lipcu. W tym okresie ich miesięczna liczba wynosiła niemal 1,8 mld. Przyglądając się danym w podziale na poszczególne typy mediów – digital, telewizję i radio – zauważamy jednak, że reklamodawcy stosowali w ich przypadku odmienne strategie.

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

Na powyższych wykresach widać, że wyraźniejszą sezonowość obserwujemy w przypadku radia oraz telewizji. W radiu największa intensywność działań reklamowych w badanych branżach miała miejsce na przełomie maja i czerwca. W telewizji okres wzmożonej intensywności reklamowej był zdecydowanie dłuższy i trwał do końca lipca. Sierpień charakteryzował się mniejszą aktywnością reklamową branż związanych z turystyką zarówno w telewizji, jak i w radiu.

W przypadku kanałów digital widzimy, że w całym badanym okresie intensywność kampanii była wysoka. Większą intensyfikację działań zauważamy od początku lipca do końca sierpnia. 

TOP REKLAMODAWCY

W przypadku kategorii „Travels Agent” na pierwszym miejscu pod względem intensywności działań reklamowych znalazła się marka Wakacje.pl z ponad 1 mld kontaktów reklamowych – jej przekaz promocyjny dotarł do 97% Polaków w wieku 7-75. Drugie miejsce należy do Travelist (675,9 mln kontkatów reklamowych). TOP 10 zamyka marka Itaka z 137,7 mln emisji.

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

W przypadku branży Accommodations pierwsze miejsce pod względem liczby kontaktów reklamowych zajęła Dolina Charlotty (141,1 mln kontaktów reklamowych). Drugie miejsce należy do marki Hotel Bania (115,9 mln kontaktów). Podium zamyka Novotel, który odnotował 106,8 mln kontaktów reklamowych.

Analiza reklamowa z branży turystycznej 2023

RUCH NA STRONACH

Okres wakacyjny to również zwiększone zainteresowanie internautów strona i serwisami z kategorii Podróże i turystyka. 

W danych badania Mediapanel obserwujemy wyraźny wzrost liczby odsłon w tej kategorii w okresie lipiec – sierpień, z wyraźnym spadkiem w ostatnim tygodniu wakacji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyjaw swoje grzeszki kampania reklamowa

Kampania Grześki Wyjaw szkolne Grzeszki

Influencerzy

Młodzi odczuwają kryzys. Dolarsowi influencerzy idą w odstawkę