Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

„And the Oscar goes to …” – czyli jak wykorzystać potencjał aktualnych wydarzeń

Oscary, podobnie jak inne specjalne wydarzenia, mogą stać się pretekstem lub inspiracją do niestandardowych działań dla Klienta, dlatego warto śledzić aktualności i błyskawicznie na nie reagować. Poniższe case study doskonale ilustruje, jak dzięki prostym, lecz dobrze ukierunkowanym zabiegom można zwiększyć widoczność marki w internecie.

Timgu_VisitDenmark_case_study_admonkey

Agencja marketingowa: Timgu Ltd.
Klient: Visitdenmark.com

VisitDenmark jest oficjalną narodową organizacją turystyczną, której zadaniem jest promocja Danii jako atrakcyjnego miejsca i celu podróży turystycznych. To wirtualny przewodnik po Danii, popularnych miejscach, lokalnych atrakcjach i zabytkach z ofertą noclegową i możliwością rezerwacji on-line. Agencja Timgu prowadziła wcześniej szereg kampanii w internecie dla VisitDenmark w Wielkiej Brytanii, jednak były to działania według określonych wskazówek i uzgodnionych schematów. „Oscary” były pierwszą spontaniczną „akcją” dla Klienta nawiązującą do najnowszych wiadomości.

Miejsce: Wielka Brytania
Czas trwania: Reklamy były wyświetlane przez niecałe 2 dni, a dokładnie 38 godzin.

Koncepcja
Celem kampanii było zbudowanie świadomości duńskiego sukcesu w ciekawy sposób, wykorzystując aktualne wydarzenie, a także zainteresowanie Danią i zachęcenie Brytyjczyków do odwiedzenia tego kraju.

Realizacja
W 2011 roku duńska reżyserka, Susanne Bier otrzymała Oscara za film „W lepszym świecie” w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny. Postanowiliśmy wykorzystać ten sukces. Pomysł kampanii powstał zaledwie w pół godziny, stworzenie reklam – kolejne pół. Potem tylko akceptacja Klienta i do dzieła … Dwie godziny po ogłoszeniu nagrodzonych przez Akademię Filmową, reklamy naszego Klienta – VisitDenmark.com umieściliśmy na witrynach z wiadomościami o tym wydarzeniu. Obok informacji o sukcesie duńskiego filmu, widoczne były reklamy VisitDenmark zachęcające do odwiedzenia tego kraju. W kampanii wykorzystaliśmy reklamy typu AdSense za pośrednictwem Google Display Network. Były to reklamy typu display zarówno tekstowe, jak i graficzne, czyli bannery. Pojawiły się na ok. 20 000 stron internetowych w Wielkiej Brytanii, w popularnych serwisach tematycznych, takich jak: The Guardian, Sky, Mirror, The Independent, Marie Claire, London Evening Standard. Jest to doskonałe narzędzie do tworzenia kampanii zasięgowych w celu zbudowania wizerunku firmy i zwiększenia oglądalności strony www przy jednoczesnym bardzo atrakcyjnym koszcie, który w tym przypadku wyniósł £350.

Efekty
Dzięki umiejętności szybkiej reakcji, nasz klient zyskał ogromną liczbę wyświetleń. W ciągu niecałych dwóch dni reklamę VisitDenmark zobaczyło 11 mln osób. Kolejnym efektem kampanii była liczba organicznych wejść na stronę. Po 38 godzinach od zakończenia Oscarowej gali, szum w mediach ucichł, zatem po tym czasie wycofaliśmy część reklam, które nie były już efektywne. Od tamtego czasu zrealizowaliśmy kilka tego typu kampanii dla tego i innych klientów z równie ciekawymi wynikami.

Autor
Alexander Kahn, Duńczyk pracujący w Londynie, założyciel i CEO międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu Ltd, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych, SEM, SEO oraz marketingu mobilnym. Pierwszą firmę technologiczną założył w wieku 14 lat, kolejną mając 23 lat  i po odejściu z Google, a trzecią w wieku 25 lat. Wszystkie jego projekty odniosły sukces.

Źródło: mat. pras.