Dziś rozpoczęły się działania promujące nowy serial oryginalny Canal+, bazujący na bestsellerowej powieści Wojciecha Chmielarza „Prosta Sprawa”. Za kampanię odpowiada zespół Havas Play (Havas Media Network).
W ramach promocji serialu, który zadebiutował na platformie online 17 maja, marka Canal+ zmieniła kolor „plusa” w logotypie firmującym swój biurowiec w Warszawie na czerwony – nawiązując tym samym do motywu przewodniego działań. Wywołało to lawinę pytań oraz domysłów na profilu CANAL+, z których jednak żaden nie okazał się trafny.
Wyświetl ten post na Instagramie
Wiodącym elementem kampanii jest spot, który rozszerza serialową rzeczywistość i buduje świadomość dotyczącą pierwszej pomocy. Główny bohater serialu, Bezimienny (w tej roli Mateusz Damięcki), stara się bowiem nieść pomoc wszystkim napotkanym na swojej drodze, pomimo swojej wątpliwej i nieznanej dokładnie oglądającym przeszłości.
Ponadto, w produkcji często posługuje się on zwrotem „10 minut”, do którego bezpośrednio nawiązuje materiał promocyjny. W ratownictwie mówi się o „platynowych 10 minutach”, które są kluczowe dla życia i zdrowia poszkodowanych w wypadkach. Są one związane zarówno z czasem przyjazdu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia, jak i właściwą reakcją obecnych na miejscu świadków. Statystyki pokazują, że aż połowa więcej osób wymagających pomocy mogłaby zostać uratowana, gdyby została im udzielona natychmiastowa pierwsza pomoc.
W ramach kampanii promocyjnej, spot będzie emitowany na Facebooku, Instagramie, YouTubie i TikToku.
W spocie wystąpili influencerzy Michał Marszał (@mmarszal), Jan Świtała (@yanek43) i Piotr Knioła (@pigoutbox) oraz autor powieści, czyli Wojciech Chmielarz, a także dwójka ratowników medycznych.
Postaci te pojawiają się w opuszczonym magazynie, nawiązującym do serialowych lokacji i są obsadzone w nie do końca oczywistych dla siebie rolach. Podczas, gdy w prawdziwym życiu Świtała jest ratownikiem, w materiale zdaje się być pomocnikiem Marszała, ewidentnie stojącego poza prawem. Z kolei Chmielarz w produkcji został obsadzony jako barman przyglądający się całej sytuacji, a Knioła, będący krytykiem filmowym, pełni rolę poszkodowanego. Wszystkie przedstawione w materiale zachowania odtwarzają prawidłowy przebieg reakcji na zagrożenie życia.
Kampanię uzupełniają działania na kanałach social media platformy. Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiada Havas PLAY. Realizacją spotu zajęło się Shoot Me Visual Artists.