Połowa polskich internautów deklaruje, że zna pojęcie podcastu, ale pierwsze badanie tego zjawiska w naszym kraju pokazuje, że wciąż sięgamy po nie rzadziej niż za oceanem. Storytel Polska zamierza to zmienić.
Co piąty polski internauta w wieku 19-49 deklaruje, że słucha podcastów, co oznacza, że użytkownicy podcastów to w Polsce dziś kilka milionów osób. Spośród badanych, 12% deklaruje, że przesłuchało przynajmniej jeden podcast w ostatnim miesiącu, a 7% wskazuje, że słuchało podcastu w ostatnim tygodniu. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych podcastów słucha już co czwarty Amerykanin w wieku 12+ (73 mln według danych Edison Research).

Podcasty po polsku
Podcasty w Storytel
Podcasty Storytel to cykl audycji o rożnej tematyce. Od politycznych rozmów Witolda Jurasza, przez kulturalne wywiady Kamila Śmiałkowskiego i lifestylowe rozmowy Samar Khanafer i Michała Rejenta, aż po rozwój osobisty z Jakubem Bączkiem, podcast podróżniczy Sławka Makaruka i kobiecy głos grupy Gerlsy. Uruchomimy na początek 10 podcastów, ale na tym nie poprzestaniemy. Badamy rynek i potrzeby konsumentów. Stawiamy na nową jakość i budowanie rozpoznawalności kategorii podcastów w Polsce. Wierzymy, że ta krótsza forma trafi do nowych odbiorców, którzy docenią możliwość streamingu różnych formatów audio w jednej aplikacji.
mówi Jakub Barzak, Marketing Manager, Storytel Polska.
Storytel to cyfrowa usługa abonamentowa, umożliwiająca streaming audiobooków na telefonach, tabletach i komputerach. Firma powstała w 2005 r. w Szwecji, w Polsce działa od lutego 2016. Obecnie ma ponad 700 tys. użytkowników w 15 krajach.
*Badanie zostało przeprowadzone przez Nielsen na zlecenie Storytel, metodą CAWI na grupie reprezentatywnej internautów (n=1023), w wieku 19-49 lat, w październiku 2018 roku.
Słuchamy podcastów od jakiegoś czasu i są one świetnym sposobem na poszerzanie swojej wiedzy z różnych dziedzin. Ich wielką zaletą jest fakt, że „konsumować” je można dosłownie wszędzie – na spacerze, gotując obiad, czy podróżując komunikacją miejską do pracy lub na uczelnię. W zatłoczonym autobusie nie zawsze można też swobodnie wyciągnąć książkę czy czytnik i oddać się lekturze, natomiast w takiej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie założeniu słuchawek i wciągnięciu się w jakąś ciekawą audycję. Generalnie cieszy nas fakt, że rynek podcastów stale się rozwija, dzięki temu mamy z czego wybierać! 🙂