Firmy pożyczkowe działające online odnoszą ogromny sukces finansowy w Polsce, w dużej mierze dzięki intensywnym kampaniom reklamowym. Instytucje pożyczkowe mierzą się zaś ze specyficzną sytuacją rynkową i robią wszystko, aby przekonać klientów, że korzystnie z ich usług jest w pełni bezpieczne, a przy tym atrakcyjne pod względem finansowym.
Jak dużo firmy pożyczkowe inwestują w reklamę?
Wystarczy włączyć telewizję i poczekać do reklam, aby przekonać się, że instytucje pożyczkowe wydają wielkie pieniądze na promocje. Praktycznie w każdym bloku reklamowym natknąć się bowiem można na przynajmniej jedną reklamę dotyczącą atrakcyjnych pożyczek internetowych. Można w nich spotkać także znanych celebrytów, którzy zachwalają dany produkt. Choć trudno tutaj szacować dokładne kwoty, to można domniemać, że firmy pożyczkowe inwestują miliony złotych w reklamę.
Jak odciąć się od negatywnych skojarzeń?
W swej strategii marketingowej firmy pożyczkowe walczą ze stereotypami. Dla wielu ludzi ich działalność jest nieco podejrzana, a co jakiś czas nagłaśniane są szkodliwe dla klientów działania szeroko pojętych instytucji finansowych.
Dużo ludzi nie zdaje sobie też zupełnie sprawy z różnic pomiędzy instytucjami pożyczkowymi a parabankami. Warto wiedzieć, że parabanki to firmy imitujące działalność bankową, zajmujące się także np. pomnażaniem środków klientów. Aktywność firm pożyczkowych skupia się zaś wyłącznie na pożyczaniu pieniędzy.
Parabanki wzbudzają jednak bardzo duże kontrowersje, parabankiem był np. słynny Amber Gold. Jako że zaś ludzie często nie odróżniają parabanków od instytucji pożyczkowych, to każda afera związana z parabankami rzutuje również na postrzeganie firm pożyczkowych.
Z tego właśnie powodu jednym z głównych celów marketingowych firm pożyczkowych jest przekonanie klientów, do tego, że warto im zaufać, a korzystanie z ich usług jest zupełnie bezpieczne. Sądząc zaś po tym, jak szybko rośnie rynek pożyczek w Polsce, robią to bardzo skutecznie.
Jak wzbudzić pozytywne skojarzenia?
Zapewnienie bezpieczeństwa i uświadomienie tego faktu klientom jest kluczowe na rynku pożyczek. Instytucje pożyczkowe muszą jeszcze jednak zachęcić ich do skorzystania ze swoich usług. Pod tym względem firmy pożyczkowe mają ogromne pole do popisu, a w swej strategii marketingowej po prostu podkreślają ogromne zalety, jakimi dysponują. W porównaniu do ofert banków, oferty instytucji pożyczkowych wyróżniają się bowiem pod wieloma względami, takimi jak:
- Minimum formalności – instytucje pożyczkowe wymagają od pożyczkodawców jedynie podstawowych danych, w większości przypadków nie trzeba przedstawiać np. zaświadczeń o dochodach
- Atrakcyjne warunki – oprocentowanie pożyczek jest często wysoce atrakcyjne
- Szybkość – wszystkie formalności można załatwić w kilka chwil, procesowanie wniosków pożyczkowych i przelew środków również następują błyskawicznie
- Prostota – chcąc ubiegać się o pożyczkę wystarczy mieć urządzenie z dostępem do Internetu
Konkurencja na rynku pożyczek online jest coraz silniejsza
W Polsce działa wielka ilość firm pożyczkowych, co wymusza na poszczególnych instytucjach pożyczkowych konieczność przygotowywania coraz to lepszych ofert i zaskakiwania swych klientów coraz lepszymi rozwiązaniami.
Warto też zwrócić uwagę na to, że klienci firm pożyczkowych stają się coraz bardziej świadomi, wymagający, a swe decyzje pożyczkowe opierają w dużej mierze na racjonalnych przesłankach. Wielu pożyczkodawców korzysta więc, z profesjonalnych pomocy, takich jak renomowane porównywarki pożyczkowe np. Matchbanker. Z tego powodu firmy pożyczkowe dokładają także ogromnych starań, aby ich oferty były na tyle dobre, aby pojawiały się na czele takich rankingów, a także, by opinie o nich na internetowych forach dyskusyjnych były jak najlepsze.