w ,

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google jest coraz bardziej znanym i docenianym działaniem. Dzięki uzyskaniu wysokich wyników w wyszukiwaniu organicznym firma jest w stanie zyskać znacznie wyższą rozpoznawalność, która przełoży się na wzrost poziomu sprzedaży. Jeśli zastanawiasz się, co to jest SEO, jak działa i jakie są jego rodzaje, przeczytaj ten artykuł.

Na czym polega pozycjonowanie stron (SEO)?

Pozycjonowanie strony www to zespół działań, których celem jest uzyskanie wysokiej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Skrót SEO wywodzi się od angielskiego określenia Search Engine Optimization, które oznacza dosłownie: optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie stron nastawione jest na osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwaniach organicznych na określone frazy związane bezpośrednio ze stroną lub sklepem internetowym. Następstwem skutecznego pozycjonowania stron www powinien być wyższy poziom rozpoznawalności, a co za tym idzie – odwiedzin i sprzedaży.

Bardzo istotne jest jednak także zadbanie o poziom konwersji. Przykładowo, sklep e-commerce, który nie wygląda zbyt atrakcyjnie lub nie jest użyteczny dla potencjalnych klientów, nie będzie sprzedawał w zadowalający sposób nawet wtedy, gdy zostanie wypozycjonowany na najważniejsze frazy, zajmując pozycje w TOP 10 wyników wyszukiwarki Google. W ramach pozycjonowania przeprowadza się więc szereg usprawnień technicznych stron internetowych, które wymagają zmiany kodu, treści, dostosowania systemu zarządzania treścią (CMS) i wielu innych modyfikacji.

Pozycjonowanie strony w Google – jakie działania wykonuje się w ramach SEO?

Proces pozycjonowania stron w Google jest bardzo złożony. Na samym początku agencja SEO lub firma zajmująca się reklamą w Internecie powinna przeprowadzić dokładny audyt w celu przeanalizowania branży i witryny oraz stworzenia odpowiedniej strategii. Po opracowaniu strategii przechodzi się do etapu konkretnych działań, które w przypadku pozycjonowania stron www obejmują:

  • analizę strony internetowej i konkurencji,
  • opracowanie słów kluczowych,
  • optymalizację techniczną witryny (zmiany w kodzie i strukturze strony internetowej),
  • przygotowanie wartościowych treści – atrakcyjnych dla czytelnika, jak i robotów wyszukiwarek,
  • pozyskiwanie silnych linków do strony (promowanie strony w serwisach zewnętrznych),
  • bieżący monitoring pozycji.

Powyższa lista nie zawiera wszystkich czynności, które wykonuje się w ramach SEO, ale i tak można dostrzec, z jak bardzo zróżnicowanych elementów się składa.

Proces pozycjonowania stron można zresztą podzielić na dwa rodzaje działań: on-site i off-site. Te pierwsze polegają na dostosowaniu witryny do jak najlepszego stanu technicznego i wizualnego. W tym celu przeprowadza się optymalizację kodu i treści strony. Działania zewnętrzne, czyli off-site SEO, obejmują zaś pozyskiwanie mocnych linków przychodzących i promowanie strony w wartościowych serwisach zewnętrznych, a także content marketing, a więc tworzenie i dystrybuowanie wartościowych dla czytelników treści.

Czy mniejsze firmy również mogą skorzystać na pozycjonowaniu strony?

Pozycjonowanie stron w Google polecane jest zarówno małym, jak i dużym firmom, sklepom internetowym i działalnościom usługowym. Działania SEO rekomendowane są zarówno dla biznesów lokalnych, najczęściej usługowych, ale nie tylko, jak i działalności ogólnopolskich. Zakres działania zależy przede wszystkim od wizji właścicieli.

W przypadku działalności lokalnych proces pozycjonowania wygląda nieco inaczej. Pozycjonowanie lokalne najczęściej dotyczy takich działalności, których grupa odbiorców jest zawężona terytorialnie, np. warsztatu samochodowego. W takiej sytuacji właściciela serwisu nie powinna interesować (przynajmniej w początkowych działaniach) pozycja strony na frazę “warsztat samochodowy”. Znacznie lepiej wykorzystać frazy lokalizacyjne, które faktycznie wpisywane są przez osoby z regionu, w którym znajduje się serwis.

Czy warto połączyć SEO z reklamą w płatnych wynikach wyszukiwania?

Pozycjonowanie stron w Internecie może wchodzić w skład szerszej kampanii marketingowej SEM (ang. Search Engine Marketing). SEM to reklama w wyszukiwarce, która wykorzystuje płatne reklamy PPC (najczęściej Google Ads) i pozycjonowanie stron (SEO). Decydując się właśnie na kompleksowe działania SEM, można osiągnąć najlepsze rezultaty. Kampanie PPC zapewniają natychmiastowy wzrost rozpoznawalności i obecność w płatnych wynikach wyszukiwania. Równolegle procesy SEO zadbają o przygotowanie dobrej witryny, jej długofalową promocję i wysokie pozycje w wyszukiwaniu organicznym.

Omów pozycjonowanie swojej strony www ze Specjalistą od reklamy w Internecie.

Za darmo i bez zobowiązań na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html#darmowa-konsultacja


  1. Język korzyści i język strat – jak przy pomocy tych 2 narracji tworzyć skuteczne treści marketingowe?
  2. Im lepiej marka rozumie swoich klientów, tym skuteczniej może sprzedawać. Właśnie dlatego tak duże znaczenie ma consumer insight
  3. Outreach marketing, czyli jak dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez osoby powiązane z daną branżą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Rodzaje marketingu mix

4C, 8P i 5A, czyli najważniejsze rodzaje marketingu mix w świecie współczesnej sprzedaży