Szybkość ładowania się strony internetowej, w przypadku prowadzenia sklepu internetowego, jest jednym z najistotniejszych czynników. Parametr ten określa czas, który przeciętny użytkownik będzie musiał poświęcić, do momentu możliwości skorzystania z serwisu. Nie da się ukryć, że czas ładowania strony jest zależny od wielu czynników, a tym samym wpływa on np. na skuteczność reklamową danej strony. Długi czas ładowania, może nieść wiele negatywnych skutków. Dlaczego więc szybkość z jaką wczytuje się strona ma tak ogromne znaczenie w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego?
Internauci nie należą do cierpliwych
Nie da się ukryć, że sklepy internetowe, za swoje główne źródło dochodów uważają pieniądze pozyskane ze sprzedaży online. Zwykle internauci dokonują zakupów bezpośrednio przez daną witrynę internetową. Internauci niestety nie należą do osób cierpliwych. Zwykle ich chęć zakupu podyktowana jest kilkoma minutami, a to oznacza, że im szybciej uzyskają oni możliwość zakupu poprzez stronę internetową, tym większa szansa, że tego zakupu dokonają. Można powiedzieć, że im dłużej wczytuje się dana witryny, tym chęci zakupu spadają, a co więcej – duże grono użytkowników, zdecyduje się na całkowite opuszczenie witryny. Jak można więc wywnioskować, szybkość ładowania się strony internetowej, ma znaczący wpływ na sprzedaż.
Szybkość wczytywania strony a skuteczność reklam
Jak widać, im dłużej wczytuje się strona, tym chętniej przeciętny użytkownik Internetu ją opuści. Sklepy online chętnie korzystają z różnego rodzaju reklam w wyszukiwarkach i nie tylko, by dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu. Jeśli jednak internauta kliknie w daną reklamę, a zamiast otwartej strony z produktami, będzie musiał czekać, aż elementy się załadują, po prostu zrezygnuje z odwiedzenia tej witryny. Oznacza to, że za reklamę i tak zapłacimy, jednak nie będzie ona skuteczna, gdyż nie dotrzemy z przekazem do odbiorcy.
Core Web Vitals i wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google
Core Web Vitals to jedno z najlepszych, darmowych narzędzi, by móc przyspieszyć wczytywanie strony internetowej, a tym samym umieścić ją wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Nie od dziś wiadomo, że szybkość ładowania się strony, jest jednym z ulubionych parametrów, które odczytują algorytmy Google. Jak to działa? Otóż szybsze strony, generują większy ruch z wyszukiwarki. Dzięki temu algorytmy mogą uznać ją za wartościową i umieścić wyżej w rankingu. Core Web Vitals to pewne czynniki, które są istotne z punktu widzenia zwykłego internauty. Składają się na nie aż trzy parametry odnośnie ładowania strony:
- LCP – który określa czas potrzebny na załadowanie największego elementu na stronie
- FID – to czas, po upływie którego internauta może rozpocząć interakcję z witryną
- CLS – pomiar położenia poszczególnych elementów podczas ładowania się strony
Core Web Vitals może więc dostarczyć odpowiedzi na konkretne pytania odnośnie szybkości ładowania się strony. Warto wiedzieć, że w wyszukiwarce Google, pierwszeństwo mają te strony, których czas ładowania nie przekracza 3 sekund. Dzięki narzędziu Core Web Vitals dowiemy się jak w odniesieniu do wyżej wymienionych parametrów wypada nasza witryna. To jeszcze nie wszystko, narzędzie bowiem dostarczy nam także informacji odnośnie tego, ile potencjalnych klientów straciliśmy, właśnie przez niewystarczającą szybkość ładowania się strony. Okazuje się, że jeśli witryna sklepu internetowego potrzebuje 10 sekund na to, by internauta mógł z niej skorzystać, istnieje aż 120% szans, że użytkownik po prostu ją opuści. Core Web Vitals daje nam możliwość zebrania, a następnie przeanalizowania danych, by podjąć działania mające na celu ulepszenie naszej witryny.
Oczywiście pozycje to nie wszystko i czas wczytywania ma ogromne znaczenie dla budowania odpowiednich doświadczeń użytkowników – nikt z nas nie lubi, gdy strona wczytuje się zbyt długo. Natomiast w momencie gdy takie długie wczytywanie ma miejsce w trakcie składania zamówienia – istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki klient opuści nasz sklep i uda się do konkurencji.
Dlatego, choć możesz uznać że w Twoim wypadku to się nie sprawdzi lub nie będzie potrzebne – zadbaj o szybkość wczytywania już dziś i skorzystaj z pomocy sprawdzonych specjalistów, dzięki czemu Twoja strona będzie dostosowana nie tylko do obecnych standardów użyteczności, ale będzie się również szybko wczytywała, bez problemów.
2 komentarze
Dodaj odpowiedź