w

Dobry hosting WWW a koszty reklamy w internecie – jaka jest zależność?

hosting

Wbrew pozorom, prowadzenie działalności marketingowej w internecie nie jest niczym prostym. Czasem można spotkać się z opinią, zgodnie z którą promocja marki w sieci zawsze wiąże się z wysokimi kosztami. Jest w tym nieco prawdy, z drugiej strony jednak istnieją szerokie możliwości w zakresie optymalizacji kosztów reklamy w internecie.

Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest tani, a jednocześnie dobry hosting WWW. Dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Hosting WWW – jakie jest jego zastosowanie? Istotne parametry przy wyborze hostingu

Hosting to termin, z którym spotkał się zapewne każdy, kto ma przynajmniej podstawową wiedzę na temat działania stron internetowych oraz e-biznesu. Hosting strony WWW to taka usługa, która polega na udostępnieniu posiadaczowi witryny zasobów serwera. Dzięki temu przedsiębiorstwo prowadzące działalność w sieci (m.in. w postaci sklepu internetowego) jest w stanie udostępniać odbiorcom pliki, prezentować treści na stronie oraz umożliwić kontakt klientom.

Obecnie można znaleźć w sieci wiele opcji w tym zakresie (zarówno w przypadku wariantów bezpłatnych, jak i płatnych usług hostingowych). Ważne jest, by hosting dla firmowej strony WWW zapewniał:

  • stabilność witryny internetowej,
  • szybkość jej działania,
  • odpowiednie bezpieczeństwo.

Sprawdź: 10 najlepszych hostingów na TOPHosting.pl

Dlaczego skuteczny hosting jest niezbędny w prowadzeniu działalności w internecie? Hosting jako sposób na wyższą konwersję

Przez konwersję (współczynnik konwersji) rozumie się odsetek użytkowników odwiedzających daną witrynę internetową, którzy wykonali pożądane działanie. Najczęściej jest to oczywiście dokonanie zakupu produktu (w przypadku sklepów e-commerce), ale mogą być to również takie działania jak zapisanie się do newslettera, założenie profilu itd.

Silna konkurencja w sieci sprawia, że uzyskanie wysokiej konwersji nie jest niczym prostym. Jest wiele prawdy w stwierdzeniu, że współczesny odbiorca jest kapryśny. Chwytliwe, nośne hasło i atrakcyjny wygląd strony internetowej mogą nie wystarczyć, by skłonić użytkownika do wykonania oczekiwanej akcji. Ważne są jeszcze takie pozornie nieistotne, a w rzeczywistości ważne techniczne aspekty, jak na przykład szybkość ładowania się danej strony internetowej. Zależność w tym przypadku jest bardzo prosta – im szybsza witryna, tym wyższy współczynnik konwersji.

Taki stan rzeczy potwierdzają liczne badania aktywności w sieci. Zgodnie z nimi, nawet ponad połowa użytkowników w sieci potrafi zrezygnować z zakupów, jeśli dany sklep internetowy ładuje się zbyt wolno. Łatwo można wyobrazić sobie sytuację, w której użytkownik sklepu już zdecydował się na dany produkt, ale zbyt wolne działanie e-sklepu wprawia go w irytację i składnia do przerwania zakupów. Tymczasem, konkurencja nie śpi i zachęca użytkowników do skorzystania ze swojej oferty…

Przeczytaj też: Co spowalnia stronę WWW? 11 rzeczy, które sprawiają, że klienci uciekają wkurzeni

Dobry hosting WWW – realne wsparcie w marketingu internetowym

Skuteczny hosting WWW to taka usługa, która oprócz bezpieczeństwa i wydajności zapewnia także szybkie działanie strony internetowej. Dzięki temu przedsiębiorca może zoptymalizować koszty marketingu online. Taki stan rzeczy wynika stąd, że:

  • algorytm stosowany w wyszukiwarkach internetowych (w tym w szczególności Google) niejako „premiuje” te strony, które ładują się szybko. Jest to szczególnie istotne podczas kampanii reklamowej z użyciem Google Ads, ponieważ szybka strona internetowa przekłada się niższe koszty płatnych reklam;
  • strona, która szybko się ładuje, wzmacnia w odwiedzających przekonanie, że witryna jest profesjonalna. To z pewnością przyczyni się do wzrostu konwersji i sprawia, że przedsiębiorca nie musi ponosić dodatkowych kosztów na promocję.

Zobacz: Poradnik – Hosting Stron Internetowych

Dobry hosting to nie wszystko

Skuteczny hosting WWW to ważny, ale nie jedyny element, jeśli zamierzasz zadbać o marketing swojej strony internetowej. Oprócz tego niezbędne jest jeszcze m.in. tworzenie wartościowych treści (content marketing) czy zadbanie o atrakcyjny wygląd strony (UX – User Experence). Dopiero połączenie wszystkich tych metod daje szanse na sukces biznesowy.

 

linkedin premium

LinkedIn Premium – co warto o nim wiedzieć?

uniqlo

UNIQLO otworzy pierwszy sklep stacjonarny w Polsce