„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczył, że fundacja o. Rydzyka poza 26 mln złotych odszkodowania przyznanego w ramach ugody zyskała wczoraj także reklamę wartą prawie 2 mln złotych. Wynikiem medialnej burzy wokół rekompensaty jest przeszło 2 tys. publikacji.
246 materiałów pochodziło z mediów tradycyjnych – prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Na taki wynik największy wpływ miały doniesienia z sieci. Do RTV należało 31 proc. przekazu, natomiast do prasy zaledwie 3 proc. Należy jednak pamiętać, że prasa reaguje z opóźnieniem ze względu na czas przygotowania czasopism. W przypadku dzienników zdarzenia komentowane są najszybciej dzień po zajściu.
Informacje na temat odszkodowania opublikowane w mediach tradycyjnych zapewniły Rydzykowi promocję o rynkowej wartości blisko 2 mln złotych – tyle wyniósł ekwiwalent reklamowy tych materiałów.
Zagadnienie odszkodowania wywołało także lawinę komentarzy internautów w social media. Nazwisko założyciela fundacji królowało wczoraj w trendach na Twitterze. Tylko 22 lutego na jego temat ukazało się 969 tweetów i 998 wpisów na Facebooku. Nie brakowało opinii, że taką decyzją partia rządząca spłaciła swój polityczny dług wobec o. Rydzyka czy propozycji, na co rząd mógłby przeznaczyć wspomniane 26 mln złotych.
26 mln na szkole T. #Rydzyk.a czyli Polaku, sięgnij do kieszeni. Spłata długów zaciągniętych w kampanii jak widać trwa…
— Ryszard Petru (@RyszardPetru) February 22, 2016
T. Rydzyk Pierwszym Przedsiębiorcą Dobrej Zmiany! Gratulujemy 26 milonów zł.
— SMD Warszawa (@SMDWarszawa) February 22, 2016
"Bolek" pięknie przykrył mega wałek. 26 baniek do prywatnego imperium Ojca Rydzyka. Z naszych podatków…
— Stanisław Anioł (@PiotrZakrzewski) February 22, 2016
Źrócło: Press-service