Ruszyła kampania reklamowa Doliny Dobra mająca na celu uświadomienie Polaków i wzbudzenie refleksji w kwestii czytania składów produktowych. Akcja pod hasłem „Dobry skład” zachęca konsumentów do zapoznania się z treścią etykiety produktowej, która dokładnie pokazuje co kryją w sobie parówki i inne przetwory mięsne. Jak wynika z badania Ipsos, aż 76% Polaków deklaruje, że czyta etykiety produktowe, lecz tylko 35% konsumentów faktycznie dociera do składu. Pozostali, odwracając opakowanie produktu i skupiają się przede wszystkim na sprawdzeniu daty ważności.
„Wiele marek, szczególnie tych z branży mięsnej, promuje swoje produkty po prostu jako smaczne, a my chcemy pokazać konsumentom skąd ten smak pochodzi. Otóż Dolina Dobra może poszczycić się zarówno smakiem, jak i wysoką jakością produktów o prostym, naturalnym składzie, którego konkurencyjnym markom często brakuje. Podczas prac nad kampanią przeprowadziliśmy test przy użyciu popularnego konwertera mowy, który wskazał jak długo zajmuje nam przeczytanie etykiet najpopularniejszych parówek. Przeczytanie etykiety Doliny Dobra zaledwie 8 sekund, czyli aż pół minuty mniej, niż jednego z konkurencyjnych produktów, a cały ten dodatkowy czas, to po prostu sztuczne dodatki, które nie są pożądane w wysokiej jakości wyrobach. W naszej kampanii chcemy pokazać konsumentom, że wybieranie produktów z krótkim, prostym składem, to nie tylko oszczędność czasu, ale przede wszystkim zdrowia.” – podkreśla Zbigniew Wysocki, Marketing Director Goodvalley, producenta marki Dolina Dobra
Parówki tak dobre, że nie mają nic do ukrycia
Najważniejsze, aby konsument miał świadomość, że nie jest skazany na wątpliwej jakości, pełne chemii wyroby mięsne i może wybrać naturalne, pozbawione sztucznych wzmacniaczy i konserwantów produkty. Jedynym sposobem na wybór zdrowych produktów jest znajomość składników, jakie się w nich znajdują.
Wszystkie produkty Doliny Dobra charakteryzuje krótki skład. Przeczytanie składników Parówek 100% polskiej szynki zajmuje zaledwie 8 sekund, natomiast na zapoznanie się ze składem jednego z najpopularniejszych, konkurencyjnych producentów parówek trzeba poświęcić aż 38 sekund.
Akcja „Dobry Skład” to efekt połączenia wieloletniego doświadczenia producenta w kwestii naturalnych produktów mięsnych z poczuciem odpowiedzialności za dobro konsumentów. Marka swoje działania opiera o model „od pola do stołu”, dzięki czemu ma pewność, że każdy ze składników jest w pełni naturalny oraz najwyższej jakości.
Kampania „Dobry Skład” została przygotowana we współpracy z agencjami: 24/7Communication (strategia, działania public relations), Molecular Creative (d. Grupa BBDO Warszawa) (kreacja), Mediahub (zakup mediów) i swoim zasięgiem obejmie całą Polskę. Działania objęły kanały radiowe, prasę konsekutywną, Digital, reklamę zewnętrzną, działania z retailerami, sampling oraz działania niestandardowe.
Działania promocyjne potrwają kilka tygodni.