w , ,

Duda vs Lewy: twitterowy raport listopadowy Sotrendera

Sotrender właśnie opublikował najnowszy raport, w którym podsumowane zostały trendy na polskim Twitterze w listopadzie. Sprawdzamy kto odnotowął największy wzrost zainteresowania, jakie były najpopularniejsze hasztagi i która grupa wiekowa zdominowała to medium.

Tegoroczny listopad w mediach zdominował temat imigrantów i ataków terrorystycznych w Paryżu. Tragiczne wydarzenia wstrząsnęły większością obywateli Europy i wzbudzały emocje, wiele osób chciało okazać solidarność, nie brakowało też tych, którzy pragnęłi wyrazić stanowczy sprzeciw wobec obecnej polityki imigracyjnej Unii Europejskiej. Cała sytuacja nie pozostała bez wpływu na użytkownikowników Twittera.

Jedną z pierwszych informacji zawartych w raporcie Sotrendera badającym trendy twitterowe w listopadzie 2015 jest zestawienie najpopularniejszych postów. Wszystkie dotyczyły ataków terrorystów w stolicy Francji.

sotrender_tweety Także najwięksi i najpopularniejsi na polskim Twitterze to ci, którzy są w sercach młodszych użytkowników – MTV i Dawid Kwiatkowski, ale to nie oni odnotowali największy wzrost zainteresowania. Tutaj walka o dominacje rozgrywa się między piłką nożną a polityką, konkretnie zaś między Robertem Lewandowskim a Andrzejem Dudą.

sotrenderlistopadtwitternajszybsi

Poza tym, jak zauważa Aleksandra Prejs z Sotrender, na TT obserwujemy generalne ochłodzenie:

“Profile opublikowały o 9% mniej tweetów niż przed miesiącem, a średnia liczba wpisów na profil zmniejszyła się aż o 11%. Bardzo wzrosła natomiast średnia liczba retweetów, która skoczyła aż o 17,5% oraz średnia liczba polubień tweetów, która zwiększyła się o ponad 13%”.

Dokładne zestawienie i wszystkie dodatkowe informacje można znaleźć w darmowym raporcie do pobrania TUTAJ.

[podobne_raport]

tato, w tym roku nie przyjedziemy na święta - kampania społeczna 4

Tato, w tym roku nie przyjedziemy na święta – kampania społeczna

5 pytań do stratega: rafał lampasiak o efektywnych kampaniach i budowaniu marki 5

5 pytań do stratega: Rafał Lampasiak o efektywnych kampaniach i budowaniu marki