w ,

Reklama w Meta w Polsce w pierwszym półroczu 2024 r. [raport Sotrender]

Reklama w meta w polsce w pierwszym półroczu 2024 r. [raport sotrender]

Za nami pierwsze półrocze 2024 roku. Sotrender sprawdził, jak wyglądał w tym okresie rynek reklamy w Meta w Polsce. Okazuje się, że najwięcej reklam miał na swoim koncie chiński gigant, Temu Poland. Z kolei JYSK Polska opublikował reklamę o największym zasięgu – zobaczyło ją ponad ⅓ Polaków (niemal 15 mln osób).

Temu Poland z największą liczbą reklam

W pierwszym półroczu 2024 r. najwięcej reklam opublikowało Temu Poland – 18 720. Na miejscu drugim znalazł się CityFit z liczbą 12 541 reklam, a na miejscu trzecim Żabka Polska z 10 072 reklamami.

Liczba reklam meta reklama w meta
Reklama w meta

Z kolei branżami z największą liczbą reklam były:

  1. Zakupy i handel – 65 060
  2. Odzież i akcesoria – 60 229
  3. Zdrowie i uroda (marki) – 37 299

Oznacza to, że w branży Zakupy i handel reklamy Żabki i Temu odpowiadały za 44% wszystkich reklam.

Temu Poland z największymi zasięgami

Pod względem Reach Score, który jest wskaźnikiem zasięgu reklamy, zdecydowanym liderem w pierwszym półroczu było również Temu Poland (Reach Score = 100).

Reklama w meta
Reklama w meta

Na drugim miejscu znalazł się Lidl Polska ze wskaźnikiem Reach Score na poziomie 66, a SkyShowtime miał łączny zasięg o ponad połowę mniejszy niż Temu (Reach Score = 45).

Strategie reklamowe, czyli w jakie reklamy inwestują marki

Ciekawe jest również to, jakie reklamy – o wysokim czy niskim zasięgu – przeważały w wybranych branżach.

W całym ekosystemie Meta najwięcej – 25% – było reklam o zasięgu w przedziale 10-50 tys. Nieco ponad 1,5% reklam miało zasięg wyższy niż milion.

Z kolei aż 23% wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców.

Reklamy o niskim zasięgu były publikowane głównie przez marki, którym zależy na precyzyjnym dotarciu do konkretnych lokalizacji. Do takich branż należały m.in. Nieruchomości oraz Sport i rekreacja.

Reklama w meta
Reklama w meta

Aż 41% reklam w branży nieruchomości dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców.

Z kolei reklamy o najwyższych zasięgach publikowały głównie brandy alkoholowe oraz firmy usługowe z zakresu bankowości i finansów.

Reklama w meta
Reklama w meta

Do takich reklam należały m.in.:

JYSK z najbardziej widoczną reklamą półrocza

Reklamę o największym zasięgu w pierwszym półroczu opublikował JYSK Polska, informujący klientów o obniżeniu cen swoich produktów. Na drugim miejscu znalazła się walentynkowa reklama eobuwie.pl, a na trzecim reklama Allegro.

Reklamę JYSKa, eobuwie.pl, czy Allegro zobaczyła ponad ⅓ Polaków.

Reklama w meta

Średnie koszty CPC i CPM w pierwszym półroczu 2024 roku

W H1 2024 średni koszt za kliknięcie (CPC) w ekosystemie Meta wyniósł 92 grosze, co było wyższą wartością niż w całym 2023 roku, kiedy to średni CPC przyjął wartość 86 groszy.

Reklama w meta

W pierwszym półroczu najniższą wartość CPC odnotowaliśmy w lutym – 78 groszy, a najwyższą w czerwcu – 1 zł.

Z kolei średni CPM w ekosystemie Meta osiągnął wartość 2 zł 80 groszy. Oznacza to, że wartość średniego CPMu nieustannie maleje – w 2023 roku średni CPM osiągnął wartość 3 zł 92 groszy, co tylko na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy daje spadek o ponad złotówkę.

Reklama w meta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak zostać projektantem ui

Jak zostać projektantem UI/UX? Najlepsze porady i wskazówki

Vml ludzie

Awanse i nowa osoba w dziale kreacji VML