in ,

Dzieci spędzają na dworze mniej czasu niż więźniowie. Kampania społeczna Persil

Dzieci spędzają na dworze mniej czasu niż więźniowie. Kampania społeczna persil

W ramach najnowszej akcji promocyjnej marki Persil powstał krótki film dokumentalny pokazujący wstrząsającą prawdę – dzieci przebywają na świeżym powietrzu znacznie krócej, niż skazańcy zakładu karnego o zaostrzonym rygorze.

Nie wiedziałem, czym jest wolność, dopóki mi jej nie zabrano – mówi jeden z bohaterów filmiku “Uwolnić dzieci”. Ten sam mężczyzna dodaje, że moment, w którym wychodzi na dwór i czuje ciepło słońca na twarzy jest bezcenny.

Penitencjariusze zakładu karnego o zaostrzonym rygorze ze stanu Indiana spędzają na więziennym boisku i otaczających je terenach rekreacyjnych ponad dwie godziny dziennie.

Reżyser filmu, dokumentalista Toby Dye postanowił wybrać się do nich z niewielką ekipą filmowców i zapytać, co stałoby się, gdyby ograniczono ich czas na świeżym powietrzu do ledwie godziny.


O pozwolenie na rozmowy z prawdziwymi skazańcami ekipa starała się długimi miesiącami. Każdy z bohaterów ma na swoim koncie poważne przestępstwa, często z bronią w ręku, stwarzające zagrożenie życia, albo takie, w skutek których ktoś śmierć poniósł. Kiedy pada wspomniane pytanie – wszyscy oni reagują przerażonym spojrzeniem i odpowiadają szczerze: “byłbym smutny”, “zrobiłbym się nerwowy, bo nie mógłbym rozładować swoich frustracji”…

W tym momencie twórcy filmu “Uwolnić dzieci” opowiadają, ze przeciętne dziecko wychowywane w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo spędza na dworze właśnie godzinę lub mniej. Dzieciaki siedzą w szkole, potem wracają do domu odwożone autobusem szkolnym lub przez rodziców, po czym zamykają się w swoich pokojach.

Kampania #dirtisgood dostępna jest pod adresem www.dirtisgood.com

Krótki i przewrotny film ma zachęcić dzieciaki i ośmielić rodziców do tego, by więcej czasu spędzać na zewnątrz. Całość powstała w ramach ogólnoświatowej kampanii “Brud jest dobry”. Ideą projektu jest to, by dzieci zechciały odkrywać świat na zewnątrz, eksperymentować, biegać, brudzić się, pocić… Wszystko to nie tylko w ramach poczucia misji, ale oczywiście także po to, by rodzice mogli prać więcej i skuteczniej.

[podobne_kampania spoleczna]

Wystarczyła doba z ludźmi, by zmienić niewinnego robota w miłośniczkę seksu i hitlera

Wystarczyła doba z ludźmi, by zmienić niewinnego robota w miłośniczkę seksu i Hitlera

Amazon prime z nową wzruszającą kampanią

Amazon Prime z nową wzruszającą kampanią