Facebook stale testuje nowe rozwiązania, kierując się sentencją, że kto się nie rozwija, ten się cofa. Tym razem na tapecie remarketing, czyli skuteczniejsza sprzedaż za pośrednictwem kanału facebookowego.
Funkcja była testowana od października zeszłego roku, wczoraj natomiast pojawił się oficjalny komunikat, że implementacja przebiegła pomyślnie. Dzięki nowej opcji możliwe będzie lepsze docieranie do użytkowników poruszających się w obrębie strony firmowej oraz aplikacji mobilnych – warunkiem jest umieszczenie remarketingowego piksela konwersji w miejscu, które ma być monitorowane.
Dla wyjaśnienia został podany przykład strony oferującej przeloty: osoby, które szukały konkretnych lotów, ale nie dokonały rezerwacji otrzymają spersonalizowaną wiadomość na swojej osi czasu: Wróć do nas i zarezerwuj lot z 10% rabatem.
Zespół deweloperski Facebooka przekonuje, że testowane rozwiązanie przyniosło znakomite efekty:
3-6krotny wzrost zwrotów z reklam,
koszt instalacji aplikacji jest 28% niższy, gdy reklama jest kierowana do osób, które wcześniej odwiedziły poszukiwaną stronę,
po dotarciu do osób, które faktycznie są zainteresowane produktem i dodają go do koszyka, zaobserwowano 8krotny wzrost zwrotu z reklam,
targetowanie i powtórne angażowanie użytkowników z ostatnich 30 dni dało 4krotny zwrot wydatków z reklam.
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/Improved-Ways-for-Direct-Response-Marketers-to-Reach-People-on-Mobile-and-Desktop
Według zapowiedzi, nowe funkcjonalności mają być dostępne we wszystkich wersjach reklam facebookowych, niezależnie od targetowania. Opcja będzie dostępna za pomocą Power Editora, Menedżera reklam, PMDs i przez API.
Poinformowano również, że wkrótce zostaną udoskonalone CTA w News Feedzie – reklamodawcy będą mogli wybrać spośród kilku przycisków, między innymi: kup teraz, dowiedz się więcej, zarejestruj się, zarezerwuj teraz i pobierz. Nic tylko się cieszyć i z niecierpliwością wyczekiwać zapowiedzianych nowości.