w

Czym jest FAQ schema i jak wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Faq schema
FAQ schema

FAQ schema to pojęcie, które nie powinno być obce żadnej osobie mającej swoją stronę internetową. Powód jest prosty – to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie i przyciągnięciu do swoich treści większej liczby odbiorców. 

Czym jest FAQ schema?

FAQ schema to nic innego jak szybkie pytania i odpowiedzi wyświetlające się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu praktycznie dowolnej frazy. Mają formę listy pytań, które można rozwinąć, by zobaczyć krótką odpowiedź, a przy okazji link do konkretnej strony.

Nie trzeba więc chyba wyjaśniać, jak świetnie taki element może wpłynąć na ruch na stronie. Użytkownik wyszukiwarki wpisze dane pytanie, dostanie szybką odpowiedź, nie wchodząc na żadną witrynę, tylko rozwijając odpowiedź w samych wynikach wyszukiwania. Dopieroi jeśli uzna, że chce dowiedzieć się więcej – kliknie w link.

Oczywiście zawsze istnieje ryzyko, że taka osoba po prostu pozna odpowiedź na interesujące ją pytanie i na tym zakończy swoje poszukiwania w internecie. Dana witryna nie zdobędzie więc dodatkowego ruchu.

Z drugiej strony FAQ schema pozwala zyskać ogromną przewagę nad konkurencją i stać się lepiej widocznym wśród wyników wyszukiwania – coraz więcej osób najpierw bowiem zagląda do FAQ schema, a dopiero potem przegląda poszczególne linki w TOP10.

Kiedy wykorzystywać FAQ schema?

Aby takie szybkie pytania i odpowiedzi spełniały swój cel, przede wszystkim odpowiedź musi pojawiać się nie tylko w wynikach Google, ale też być dostępna na samej stronie, do której prowadzi link. FAQ nie powinno być przy tym nadużywane ani tym bardziej wykorzystywane w celach reklamowych.

Najlepiej sięgać po to narzędzie do udzielania odpowiedzi na często zadawane pytania. Nie każdą treść da się naszpikować wszystkimi ważnymi frazami, by wyglądała naturalnie, była merytoryczna i jednocześnie dobrze wypozycjonowana. FAQ schema znacznie ułatwia to zadanie – zamiast umieszczać niektóre pytania w formie nagłówków i odpowiadać na nie w samym tekście, można przenieść je do sekcji pytań i odpowiedzi.

Jak wdrożyć FAQ schema na swojej stronie internetowej?

Wbrew pozorom stosowanie FAQ schema nie jest specjalnie skomplikowane. Wystarczy zaledwie kilka linijek w kodzie, by zastosować taką sekcję pytań i odpowiedzi. Bez obaw – nie trzeba pisać ich samodzielnie. Wystarczy przekopiować jeden z gotowych szablonów dostępnych w internecie.

Żeby jeszcze bardziej ułatwić sobie pracę, można też zatrudnić programistę, który wdroży takie rozwiązanie do strony. W ten sposób zamiast za każdym razem wpisywać odpowiedni schemat w kodzie, wystarczy tylko zamieścić pytanie i odpowiedź w odpowiednim okienku. Oczywiście usługa programistyczna pociąga za sobą pewne koszty, ale z drugiej strony takie rozwiązanie będzie sporym ułatwieniem. Pozwoli też zyskać pewność, że schemat szybkich pytań i odpowiedzi został wdrożony prawidłowo.

Jak przygotować pytania i odpowiedzi do FAQ?

Jeśli chodzi o same pytania, zasada jest dosyć prosta – najlepiej, by były one tożsame z tymi najczęściej zadawanymi przez użytkowników. W celu stworzenia listy pytań mogą więc pomóc podpowiedzi Google czy narzędzia takie jak Answer the Public, Senuto albo Semstorm.

Same odpowiedzi muszą być natomiast jak najbardziej konkretne (powinny ograniczać się do 3-5 zdań). W końcu chodzi o to, by zapewnić czytelnikowi poczucie, że otrzymał dokładnie to, czego szuka. Nie jest to więc miejsce na ogólniki czy długie wstępy. Chodzi o konkretne pytanie i równie konkretną odpowiedź.

Wprawdzie może to oznaczać, że taka odpowiedź wyczerpie temat i w pełni zaspokoi ciekawość czytelnika, a w efekcie ten w ogóle nie zajrzy na stronę. Nie oznacza to jednak, że stanie się tak w każdym przypadku. Dla wielu użytkowników Google będzie to jednak jasny komunikat – piszemy dokładnie na ten temat, który Cię interesuje i robimy to konkretnie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij w link. W dobie natłoku informacji i krótkiego czasu skupienia taka obietnica z pewnością skusi mnóstwo osób. Wniosek jest więc prosty – dobrze opracowane FAQ może przynieść naprawdę wiele korzyści stronie internetowej.

Home pl kampania wizerunkowa

home.pl z nową kampanią wizerunkową

Social commerce

Social commerce. 29% sprzedaży polskich firm pochodzi z platform społecznościowych [Raport PayPal]