Piąta edycja jedynego w Polsce festiwalu najgorszej reklamy będzie zarazem ostatnią, ale na starym gruncie narodzi się nowa inicjatywa, o której organizatorzy poinformują już wkrótce. Tymczasem przygotowania idą pełną parą. 1 listopada zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń na Festiwal CHAMLET, których w tym roku wpłynęło blisko 350.
Szanowni Państwo, z ogromną przyjemnością mamy, jak nietrudno się domyślić, przyjemność zaprosić Państwa na kolejne wydanie Chamletów, przyjemność tym większą, że będzie to piąte oraz ostatnie wydanie Chamletów. Organizując nasz jubileusz pięciolecia festiwalu najgorszych reklam, ciesząc się z Państwa uczestnictwa w dotychczasowych edycjach oraz wspierania naszej inicjatywy, postanowiliśmy równocześnie poprzestać na owym jubileuszu, i rozpocząć edycję czegoś nowego, równie, jak mniemamy, ciekawego dla Państwa i dla nas – tak o nowej inicjatywie twórców festiwalu Chamlet mówi jego pomysłodawca, prof. Michael Fleischer.
O jej charakterze i kształcie organizatorzy poinformują w późniejszym terminie, najpóźniej na uroczystej gali Chamlet 2014, która odbędzie się jak zwykle w listopadzie, a dokładniej – 28 listopada, w sali im. Unii Europejskiej w budynku Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego.
1 listopada organizatorzy festiwalu najgorszych reklam Chamlet ogłosili zakończenie przyjmowania zgłoszeń do tegorocznego konkursu. Internauci przesyłali propozycje najgorszych reklam za pośrednictwem fanpage’a oraz platformy www.chamlet.pl. Zebrano blisko 350 zgłoszeń, dominowały materiały z kategorii DRUK, ale z racji nadchodzących wyborów, popularnością cieszyły się także przykłady marnych koncepcji w kategorii REKLAMA SPOŁECZNO-POLITYCZNA. Spośród zebranych propozycji Jury wyłoni 10 nominowanych oraz 1 zwycięzcę w każdej z kategorii. Poniżej prezentujemy kilka prac, które w tym roku staną w szranki o tytuł najgorszych.
W tym roku przed trudnym wyborem stanie Jury w stałym składzie:
prof. Michael Fleischer / Uniwersytet Wrocławski
prof. Grażyna Habrajska / Uniwersytet Łódzki
prof. Alosza Awdiejew / Uniwersytet Jagielloński
dr Michał Grech / Uniwersytet Wrocławski
Dirk Henkelmann / dyrektor kreatywny agencji dundp www.dundp.com
mgr Mariusz Wszołek / Uniwersytet Wrocławski
oraz dwóch nowych członków:
prof. Piotr Lewiński / Uniwersytet Wrocławski
prof. Marcin Cieński / Uniwersytet Wrocławski
Ponieważ będzie to ostatnia edycja Chamletów, organizatorzy postanowili dodać do kategorii, w jakich przyznawane są nagrody, jeszcze jedną, jubileuszową, nagrodę – EkstraSuperChamlet, która wyłoniona zostanie w ramach każdej kategorii spośród dotychczasowych zwycięzców. Będzie to Chamlet nad Chamletami ostatniej pięciolatki.
Dodatkowo, po uroczystej, finałowej gali festiwalu, przewidywana jest debata, której celem będzie dyskusja na temat reklamy i problemów z nią związanych, ale również podsumowanie ostatnich 5 lat działalności Chamleta. Będzie stanowić także niepowtarzalną możliwość, aby porozmawiać z jurorami festiwalu i zadać im pytania, na które w dotychczasowej formule nie było miejsca.
Źródło: mat. pras.