Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Poznaj Firebase – platformę do tworzenia i rozwijania gier mobilnych

firebase

Popularność gier mobilnych rośnie z roku na rok. Nic dziwnego, smartfony już dawno przestały służyć nam tylko do komunikacji, a zaczęły być źródłem rozrywki. Tym samym rośnie wartość samego rynku gier mobilnych. Jedną z platform do ich tworzenia i rozwijania jest Firebase – mobilna platforma i aplikacja webowa od Google. Co warto o niej wiedzieć?

Firebase w pigułce – co to jest?

Rozwijana przez Google platforma Firebase oferuje zestaw narzędzi do budowania i optymalizowania aplikacji. Sama platforma umożliwia działania na systemach: Web, Android, iOs oraz Unity. Jest ona kompatybilna z infrastrukturą chmurową Google Cloud Platform, a także zewnętrznymi aplikacjami, takimi jak Jira czy komunikator Slack.

Chociaż Firebase pozwala na tworzenie różnego rodzaju aplikacji, często wykorzystywana jest w branży gier mobilnych. To, co wyróżnia to środowisko, to możliwość minimalnego nakładu pracy na rozwój infrastruktury i jednoczesne skupienie się na potrzebach użytkowników.

Możliwości Firebase

Jak wykorzystać Firebase w praktyce? Ten zestaw narzędzi pozwala nie tylko na zbudowanie infrastruktury, ale też jej testowanie, analizę zaangażowania użytkowników czy komunikację z graczami.

Budowa gry

Zaczynając od budowy samej aplikacji, Firebase udostępnia cały wachlarz przeznaczonych do tego usług. Znajdziemy wśród nich m.in.:

  • Cloud Firestore – skalowalna baza w chmurze NoSQL służy do przechowywania danych. Zapewnia aktualizacje w czasie rzeczywistym i pracę w trybie offline,
  • Uwierzytelnianie (Authentication) – gwarancja bezpieczeństwa danych graczy; uwierzytelnianie jest możliwe za pomocą hasła, numeru telefonu, konta Google czy profilu Facebook lub Twitter.

Rozwój gry

Firebase może posłużyć również jako środowisko do rozwoju gry mobilnej. Nieustanna analityka, sprawdzanie preferencji graczy, testowanie nowych możliwości, a w końcu działania marketingowe – to wszystko niezbędne elementy aplikacji, która może cieszyć się sukcesem. Aby to osiągnąć, Firebase oferuje takie usługi, jak:

  • Analytics – potężne narzędzie do analizowania zachowań użytkowników ma ogromne zastosowanie wśród gamerów. Usługa umożliwia raportowanie nawet 500 zdarzeń, pozwalających zrozumieć zachowania użytkowników i skierować development gry we właściwą stronę,
  • A/B Testing – narzędzie umożliwiające testowanie nowych funkcjonalności czy propozycji w grze na różnych grupach użytkowników, bez konieczności osobnego konfigurowania infrastruktury.

Jak zacząć korzystać z Firebase?

Dobra wiadomość dla pasjonatów, którzy chcą przetestować swój pomysł na rozwój gry mobilnej – korzystanie z Firebase w podstawowym planie jest bezpłatne. Bez dodatkowych kosztów usługa daje dostęp m.in. do 10 GB przestrzeni hostingowej, testów w usłudze A/B Testing czy monitorowania wydajności aplikacji. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał platformy, warto skorzystać z pomocy Fly On The Cloud, oferującego $500 do wykorzystania w konsoli i wsparcie w języku polskim.

O autorze
Artykuł powstał we współpracy z Fly On The Cloud

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *