w

Grywalizacja w stylu ESG. Jak motywować zespół i wspierać dobro społeczne?

Jak motywować zespół
Jak motywować zespół

Według raportu TalentLMS „Gamification at Work”, aż 9 na 10 pracowników deklaruje większą produktywność w pracy w sytuacji, w której codzienne czynności zawodowe posiadałyby elementy grywalizacji.

Nie dziwi więc fakt, że wiele przedsiębiorstw zaczyna korzystać z elementów grywalizacji nie tylko dla zwiększenia zaangażowania zespołu, ale również dla propagowania wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem (ESG).

Jednym z przykładów jest Benefit Systems, spółka z certyfikatem BCorp*, która aktywuje 1,3 miliona polskich użytkowników karty MultiSport. Firma ta od lat prowadzi Letnią Grę, mającą na celu motywowanie do zdrowego trybu życia poprzez zabawę i edukację.

Zainteresowanie grywalizacją

Letnia Gra nie tylko mobilizuje do sportowego stylu życia, ale również angażuje na niebywałą skalę. Edycja z tego roku osiągnęła rekordowy poziom zaangażowania, przyciągając 69% więcej uczestników w porównaniu z poprzednim rokiem. Akcja przez całe lato motywowała Polaków do korzystania z różnorodnych form aktywności dostępnych w ofercie Benefit Systems.

Tegoroczna edycja pobiła rekord – już pierwszego jej dnia do gry dołączyło zdecydowanie więcej graczy, niż w poprzednich edycjach. Łącznie w całej Letniej Grze udział wzięło o 69% użytkowników więcej, niż w 2022 roku. Co piąty uczestnik przyznał, że udział w Letniej Grze stał się dla niego dodatkową motywacją do aktywności sportowej. Przez całe lato akcja skutecznie mobilizowała Polaków do aktywności w partnerskich i własnych obiektach sportowych Benefit Systems, których obecnie jest ponad 4800 w całym kraju. W trakcie dziewięciu tygodni Letniej Gry uczestnicy przeprowadzili łącznie ponad 807 tys. treningów, mając do dyspozycji 40 różnych aktywności dostępnych w ramach karty MultiSport – od zajęć fitness, po siatkówkę plażową, baseny odkryte czy kajaki.

Doskonale wiemy, że same slogany typu „sport to zdrowie” już nie wystarczą, aby skutecznie zachęcić do regularnego ruchu, dlatego w aktywizacji naszych użytkowników dodatkowo stawiamy na kompleksową edukację w zakresie zdrowego i aktywnego życia. Dzięki Zaprojektuj Formę i dostępnym kursom z praktyczną wiedzą, nasi użytkownicy mogą m.in. dostać gotowe instrukcje, jak bezpiecznie i efektywnie trenować w obiektach, zapoznać się z technikami treningu bez zadyszki, nauczyć się utrzymywać zdrową postawę, zaprojektować własną dietę, poznać techniki udanego snu, a nawet nauczyć się prawidłowo oddychać – mówi Dorota Szostek-Rejowska, Dyrektor Marketingu w Benefit Systems.

Zaangażowanie i dobroczynność idą w parze w przypadku społeczności MultiSport. Grywalizacja staje się narzędziem nie tylko do zwiększenia produktywności i lojalności, ale również sposobem na realizację wartości społecznie odpowiedzialnych.

* https://www.bcorporation.net/en-us/find-a-b-corp/company/benefit-systems/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uokik

Prezes UOKiK rozmawia z platformami społecznościowymi: Metą, Googlem i TikTokiem

Marta berens

Marta Berens dołącza do Lucky Luciano Pictures