Grupa Pietrzak, właściciel m. in. salonów sprzedaży Renault, Ferrari, Peugeot i Alpine rozpoczęła swoją aktywność w nowatorskim nurcie społecznej odpowiedzialności biznesu. 7 maja na dachu, należącego do spółki kompleksu budynków otwarta została minipasieka. Hodowla miejskich pszczół to najnowszy światowy eko-trend.
W ramach swoich działań w zakresie CSR katowicka Grupa Pietrzak na dachu kompleksu budynków, w których mieszczą się salony sprzedaży Ferrari, Maserati, Alpine oraz restauracja La Squadra, zainstalowała cztery ule. Zamieszkało w nich 160 tys. pszczół. Miejskie pasieki to najnowszy proekologiczny trend. Realizacja jest wkładem dealera w poprawienie jakości życia mieszkańców Katowic.
To efekt współpracy Grupy Pietrzak z Pszczelarium – rodzinną firmą, która realizuje pionierski pomysł zakładania pasiek w miastach, szkoleniach w zakresie pszczelarstwa i w opiece nad pszczołami w ośrodkach miejskich. – Grupa Pietrzak to firma odpowiedzialna. Poważnie traktujemy klientów, kontrahentów, a także mieszkańców naszego miasta. Dlatego w naszych działaniach CSR stawiamy na inicjatywy, które wspierają lokalne potrzeby – mówi Mateusz Widuch, Marketing Manager Grupy Pietrzak. Według ekspertów pszczoły w mieście są niezwykle potrzebne i mają nieoceniony wpływ na reprodukcję dziko żyjących roślin, co ostatecznie decyduje o jakości życia ludzi.
Pozyskiwany przez pszczoły z dachu salonu Ferrari miód będzie dostępny w mieszczącej się w tym samym kompleksie budynków restauracji La Squadra.
Miejski miód ma bogate walory smakowe i zdrowotne. Z badań Państwowego Zakładu Higieny wynika, że nie zawiera on żadnych szkodliwych substancji – w sezonie letnim nie występuje problem smogu, miejskie rośliny nie są skażone rolnymi opryskami. Swoje wyjątkowe walory smakowe zawdzięcza dużej różnorodności roślin – nektar pozyskiwany jest tutaj z nieoczywistych lokalizacji.
Zakładanie miejskich uli to jeden ze sposobów na zwiększanie populacji pszczół, które zagrożone są wyginięciem. Szacuje się, że ponad 75% żywności, którą spożywa człowiek jest pochodną pracy pszczół lub innych zapylających owadów. Miejskie pszczoły zapylają rośliny na ogrodach działkowych, w parkach, na balkonach, dzięki czemu rodzą one zdrowe owoce i wysiewają nasiona. W efekcie skutkuje to większą różnorodnością naszej roślinności ale także zwierząt: ptaków, jeży, nietoperzy, a mniejszą liczbą owadów niepożądanych, jak muchy czy komary.
pszczoly
PSZCZELARIUM
Pszczelarium to rodzinna firma, która powstała po dwudziestu latach hobbystycznego zajmowania się pszczołami w przydomowej pasiece. Od 2013 roku realizuje pionierski w Polsce pomysł pomagania pszczołom poprzez zapraszanie ich bliżej nas, czyli do miast. Pasieki prowadzone przez Pszczelarium można spotkać na dachach, w ogrodach i parkach Warszawy, Katowic, Gdańska czy Lublina. W efekcie Pszczelarium opiekuje się kilkoma milionami pszczół. Pozyskuje od nich doskonały i nieoczywisty miejski miód. Pszczelarium prowadzi również m.in. warsztaty edukacyjne dla dzieci i szkolenia pszczelarskie.
GRUPA PIETRZAK
Marka Pietrzak powstała w 1994 roku, jako autoryzowany partner Renault w Polsce. Firma dynamicznie się rozwijała, budując swoją pozycję w oparciu o kolejne marki aut wchodzące do jej portfolio. Obecnie spółki, wchodzące w skład Grupy Pietrzak są właścicielami ośmiu obiektów na terenie Śląska i Warszawy, w których prowadzone są punkty sprzedaży i serwisu takich marek jak Renault, Dacia, Peugeot, Ferrari, Maserati oraz Alpine.
Wisienką na torcie jest Ristorante La Squadra, będąca zwieńczeniem idei połączenia salonu sprzedaży wyjątkowych samochodów i znakomitej kuchni. Oddzielona od galerii szybą, by nawet przy jedzeniu można było podziwiać motoryzacyjne dzieła sztuki, serwuje dania włoskiej kuchni. Inspiracją dla menu było Ferrari i legendarna Ristorante Montana z Maranello. Z Ristorante La Squadra współpracuje Mamma Rossella, która w swojej restauracji już od przeszło 30 lat karmi znakomitych gości, z kierowcami Scuderii Ferrari na czele.