w

L’OCCITANE przetworzyło 100% plastikowych opakowań wprowadzonych na rynek w 2020 roku

L’occitane przetworzyło 100% plastikowych opakowań wprowadzonych na rynek w 2020 roku

W jaki sposób i od kiedy marka L’Occitane angażuje się w ograniczanie ilości odpadów i recykling?

L’Occitane właściwie od samego początku istnienia bardzo mocno angażuje się w działania proekologiczne, między innymi w recykling i upcykling swoich opakowań oraz ograniczanie ilości odpadów. Pierwszym działaniem marki było wprowadzenie w 1976 roku możliwości zwrotu do sklepów szklanych opakowań po kosmetykach. W 2008 roku wprowadziliśmy na rynek „Eko Uzupełnienia”, czyli płynne kosmetyki sprzedawane nie w butelkach, ale w workach wykonanych z o wiele mniejszej ilości tworzywa niż butelki. Takimi kosmetykami można w domu uzupełniać oryginalne opakowania lub przelewać je do dozowników. Od 2014 roku w krajach gdzie L’Occitane sprzedaje swoje produkty, stara się nawiązywać współpracę z lokalnymi firmami zajmującymi się recyklingiem opakowań.

W lipcu br. marka L’Occitane Polska zadeklarowała, że przetworzyła równowartość 100% opakowań, które wprowadziła na rynek. Co to znaczy?

Zgodnie z ustawą o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, każda firma działająca na terenie Unii Europejskiej zobowiązuje się co roku do przetworzenia ekwiwalentu wynoszącego ponad 50% opakowań, w których wprowadziła na rynek swoje produkty w roku poprzednim. L’Occitane Polska przetworzyła więcej niż to konieczne, bo aż 100% plastiku.

Jak to możliwe, że marce L’Occitane udało się tak szybko przetworzyć aż 100% opakowań z tworzyw sztucznych? Skąd wiadomo ile stanowi te 100%?

To proste! Na podstawie zamówionych w 2020 roku dostaw produktów do naszych sklepów na terenie Polski podliczyliśmy wagę materiałów jakie wprowadziliśmy na rynek i zobowiązaliśmy się, że w kolejnym roku kalendarzowym przetworzymy dokładnie taką samą ilość opakowań z plastiku, papieru, szkła i metalu. Udało nam się to zrobić w dość krótkim czasie dzięki współpracy z profesjonalną firmą zajmującą się recyklingiem i jesteśmy z tego niezmiernie dumni. To ważny krok w naszych działaniach proekologicznych.

Czy w ramach 100% przetworzonych opakowań plastikowych znalazły się tylko odpady pochodzące z L’Occitane?

Nie, bo byłoby niemożliwe zapanować nad „losem” każdego sprzedanego w naszym sklepie plastikowego opakowania. Mówiąc o przetworzeniu 100% opakowań, które wprowadziliśmy na rynek mamy na myśli równowartość tej ilości. Dla przykładu; jeśli wartość wprowadzonego na rynek przez firmę tworzywa w postaci opakowań wynosi 100 kg, to aby uzyskać wynik 100% powinna ona przetworzyć 100 kg opakowań. My przetworzyliśmy dokładnie tyle odpadów, ile wyprodukowaliśmy, ale wśród nich znalazły się różne opakowania plastikowe, nie tylko nasze.

Czy nie lepiej byłoby zorganizować zbiórkę opakowań na własną rękę?

Dla ochrony środowiska tak naprawdę nie ma znaczenia czy przetwarzamy własne opakowania czy opakowania innych producentów, ważne jest to, że się tego podejmujemy i robimy więcej niż to konieczne. Zorganizowanie zbiórki opakowań plastikowych na własną rękę (np. podczas akcji w salonach L’Occitane) niosłoby za sobą dodatkowe działania, bo zebrane opakowania musielibyśmy przetransportować do firmy zajmującej się recyklingiem, albo wyrzucić do zbiorczych pojemników na odpady, a takie aktywności generują ślad węglowy i niepotrzebne koszty. Jak tylko się da minimalizujemy działania, które mogą być szkodliwe dla środowiska.

Jaka firma brała udział w przetwarzaniu odpadów marki L’Occitane?

W realizacji naszego zobowiązania przetworzenia 100% odpadów współpracowaliśmy z Organizacją Odzysku Opakowań Eko Cykl S.A, naszym wieloletnim partnerem. To właśnie Eko Cykl na nasze zlecenie zajął się wyborem odpowiednich form przetwarzania bądź utylizacji odpadów.

Co stało się z przetworzonym przez L’Occitane plastikiem?

Znaczna część odpadów posłużyła do powtórnej produkcji opakowań oraz innych przedmiotów plastikowych używanych na co dzień.

Czy L’Occitane w jakiś inny sposób radzi sobie z przetwarzanie odpadów?

L’occitane przetworzyło 100% plastikowych opakowań wprowadzonych na rynek w 2020 rokuTak, staramy się na niewielką skalę zajmować upcyklingiem czyli powtórnym wykorzystaniem opakowań po naszych produktach oraz opakowań zbiorczych i innych przedmiotów pochodzących z naszych sklepów. W słoiczkach po kremach sadzimy sukulenty, które ozdabiają sklepy lub są rozdawane klientom, kartonowe elementy aranżacji wystaw przekazujemy do przedszkoli gdzie są twórczo wykorzystywane np. w teatrzykach kukiełkowych lub służą jako materiał do zajęć plastycznych, a z banerów reklamowych zrobionych z tkaniny od dwóch lat szyjemy z firmą REBAGO.COM torby na zakupy, które rozdajemy klientom lub przeznaczamy na nagrody w konkursach na naszym Facebooku i Instagramie. Jako partner Organizacji Eko Cykl jesteśmy również współzałożycielem pierwszego na świecie Teatru Ekologicznego Bohema House i innych równie twórczych i innowacyjnych działań w ramach publicznych kampanii edukacyjnych podnoszących świadomość ekologiczną i mających realny wpływ na walkę z kryzysem klimatycznym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Narzędzia martech

Ponad 3647 narzędzi MarTech w Europie w 2021 roku – róg obfitości czy klęska urodzaju dla marketerów?

Narzędzia marketingu internetowego

Marketing online nie musi być czasochłonny ani skomplikowany. Do dyspozycji jest wiele narzędzi, które znacznie ułatwią pracę