W tym roku Danone organizuje kolejną edycje programu „Podziel się dobrym posiłkiem”. By zwrócić uwagę na akcję oraz na ogólnopolską zbiórkę żywności , firma wspólnie z agencją VML Poland przygotowała nietypową kampanię o nazwie „Dieta Sebastiana”.
W ramach kampanii została utworzona tajemnicza firma cateringowa „Dieta Sebastiana”. Na specjalnej stronie internetowej pojawił się jadłospis, który zawierał 3 bardzo ubogie posiłki: kajzerkę, ziemniaki z koperkiem oraz kromkę chleba z margaryną.
Na dietę przeszli wpływowi influencerzy, tacy jak 5 sposobów na…, Szymon Czerwiński, Skutecznie.tv, Ewa Niespodziana, Mikskejt i The Happy Bun. Wzbudziło to duże zainteresowanie i zdziwienie odbiorców, którzy z uwagą śledzili efekty przejścia na taką dietę oraz próbowali odkryć, kim jest tytułowy Sebastian.
Faza teaserowa prowadziła do revealu – video z przekazem od autora diety, którym okazało się… niedożywione dziecko. Sebastian stał się jednocześnie ambasadorem zbiórki „Podziel się dobrym posiłkiem”.
Pomysłodawcy wykorzystali rosnącą popularność tzw. „diet pudełkowych” i stworzyli pierwszą na świecie dietę inspirowaną jadłospisem niedożywionego dziecka. Podając ją w intrygującej dla społeczności internetowej formie, zwrócono uwagę na problem niedożywienia dzieci.
Inicjatorem programu jest firma Danone, a organizatorem zbiórki żywności – Banki Żywności. Więcej informacji o „Podziel się dobrym posiłkiem” na www.podzielsiedobrymposilkiem.pl.
Za pomysł kreatywny i wsparcie strategiczne odpowiada agencja VML Poland. Realizacją kampanii zajęły się agencje VML Poland i Young & Rubicam oraz dom mediowy Mediacom.
Świetny pomysł! Jak myśle sobię ile ludzi głoduję, to aż mi się niedobrze robi.