w ,

Inteligentne narzędzia biznesowe: Jak chatboty i AI rewolucjonizują obsługę klienta

Chatgpt chatbot voicebot
ChatGPT chatbot voicebot

Rewolucja w biznesie trwa. Wdrażanie narzędzi wspieranych przez algorytmy to szeroki zakres, który obejmuje wiele praktycznych implementacji. Jednym z nich jest AI w obsłudze klienta. Sztuczna inteligencja w zastosowaniu konwersatoryjnym umożliwia kontakt z klientami w sposób zbliżony do rozmowy między ludźmi. Nie tylko przekłada się to na wzrost efektywności, ale również istotnie ogranicza koszty operacyjne.

Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta

Implementowane boty w sposób inteligentny kierują rozmową z człowiekiem, przedstawiając dostępną ofertę lub pomagając rozwiązać problem. To programy oparte na algorytmach, które pozwalają na cyfrową transformację w obsłudze klienta.

AI ma praktyczne zastosowanie, przyczyniając się do:

  • budowania zaangażowania klientów e-commerce,
  • skalowania biznesu,
  • wzrostu efektywności w kontakcie z konsumentami,
  • ulepszania przyjętych rozwiązań,
  • odciążenia fizycznych pracowników,
  • ograniczania istotnych kosztów w ramach przedsiębiorstwa.

Poprzez możliwość dostosowania charakterystycznych cech w danej branży, znajdują zastosowanie m.in. w bankowości, opiece zdrowotnej, telekomunikacji, produkcji czy w ubezpieczeniach. Tak naprawę zakres jest nieograniczony, a potencjał rośnie z każdym rokiem, gdy rozwiązania są udoskonalane.

Jak działają boty?

Konwersacyjna sztuczna inteligencja działa przy całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dzięki temu pozwala w efektywniejszy sposób zarządzać popytem. Większa liczba klientów zostaje szybciej obsłużona, bez dodatkowych nakładów finansowych na zatrudnienie kolejnych pracowników. Największą zaletą jest pełna dostępność, gdyż technologiczne rozwiązanie pracuje nawet w święta czy weekendy, pod względem ekonomicznym odciążając firmę i zmniejszając koszty operacyjne.

Chatboty automatycznie odpowiadają na zapytania klientów. Często również same inicjują rozmowę poprzez prezentację oferty. W praktyce przekładają się na wzrost sprzedaży i poprawę doświadczenia (ang. customer experience, CX). W sposób zautomatyzowany wykonują zlecone czynności, skracając czas oczekiwania na konsultację.

W podobny sposób działają voiceboty wykorzystujące głos do kontaktów z klientami. Oba rozwiązania interpretują komunikat od fizycznej osoby, dostosowując odpowiedź. Gdy jednak nie są w stanie pomóc, wówczas klient jest najczęściej przekierowywany do fizycznego pracownika z działu obsługi. W biznesie można zatem określić je mianem narzędzia pośredniego pomiędzy językiem ludzkim a komputerowym.

Obecnie rozwiązania te są w znacznym stopniu dopracowane, przez co odpowiedzi są nie tylko wyczerpujące, ale przede wszystkim naturalne. Technologia ta występuje w zestawie, który obsługuje różne języki, określanie wielu reakcji czy generowanie odpowiedzi.

Przed wdrożeniem danego rozwiązania badane są potrzeby i zakres działania danego przedsiębiorstwa. Po wykonaniu szczegółowej analizy uwzględniającej rekomendacje specjalistów, dobierane są narzędzia, które najlepiej sprawdzą się w ramach działania danej firmy.

Transformacja technologiczna jako proces

Z każdym rokiem rośnie zainteresowanie praktycznym ujęciem potencjału AI, co widać na przykładzie narzędzia, jakim jest popularny ChatGPT. W skali globalnej można zauważyć dynamicznie wzrastający popyt na automatyzację procesów wewnątrz przedsiębiorstw. Dotyczy to zwłaszcza obsługi klienta.

Na uwagę zasługują szczególnie rozwiązania oparte na chmurze z wykorzystaniem języka naturalnego (NLP). W efekcie dają one możliwość skutecznego rozpoznawania intencji klienta i dobierania odpowiedniej reakcji. Warto rozważyć implementacją podobnego narzędzia, aby bezpośrednio wpłynąć na efektywność.

InteliWISE to polska firma oferująca inteligentne rozwiązania dla firm. Poprzez swoje usługi w chmurze oferuje cyfrową transformację obsługi klienta, implementując gotowe rozwiązania dopasowane do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Oprogramowanie może być wykorzystywane zarówno samodzielnie, jak i jako skuteczne wsparcie w budowaniu zaangażowania klientów i e-commerce.

Chat gpt

Chat GPT napędza rozwój polskich firm

Nowe pozycjonowanie nowym pozycjonowaniem publicis worldwide poland 

Nowe pozycjonowanie Publicis Worldwide Poland