Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak Chatbot Travelplanet.pl pomaga w wyborze wakacji

Najpierw kilka pytań na Messengerze: Grecja, Chorwacja czy może inny kierunek? All inclusive czy tylko śniadania? Hotel z najwyższej półki czy może skromniej? I najważniejsze – ile pieniędzy przeznaczasz na urlop? A w odpowiedzi spersonalizowane propozycje wyjazdów, które od razu można rezerwować.

Tak, 24 godziny na dobę, na Facebooku, wakacje kupuje się z Panem Walizką, To wirtualny asystent Travelplanet.pl, chatbot który odpowie również na pytania o dokumenty, wizy, konieczność szczepień i inne kwestie. Błyskawiczną obsługę 24h na dobę już doceniają klienci polujący na oferty last minute.

– Chatbot to jedna z nowości, jakie przygotowaliśmy w sezonie wakacyjnym – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor Marketingu i E-commerce Travelplanet.pl – To narzędzie dla klientów, którzy odpowiadając na 4 proste pytania, natychmiast otrzymują oferty dostosowane do swoich potrzeb bez względu na porę dnia i nocy. – dodaje Damasiewicz.

Chatbot ma postać Pana Walizki. Za wdrożenie odpowiadała firma KODA Bots. Narzędzie uruchomiono w czerwcu na Facebook Messengerze Travelplanet.pl. Klienci korzystający z rozwiązania mogą wybierać spośród propozycji największych biur podróży, takich jak: TUI, Itaka, czy Coral Travel.

– Rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla klientów – mówi Radosław Damasiewicz – Krótka rozmowa pozwala na weryfikację aktualnych cen i wyboru najlepszego hotelu. Chwilę po rozpoczęciu kowersacji z chatbotem oferty są już na ekranie. Wynik można w dowolnym następnie doprecyzowywać lub modyfikować klikając w okna pojawiające się w Messengerze, by jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań. – zaznacza Damasiewicz.

Chatbot pomaga przede wszystkim w oszczędności czasu klientów, organizacji podróży, przedstawianiu ciekawych miejsc do odwiedzenia. A to wszystko z poziomu ulubionej aplikacji do przesyłania wiadomości. Rozmowę z chatbotem można zacząć wysyłając wiadomość Messengerze lub klikając w link: m.me/travelplanet, bądź pisząc wiadomość bezpośrednio na fanpage’u TravelPlanet.pl.

– Z Facebook Messengera korzysta w Polsce prawie 13 milionów osób. To idealne miejsce do spersonalizowanej komunikacji z klientem i budowy z nim trwałej relacji – mówi Mariusz Pełechaty z KODA Bots. – Chatbot Travelplanet.pl pozwala lepiej poznać klienta, by finalnie odpowiadać skutecznie na jego preferencje, nie tylko tu i teraz, ale i w przyszłości podczas kolejnych wyborów kierunków podróży. – dodaje Pełechaty.

Rozwiązanie poprawia komunikację z klientami internetowego biura podróży. Skraca czas obsługi, jednocześnie zwiększając jej dostępność, bo narzędzie zawsze odpowiada pytania w bardzo profesjonalny sposób. Dostarcza cenne informacje dotyczące ofert i podróży. A co najważniejsze, cały czas się uczy i poszerza możliwości działania. W tym momencie dostarcza oferty już z prawie 30 krajów na świecie.

Dodaj komentarz