Po raz pierwszy w historii polskiego rankingu YouTube Ads Leaderboard, spoty jednej marki uplasowały się na wszystkich pozycjach rankingu. Kampania “A co gdyby?” z udziałem Janusza Chabiora w obrazowy, ale i humorystyczny sposób przekonuje użytkowników OLX do zachowania kultury w trakcie rozmów pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. W spotach zobaczymy, jakie konsekwencje może przynieść używanie wulgaryzmów w konwersacji, oszukiwanie drugiej strony czy lekceważenie wirtualnych kontrahentów.
Na pierwszym miejscu czerwcowego zestawienia znalazło się wideo A co gdyby? #2, w którym pojawia się kultowy już argument negocjacyjny w postaci “chorej córki”. W konkluzji spotu widzimy, że nieuczciwe obniżanie ceny to zwykłe okradanie osób często bardziej potrzebujących – w tym przypadku małego harcerza.
Druga pozycja to reklama A co gdyby? #4 ukazująca niemiłe zachowania także drugiej strony transakcji, a mianowicie sprzedającego. Spot pokazuje, że skoro już ktoś decyduje się na zaoferowanie przedmiotu online to powinien odpisywać na wiadomości zainteresowanych, ponieważ może im naprawdę zależeć na odpowiedzi.
Podium zamyka wideo A co gdyby? #5, które porusza temat nadużywania uprzejmości osób decydujących się na oddanie przedmiotu za darmo, w tym wypadku żądania także bezpłatnej dostawy.
Czwarte miejsce rankingu zajęła reklama A co gdyby? #7 pokazująca jakie konsekwencje może mieć wystawianie przedmiotu za 0 zł, aby przyciągnąć więcej zainteresowanych, a potem żądanie od nich zapłaty.
Czerwcowe zestawienie zamyka spot A co gdyby? #3, w którym bohater dzwoni do sprzedającego w zupełnie innej sprawie niż ta z jego ogłoszenia. Skutki takiego zachowania niestety mogą okazać się tragiczne – w tym wypadku była to niechybna śmierć pechowego kucharza…
Za stronę kreatywną kampanii odpowiada 180heartbeats + JUNG v MATT, a wizualną F25, które dzięki zastosowaniu skypaneli stworzyło charakterystyczne kolory w tle.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Miesięczne polskie zestawienia YouTube Ads Leaderboard są dostępne również na Think with Google.