w ,

Jak rozwijać i zwiększać sprzedaż w e-commerce?

Sprzedaż w e-commerce
sprzedaż w e-commerce

Większość z nas zakupy w sklepie internetowym robi co najmniej kilka razy w miesiącu. Prowadząc sklep internetowy zastanawiamy się, jak go rozwinąć, co zrobić, by stał się skuteczniejszy. Ze sklepem internetowym wiążą się konkretne działania – o jakie działania chodzi? Jak rozwijać e-commerce?

Sklep internetowy – jak rozwijać?

Konkurencja wśród sklepów internetowych jest obecnie ogromna. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów zastanawiają się, w jaki sposób wyjść z tłumu, wyróżnić się i odnieść sukces na tle konkurencji. Możliwości jest wiele, a najlepsze efekty uzyskuje się, łącząc kilka taktyk i stosując je w regularny i długotrwały sposób. O jakie taktyki chodzi?

Co musi zawierać skuteczny sklep internetowy?

Przede wszystkim, o sukcesie sklepu internetowego decyduje sam sklep internetowy! A konkretnie jego budowa. Chodzi tutaj o stworzenie sklepu pod względem User Experience, czyli doświadczeń klienta, jego zainteresowań, lokalizacji itp. Sklep internetowy w swojej budowie powinien być łatwy w obsłudze, intuicyjny i prosty dla klienta, który chce kupić produkt szybko i bezproblemowo. Dlatego ważnym elementem jest zastanowić się nad tym, jaki będziemy mieli sposób na odróżnienie się od konkurencji? W perspektywie czasu w e-commerce będą wygrywać te sklepy internetowe, które będą oferowały unikalną wartość i miały czytelny wyróżnik i przewagę konkurencyjną.

Content marketing w e-commerce

Kolejną niezwykle istotną kwestią jest content marketing, czyli treści na sklepie internetowym. Ich najważniejszym elementem są unikalne treści, które stanowią realną wartość dla klienta. Obok content marketingu, niezwykle istotna jest odpowiednia personalizacja, czyli dostosowania sklepu i sposobów wyświetlania produktów do oczekiwań i potrzeb klienta.

Bardzo ważne dla rozwoju e-commerce, a szczególnie w przypadku sklepów internetowych są dobre opisy produktów. Co to znaczy, że opis jest dobry? Przede wszystkim, musi być ciekawy dla klienta, przedstawiony w jasny i zrozumiały sposób. Musi prezentować wszystkie istotne funkcje danego produktu, a do tego musi zainteresować potencjalnego klienta na tyle, by skorzystał on właśnie z tego konkretnego sklepu, a nie sklepu konkurencji. E-commerce to obecnie ciężki kawałek chleba, gdyż konkurencja wciąż wzrasta w siłę. Prowadząc sklep internetowy, musisz mieć ciągle rękę na pulsie, musisz orientować się w działaniach konkurencji, analizować jej ruchy i starać się wyróżnić.

Sprzedaż e-commerce – jak pozyskiwać ruch do sklepu internetowego?

Bardzo istotnym elementem są źródła pozyskiwania ruchu do sklepu internetowego. W kontekście e-commerce najlepiej sprawdzają się reklamy w Google i social media (Facebook, Instagram, YouTube). W zależności od specyfiki branży w niektórych lepiej będą się sprawdzały kampanie w Google, a w innych kampanie w social media. Dzisiaj zarówno Facebook, jak i Instagram są bardzo chętnie używane również do celów promocyjnych. Z tego wynika kolejna kwestia, a jest nią dostosowanie strony internetowej czy sklepu do wyświetlania na urządzeniu mobilnym. To właśnie poprzez tablety i smartfony na stronę internetową wchodzi obecnie największa liczba klientów.

O czym pamiętać przy rozwijaniu sklepu internetowego?

Sklepy internetowe mają dziś przed sobą ogromne wyzwanie. Przede wszystkim, aby sprzedać dany produkt, sklep musi się wyróżnić, by przyciągnąć potencjalnych klientów. W sklepie internetowym bardzo ważne jest pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO jest działaniem długofalowym i nie są się tego zrobić w ciągu tygodnia czy nawet miesiąca. Aby zainteresować i przyciągnąć potencjalnego klienta konieczne jest złożone i odpowiednio zaplanowane działanie, w skład którego wchodzi szeroko rozumiany marketing cyfrowy.

Skuteczny sklep internetowy – czyli jaki?

Zastanawiasz się, co oznacza stwierdzenie, że sklep internetowy jest skuteczny? Przede wszystkim chodzi tutaj o pokonanie konkurencji. Aby tego dokonać, konieczne jest zrozumienie algorytmów Google i ich działania dla pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej. Bardzo ważna w handlu elektronicznym jest odpowiednia reklama. Sam produkt bez odpowiedniego promowania raczej na pewno nie będzie w stanie się wybić. Reklama jest elementem nieodzownym. Możesz postawić np. na media społecznościowe, będące obecnie bardzo skuteczną drogą reklamy.

Skuteczność sprzedaży internetowej można bardzo łatwo zrozumieć. Wystarczy wyobrazić sobie, ile sklepów internetowych oferuje obecnie produkt podobny do naszego. Setki, tysiące, a może nawet więcej. Coś jednak sprawia, że po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarce, któryś sklep znajduje się na szczycie wyszukiwań. To właśnie pozycjonowanie. Im wyższa pozycja, tym większa jest szansa na to, że klient trafi do naszego sklepu i wybierze nasz produkt. Stąd do sukcesu już tylko krok. Pozostanie jedynie przyciągnięcie uwagi klienta i zatrzymanie jej, a potem sprawienie, by klient powrócił do naszej oferty ponownie.

Jak rozwijać skuteczny e-commerce?

Pamiętaj o strategii e-commerce!

I odpowiedz sobie na pytanie, kto jest twoim klientem? To powinien być punkt wyjścia do rozwijania skutecznej strategii e-commerce i budowania przewagi konkurencyjnej.  Doskonałym pomysłem na rozkręcenie sklepu internetowego jest sprzedaż w mediach społecznościowych. Sklep można stworzyć również na Facebooku, gdzie możliwe jest inwestowanie w posty sponsorowane, prowadzenie płatnych kampanii reklamowych czy linkowanie do produktów na innych platformach społecznościowych. To przekłada się bezpośrednio na zwiększenie zasięgu sklepu internetowego, a w efekcie także na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Przyciągnięciu uwagi potencjalnego klienta sprzyja również publikowanie atrakcyjnych zdjęć produktowych czy prezentowanie funkcji i możliwości danego sprzętu w atrakcyjnej dla odbiorcy formie.

Finanse w e-commerce

Sklep internetowy prowadzimy po to, aby generował dla nas zysk. Jeśli nie będziesz prowadził na bieżąco budżetu, kontrolował wydatków na reklamę i mierzył ich efektywności to niestety bardzo szybko możesz polec.

Dużo więcej praktycznych artykułów na temat rozwoju sklepu internetowego znajdziesz na blogu o e-commerce: ekomersiak.pl.

3 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Prowadzę pracownie rękodzieła, torebki, paski i myślałam, że sama swój sklep ogarnę, ale jestem marna w pisaniu. Mój tekst jednym słowem nie sprzedaje. Na remadays znalazłam copywritera i pisze mi świetne opisy. Czasami niektóre rzeczy najrozsądniej delegować.

  2. Ciekawy artykuł 🙂 W kontekście opisów produktów warto dodać, że poza samym opisem ka karcie produktowej, ważna jest strona wizualna, żeby całość tworzyła spójny i atrakcyjny rich content.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Darmowe kursy marketingowe

Edukacja w zakresie prowadzenia biznesu online i promocji w sieci nie musi kosztować ani złotówki. Google oferuje 6 darmowych kursów

Czym jest webinar

Rośnie popularność webinarów. Ponad 24 miliony uczestników na polskiej platformie na całym świecie tylko w 2021 roku – podsumowanie ClickMeeting