Każda osoba prowadząca własny biznes powinna znać przynajmniej podstawy marketingu. I to nawet jeśli na co dzień korzysta z pomocy sztabu specjalistów – choćby agencji marketingowej, eksperta od SEO czy copywritera. Nie zawsze zdobywanie tej wiedzy musi być jednak kosztowne. Google oferuje darmowe kursy marketingowe, które świetnie przybliżą podstawy prowadzenia biznesu online.
Spis treści
1. Kurs podstawy marketingu internetowego Google
Wśród darmowych kursów znajduje się m.in. ten przybliżający podstawy marketingu internetowego.
Składa się on z 26 modułów i zajmuje około 40 godzin. Jest to idealna propozycja dla początkujących, którzy chcą zapoznać się z podstawami marketingu internetowego. Z kursu można dowiedzieć się przede wszystkim jak:
- zaistnieć w internecie,
- prowadzić firmowy e-marketing,
- analizować zmiany i wprowadzać poprawki,
- dbać o swoją obecność w internecie i jak się promować,
- za pomocą witryny internetowej realizować cele biznesowe,
- budować swoją obecność w sieci,
- wyróżnić się na tle konkurencji.,
- optymalizować stronę pod kątem SEO,
- korzystać z marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM),
- promować się na rynku lokalnym,
- prowadzić działania reklamowe,
- korzystać z social media marketingu,
- realizować cele za pomocą reklam displayowych.
Można więc śmiało stwierdzić, że ta jedna propozycja zawiera w sobie więcej niż standardowe darmowe kursy marketingowe. Stawarza naprawdę solidne podstawy do działania w internecie. Co więcej, cały kurs nie ogranicza się jedynie do teoretycznych informacji. Każdy moduł zawiera ćwiczenia praktyczne i przykłady zastosowania zdobytych informacji w praktyce. Na koniec można natomiast wypełnić test wiedzy składający się z 40 pytań i uzyskać certyfikat.
2. Kurs zaprezentuj swoją firmę w internecie
Kolejny kurs od Google również stworzono z myślą o początkujących. Jest jednak znacznie krótszy, bo trwa zaledwie 3 godziny. Z tego kursu można dowiedzieć się m.in. jakie są możliwości w internecie, jak wykorzystać go, by zaistnieć w świecie online i jak zadbać o marketing firmy w wyszukiwarce. Kurs przeprowadza także uczestników przez proces ustalania celów i tworzenia strategii biznesu online. Przybliża podstawowe informacje na temat budowania swojej obecności, poznawania klientów i prowadzenia handlu elektronicznego.
3. Kurs ułatw klientom znalezienie Twojej firmy w internecie
Można powiedzieć, że kurs nr 2 i 3 na tej liście świetnie się uzupełniają. Oba darmowe kursy marketingowe skupiają się bowiem na tematyce obecności w internecie i biznesu online. Tym razem jednak uczestnik może dowiedzieć się nie tyle, jak wykorzystać potencjał internetu, co też w jaki sposób zwiększyć swoją widoczność.
Ten krótki kurs trwający 3 godziny skupia się przede wszystkim na zasadach działania wyszukiwarki, generowaniu ruchu organicznego, pozycjonowaniu strony z wykorzystaniem fraz kluczowych i korzystaniu z Google Analytics. Uczestnik może więc dowiedzieć się także, jak zbierać i analizować dane i na ich podstawie podejmować dalsze, skuteczne działania.
4. Kurs promuj swoją firmę dzięki reklamie online
Poprzedni kurs skupia się wokół ruchu organicznego. Teraz więc czas na propozycję związaną z płatnymi rozwiązaniami. To kolejny trzygodzinny kurs tym razem poruszający tematykę opracowania strategii reklamowej, korzystania z reklamy wideo oraz reklam displayowych, a także docierania do odpowiednich klientów.
Oprócz tego można dowiedzieć się, jak prowadzić skuteczny e-mail marketing i mierzyć rezultaty tego rodzaju działań, jak również w jaki sposób korzystać z aukcji SEM i maksymalnie wykorzystać potencjał słów kluczowych.
5. Kurs poznaj potrzeby klientów i ich zachowania online
Jednym z fundamentów każdego biznesu z pewnością jest znajomość potrzeb swoich klientów. Właśnie dlatego wśród darmowych kursów marketingowych musiał się znaleźć także ten dotyczący potencjalnych kupujących. Uczestnicy mogą dowiedzieć się między innymi:
- jak korzystać z analityki internetowej,
- jakie narzędzia stosować,
- w jaki sposób wyciągać wnioski na podstawie danych,
- jak wykorzystać pozyskane informacje do lepszego zrozumienia odbiorców.
Cały kurs skupia się więc na rozwijaniu dwóch ważnych umiejętności – związanych z Google Analytics i analizą danych, a także z opracowywaniem skutecznej strategii biznesowych.
6. Kurs promuj firmę za pomocą treści
Ten ostatni, krótki kurs dla początkujących skupia się przede wszystkim na tworzeniu skutecznych treści. W końcu nie bez powodu wciąż powtarza się frazę „content is the king”. Ten kurs ma przede wszystkim umożliwić:
- poznanie świata social media,
- określanie celów związanych z działalnością w mediach społecznościowych,
- tworzenie długoterminowych planów,
- skuteczne korzystanie z reklamy w social media,
- wykorzystanie potencjału filmów,
- tworzenie różnych rodzajów treści,
- mierzenie ich wpływu na potencjalnych klientów.
Darmowe kursy marketingowe od Google dostarczają więc naprawdę sporej dawki wiedzy. Nawet przedsiębiorcy, którzy mają mało czasu na prowadzenie swojego biznesu nie mogą robić wymówek – większość kursów trwa przecież zaledwie 3 godziny.
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź